Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:31:21 GMT

بازدید از غار علیصدر 66 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۱۵۷۵

بازدید از غار علیصدر 66 درصد افزایش یافت

همدان-ایرنا- معاون گردشگری شرکت سیاحتی غار علیصدر همدان گفت: بازدید از غار شگفت انگیز علیصدر در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته 66 درصد افزایش یافت.

مسعود ملکی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: نوروز امسال اکثر نقاط کشور شاهد افزایش گردشگر داخلی بود و تلاش های مستمر شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز به رشد چشمگیر گردشگران داخلی و بازدیدکنندگان نوروزی از این غار شگفت انگیز منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزایش گردشگر داخلی را راهکاری برای کاهش سفرهای خارجی و جلوگیری از خروج ارز در کشور دانست و گفت: رشد گردشگر داخلی به نوعی جهاد اقتصادی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و معرفی خدمات ایرانی است.
ملکی ادامه داد: شرکت سیاحتی علیصدر در حوزه گردشگری با آماده سازی زیرساخت ها و بهره وری فعالیت خود را دنبال کرد و در بهمن و اسفند سال گذشته، فعالیت هایی نظیر شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران، پخش زنده برنامه ها از آنتن صدا و سیما و ارائه تبلیغات محیطی در بزرگراه های تهران موجب شد بیشترین بازدید کننده های نوروزی غار علیصدر از استان تهران باشد.
وی ادامه داد: رویداد همدان 2018 و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، مصاحبه ها و اطلاع رسانی های انجام شده و همکاری مطبوعات و رسانه ها کمک کرد تا در نوروز 97 رشد چشمگیر گردشگری در استان همدان رقم بخورد و بیشتر از میانگین رشد گردشگر در سطح کشور باشد.
معاون گردشگری شرکت سیاحتی غار علیصدر همدان بیان کرد: در ایام نوروز در مجموعه علیصدر همدان با توجه به استقبال چشمگیر گردشگران، از ظرفیت کامل پارکینگ های غار علیصدر استفاده شد و ظرفیت اقامتگاه های محدوده غار علیصدر تکمیل شد که برای جبران آن از ظرفیت شهرستان های اطراف استفاده شد.
ملکی با بیان اینکه برای افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی، برنامه های فرهنگی در محوطه علیصدر اجرا شد، گفت: در این چارچوب ویژه برنامه های نوروزخوانی تدارک دیده شد که با استقبال خوب مسافران روبرو است.
وی یادآور شد: ساعت بازدید از غار علیصدر در ایام نوروز از 6 صبح تا زمان استقبال گردشگران تعیین شده بود و کارکنان این مجموعه در سه شیفت فعال بودند و برای رفاه گردشگران در برخی روزها بازدید از غار تا پاسی از شب ادامه داشت.
گفتنی است؛ طبق آخرین آمار اعلام شده از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، بیش از 101 هزار نفر در تعطیلات نوروز امسال از غار علیصدر همدان دیدن کردند و این درحالیست که در مدت مشابه سال قبل حدود 61 هزار و 250 نفر بازدید کننده از این مجموعه گردشگری ثبت شده است.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است
1181/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري غار عليصدر نوروز97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدحسن باقری شکیب گفت: پس از فعالیت سامانه بارشی، افت محسوس دمارا در استان همدان شاهد بودیم که با خروج این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان روزانه بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

او افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا اواسط هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تأکید کرد: در ساعت بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان افزایش می‌یابد.

باقری شکیب تصریح کرد: به طور کلی تا اواسط هفته آینده از فعالیت سامانه بارشی خبری نیست و آسمان استان تا آن زمان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • افزایش دمای هوای همدان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان