Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوی بندرعباس همزمان با «ایام البیض» و در قالب ویژه برنامه« دیوار به دیوار خدا ۳» میزبان دختران کودک و نوجوان معتکف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، به روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ هر ماه قمری ایام البیض (روزهای سفید) گفته می شود و به عقیده مسلمانان ایام البیض ماه های رجب،‌ شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است و در فقه اسلام بر اقامت سه روز در مسجد برای عبادت خدا و تهذیب نفس اطلاق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیت، توقف در مسجد جامع شهر و یا مساجد چهارگانه معروف، کمتر از سه روز نبودن و روزه داری معتکف از شرایط اعتکاف و نماز، روزه، اعمال ام داوود، تلاوت قرآن، زیارت عاشورا و ... از جمله اعمال ایام البیض و اعتکاف است.

 

 

کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام زین العابدین(ع) و پایگاه مقاومت حدیث بسیج (خواهران) در راستای نهادینه سازی فرهنگ اعتکاف در بین دختران کودک و نوجوان، از سه سال پیش تا کنون همه ساله در ایام البیض اقدام به اجرای ویژه برنامه «دیوار به دیوار خدا» می کند.

 

حجت الاسلام عبدالرسول باستین، امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه السلام) محله نایبند جنوبی گفت: بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان مقاطع تحصیلی دبستان و متوسطه اول در ویژه برنامه «دیوار به دیوار خدا» شرکت کردند.

 

 

وی، ایجاد تلنگر و آمادگی ذهنی و همچنین فراهم نمودن زمینه برای آشنایی بیشتر با اعمال معنوی به ویژه اعتکاف را از اهداف برگزاری این برنامه ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: تشکیل حلقه ای معرفتی، محفل انس و تفسیر قرآن همراه با رویکرد تحقیقاتی، احکام، جشن میلاد امام علی(ع) و کاردستی(ساختن سجاده) از بخش های مختلف این برنامه بود.

 

امام جماعت مسجد امام زین العابدین(ع)، کارگاه مهارت آموزشی خودآگاهی، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی، اذکار روزانه ماه رجب، پخش کلیپ مدافعان حرم، پخش کلیپ دیدار رهبری، پخش فسلم محمد رسول الله(ص)، زیارت عاشورا، عزاداری وفات حضرت زینب(س) و ... را از دیگر بخش های این آیین برشمرد.

 

 

وی توجه ویژه به قشر کودک و نوجوان را اولویت مهم کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه السلام) اعلام کرد و گفت: تربیت نیروی تراز اسلامی در چشم انداز ۱۰ ساله از سیاست های کلیدی این کانون است.

 

« پیوند مسجد و مدرسه »، « در محضر معبود »، « تولدهای ماندگار »، « نمایش خاطره ها »، « آیین اعتکاف ویژه کودکان و نوجوانان»، « جشن قرآن »، « آموزش قرآن به روش اشاره »، « آموزش ترجمه قرآن به صورت شعر و نثر »، « استقبال از دانش آموزان » همزمان با بازگشایی مدارس و « اجرای نمایش آیینی شهادت علی اصغر(علیه السلام)» همزمان با روز شیرخوارگان حسینی از شاخص ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(ع) نایبندجنوبی است.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین(علیه السلام) از سال ۹۴ با مجوز رسمی ستاد عالی در مسجدی به همین نام در محله نایبند جنوبی شهر بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان را جذب کرده است.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف مراسم اعتکاف ایام نوروز ۹۷ مساجد نوروز ۹۷ شیراز مسجد اسلام روز طبیعت مسلمانان دیوار به دیوار خدا ایام البیض اعتکاف کانون فرهنگی هنری امام زین العابدین ع کودکان و نوجوانان بندرعباس کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد