Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، شکوفه‌های بیدمشک چیده شده برای عرق گیری در واحدهای صنایع تبدیلی، مصرف خانگی و در واحدهای گلاب‌گیری و تهیه نقل بیدمشک استفاده می شود.
نقل و عرق بیدمشک ارومیه علاوه‌ بر مصرف داخلی، طرفداران بسیاری در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عقیده کارشناسان طب سنتی، عرق بیدمشک تنظیم‌کننده ضربان قلب، مقوی قلب و معده، نشاط‌آور و تقویت‌کننده اعصاب است و نوشیدن آن با شکر برای افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه نمی‌شود.
درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در آذربایجان غربی شکوفه می دهند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند.
بیدمشک گیاهی خوشبو و خوشرنگ با شکوفه‌های زردرنگ است.
عمر گل‌دهی درختچه بیدمشک از اوایل فروردین ماه  تا حداکثر 15 روز  است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی می‌شود.   او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز مشارکت می‌کند و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.   صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟