Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@03:36:58 GMT

تنها 5 درصد صنایع دستی اصفهان خارجی است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۶۵۱

تنها 5 درصد صنایع دستی اصفهان خارجی است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   جواد محمدی فشارکی  با اشاره به آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: از 28 بهمن ماه 96 تا 11 فروردین امسال، 50 هزار و 405 بازرسی در سطح اصفهان انجام شد که منجر به 799 پرونده برای ارسال به تعزیرات حکومتی شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این پرونده ها 7 میلیارد و 984 میلیون و 88 هزار و 953 ریال است، افزود: مقایسه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش 16 درصدی بازرسی ها و کاهش 7 درصدی پرونده ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه 23 درصد از 402 شکایت مردمی در این مدت، منجر به تشکیل پرونده شد، اظهار کرد: بیشتر این شکایات مربوط به صنوف مختلف از جمله پارچه فروشان، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی و ... بوده است.

وی هم چنین در خصوص وضعیت نظارت بر بازار صنایع دستی در میدان امام (ره) در ایام نوروز، گفت: چهار سال گذشته، بیش از 95 درصد صنایع دستی میدان امام (ره) خارجی بود که به دلیل ورود محصولات قاچاق، چهار هزار از هفت هزار تولیدکننده صنایع دستی اصفهان از چرخه تولید خارج شدند، اما با پیگیری بازرسی اصناف در حال حاضر بالای 95 درصد صنایع دستی موجود در میدان امام (ره) تولید داخل است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه کمتر از پنج درصد صنایع دستی موجود در اصفهان خارجی و حتی در ویترین مغازه ها عرضه نمی شود، اظهار کرد: این گونه صنایع دستی مشتریان خاص خود را دارند و شرایط به نحوی شده که سه هزار تولیدکننده صنایع دستی در اصفهان به 40 هزار تولیدکننده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 96 نزدیک به 13 میلیارد ریال صنایع دستی قاچاق و خارجی در سطح اصفهان کشف شد که هیچ کدام آنها مربوط به میدان امام (ره) نبود و بیشتر از اطراف شهر کشف و جمع آوری شده اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه از 28 بهمن 96 تا 11 فروردین امسال در مجموع 89 قطعه صنایع دستی قاچاق به ارزش 550 میلیون ریال در اصفهان جمع آوری کردیم، تصریح کرد: اگر پنج درصد صنایع دستی قاچاق در شهر نیز از سوی مصرف کنندگان خریداری نشود به طور قطع سفره این محصولات از اصفهان جمع می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه