Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب شادگان به علت نبود آب در حال تبدیل‌شدن به دریاچه نمک است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصری نژاد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: در حوزه آب شرب شهرستان شادگان مشکلاتی بیشتر و حادتر از شهرهای دیگر داریم.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه در شادگان نخیلات و تالاب مشکلات دارند، گفت: مصوبات قبلی باید مرور شود چون رسیدن آب به شادگان بارها مصوب شده ولی این هدف هنوز محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بارها دستور داده ولی در زمینه اجرا کمی سستی داشتیم و آب به شهرستان نرسیده است.

وی با گلایه از اینکه بخش خنافره اصلاً آتش‌نشانی ندارد، بیان کرد: علاوه بر خشک‌سالی مشکل آتش‌سوزی در نخیلات هم برای شادگان اضافه‌شده و تقاضای پیگیری را داریم؛ شهرداری‌ها و مراکز امدادرسانی را باید به تجهیزات و امکانات مجهز کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس با تأکید بر لزوم جلوگیری از آتش زدن مزارع نیشکر ادامه داد: مسئله کشت تابستانه را باید حل کرد و اگر امسال آب از مارون رها و به نخیلات نرسد قطعاً همه این نخیلات از بین می‌روند.

ناصری نژاد در ارتباط با تالاب شادگان گفت: قسمت انتهایی تالاب به دریاچه نمک تبدیل شده و قطعاً در صورت عدم راهگشایی و ارائه راهکار با طوفان نمک روبرو می‌شویم که ممکن است تمام منطقه را با مشکل مواجه کند. احداث کانال محیط‌زیست برای تالاب مثل یک داروی اضطراری هست که باید در انجام آن تعجیل شود.

وی تأکید کرد: در آب شرب شادگان اضافه بر شوری، مسئله بوی بد ناشی از تعفن فاضلاب هم مشهود و ملموس است؛ واقعاً وضعیت بد بوی متعفن آب مصرفی مردم شادگان خیلی ظاهر، روشن و غیرقابل‌انکار است. از صبح که دوش گرفتم تاکنون چشمانم سوزش دارد و بوی نامطلوب و کدورت بالای آب هم مشکل‌ساز شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به اینکه قطع مکرر آب یکی دیگر از مشکلات حوزه آب‌رسانی است، افزود: برخلاف حرف مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در شادگان در زمینه تأمین آب شرب واقعاً مشکل داریم.

ناصری نژاد با تأکید بر اینکه باید بحران را جدی گرفت، یادآور شد: قرار بود حداقل از ۵۰ درصد ظرفیت آب غدیر برای شادگان استفاده شود ولی در حال حاضر شاید کمتر از ۳۰ درصد هست و این باعث افزایش شوری آب و بوی تعفن آن می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس

تین نیوز

در سی سال قبل مسیو کرشیش (August Karl Krziž) نمساوی (اتریشی)  و معلم توپخانه مدرسه مبارکه دارالفنون به استمداد شاگردان خود نقشه ای از تهران برداشت که ابعاد آن را به قدم پیموده بودند و زوایا را به تقریب گرفته بودند که اعتبار علمی نداشت و تخمینی بود. معهذا برای اشخاصی که بخواهند سی سال قبل تهران را ببینند مفید است. بعضی عمارات وسیعه اعیان و ... را مهندسین مکرم رفتند اذن بطلبند که نقشه بردارند صاحبان آنها بهر ملاحظه خود اذن ندادند و محل عمارت آنها بیاض و ساده ماند.

و در این تاریخ هزار و سیصد و نه (هجری قمری برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی) که حسب الامر اعلی مقرر شد که نقشه دارالخلافه به زیور طبع درآید، تغییرات کلیه که در وضع عمارات راه یافته بود مجددا اصلاح شد و مقرب الحضرة العلیه سلیمان خان سرهنگ مهندس ، ولد خداداد خان و معلم جزو ریاضی مدرسه با مرکب چاپ نقشه را با کمال دقت نقل نمود و متحمل زحمات آن گردید. پس این نقشه مطابق است با وضع شهر دارالخلافه در تاریخ محرم سنه ۱۳۰۹ (مرداد ۱۲۷۰) 

 اعلان لازم الاذعان 

طبع این نقشه بدون اطلاع و اجازه اداره جلیله وزارت علوم قدغن است و ممنوع، به هر قسمی از اقسام، 

خواه به زبان فارسی یا عربی یا فرانسه غیره، و خواه به همین اندازه یا کوچکتر و بزرگتر، و خواه در داخل مملکت ایران و خواه در ممالک خارجه. 

 مخبرالدوله وزیر علوم 

لینک دانلود نقشه تهران ناصری مورخ ۱۲۷۰ خورشیدی

عمل سلیمان خان سرهنگ مهندس و معلم ریاضی

مقیاس نقشه یک جزو از چهار هزار جزو است

بحسب متر فرانسه

بحسب ذرع شاه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد