Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز چهارشنبه مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند دستکم 29 نفر در این کشور به ظن ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن، رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستگیر شدند.

این دستگیری‌ها پس از آن انجام شد که دفتر دادستانی عمومی ترکیه در ازمیر حکم بازداشت 35 مظنون در 11 استان این کشور را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره جنبش گولن صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات، پلیس ترکیه 21 مظنون ارتباط با این جنبش و تامین مالی برای آن را دستگیر کرد. بر اساس گفته این منابع، افراد دستگیر شده از یک برنامه تلفن همراه استفاده می‌کرده اند که طرح‌ریزان کودتای نافرجام ترکیه نیز از کاربران آن بوده اند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنان در حال جستجو برای 14 مظنون دیگر هستند. همچنین در یک ماموریت دیگر، نیروهای مبارزه با تروریسم ترکیه دستکم 8 نفر را در استان بورسا به جرم استفاده از این برنامه تلفن همراه دستگیر کردند. گفته می‌شود 2 تبعه ترکمن در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

مقامات ترکیه گولن را به طرح‌ریزی برای کودتای نافرجام اخیر در این کشور متهم کرده اند. در جریان کودتای نافرجام در 15 ژوئیه سال 2016، 250 نفر کشته و بیش از 2200 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید موسی حسینی اظهار کرد؛ در پی اجرای حکم نیابتی فضایی مبنی بر دستگیری محکوم متواری ۳۰۰ میلیاردی در شهرستان گلوگاه؛ مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه متهم یکی از کلاهبرداران متواری و تحت تعقیب استان خراسان رضوی بود، ادامه داد: مأموران این فرماندهی تحقیقات همه جانبه خود را برای دستگیری متهم تحت تعقیب آغاز کرده و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان گلوگاه شدند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: مأموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه فرد تحت تعقیب و هماهنگی قضائی، وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سردار حسینی با بیان اینکه متهم به اتهام کلاهبرداری متعدد و صدور چک بلا محل تحت تعقیب پلیس خراسان رضوی قرار داشته است، خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 6099624

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • دزد قطعات پل های آهنی کهریزک دستگیر شد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس