Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:21:33 GMT

صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی از آستارا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۰۹۹۰

صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی از آستارا

آستارا- مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی گمرک، رسول امیدی از صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع‌دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی دانست.

به گفته مدیرکل گمرک شهرستان آستارا، ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار نظیر مواد شیمیایی، چوب‌آلات، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی در مدت مذکور از مبدأ گمرک این شهرستان از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

امیدی از صادرات ۱۲۱ تن کالا به ارزش ۳۳۱ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد و تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی است.

وی ترانزیت خارجی ورودی کالا طی یک سال گذشته را ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار از طریق گمرک شهرستان آستارا دانست و گفت: میزان ترانزیت خارجی ورودی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ از نظر وزن ۲۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عمده کالای ترانزیت خارجی ورودی را لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق آهن دانست و افزود: این مقدار کالا از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را ۲۹۱ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار دانست و گفت: این میزان کالا از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به لحاظ وزن ۲۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نوع کالای ترانزیت‌شده خاطرنشان کرد: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی، خودروی سواری، مبلمان و ماشین‌آلات بوده است.

امیدی تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا در سال ۹۶ را ۷۳۷ هزار و ۸۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به لحاظ مسافران خروجی پنج درصد و به لحاظ مسافران ورودی سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا به کاهش سه‌درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک شهرستان آستارا در این مدت ۵۶۴ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال بوده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان