Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:38:30 GMT

میزبانی شایسته شهرداری گرگان از مسافران نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۱۷۲۲

میزبانی شایسته شهرداری گرگان از مسافران نوروزی

گرگان- شهرداری گرگان با برنامه های متعدد استقبال از بهار، علاوه بر این که توانست شهری در خور شهروندان داشته باشد، میزبان شایسته ای هم برای مسافران نوروزی بود.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: اجرای برنامه های متعدد توسط شهرداری گرگان در نوروز ۹۷ توانست رضایت قابل قبولی را در بین شهروندان و مسافران نوروزی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت ها و سازمان های تابعه شهرداری با برنامه های متنوع و ارائه خدمات توانستند رضایت مردم و گردشگران را جلب کرده و خاطرات خوبی برای برای آن ها به وجود آورند.

یکی از این ارگان ها، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان بود که با اجرای برنامه های متنوع و متعدد رونق خاصی به شهر داد.

۲۱ برنامه فرهنگی و ورزشی

۲۱ برنامه فرهنگی و ورزشی در قالب جشنواره محصولات خانگی، جشنواره سفره‌های هفت سین، کاروان شادی، جشنواره سبزه‌های نوروزی و ایستگاه نوروزی استقبال از بهار انجام شد.

جشنواره نوروز خوانی با حضور اقوام مختلف ساکن گرگان و اجرای آداب و رسوم بومی و محلی، جشن استقبال از بهار در محلات، سوارکاری تفریحی، جشن آزاد سازی ماهی‌های قرمز، اجرای ورزش‌های محلی و بومی، برگزاری کارگاه آموزشی سوارکاری، اجرای برنامه باستانی ویژه شهروندان و مهمانان و نمایشگاه توانمندی‌های هیات اتومبیل رانی و موتور سواری از دیگر برنامه ها بود.

این برنامه‌ها از تاریخ ۱۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی به اجرا در آمد و توانست پیامدهای مثبتی در جهت توسعه شهر گرگان داشته باشد.

ایجاد روحیه شاد و اجرای برنامه های نشاط آوری، معرفی آداب و رسوم منطقه و برگزاری برنامه های ورزشی علاوه برای جلب رضایت شهروندان، استقبال مسافران را هم در پی داشت.

خدمات شهری شهرداری گرگان هم، قبل و بعد از نوروز برنامه های برای پاکیزگی شهر و تفرجگاه ها انجام داد، به این منظور با موسی الرضا صفری، معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان، گفتگو کردیم، وی به مهر گفت: در دوره مدیریت جدید شهرداری، حوزه معاونت خدمات شهری کار خود را با برنامه «شهر پاک» شروع کرد.

صفری اضافه کرد: قبل از عید طرح استقبال از بهار در قالب برنامه های مختلف انجام شد.

وی جمع‌آوری ضربتی متکدیان سطح شهر، زنده گیری سگ‌های ولگرد، مبارزه با جوندگان موذی، لایه روبی رودخانه‌ زیارت، ساماندهی دست‌فروشان در دو قالب شب بازار و چهارشنبه بازار را از جمله برنامه‌های اجرا شده، برشمرد.

پاکسازی ۶۰ مدرسه برای اسکان نوروزی

صفری بیان کرد: تنظیف و پاکسازی ۶۰ باب مدرسه که در آن اسکان نوروزی صورت می گرفت، توسط خدمات شهرداری انجام شد.

وی اظهار کرد: در امکان متبرکه امامزاده نور و امامزاده عبدالله (ع) که مردم برای مراسم مذهبی خاص به آنجا مراجعه می کردند، پاکسازی اتفاق افتاد.

صفری گفت: مسیرهای گردشگری نهارخوران، هزارپیچ و زیارت در چندین نوبت قبل از عید و یک بار هم قبل از سیزده بدر نظافت شد.

پاک‌سازی محلات

معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: نظافت هشت محله گرگان که اقداماتی از قبیل پاکسازی زمین های خالی، جمع آوری مصالح آزاد، پاکسازی المان های شهری، آهک پاشی و غیره را در دستور کار داشتند، به صورت تقسیم بندی انجام شد.

وی همچنین گفت: المان های شهری، مخازن مکانیزه، پل های هوایی و پوسترها هم قبل از عید شستشو شدند.

طرح «حلقه مهربانی»

صفری به طرح «حلقه مهربانی» اشاره کرد و گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اولین بار از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ اسفند اقدام به جمع آوری اقلام مازاد مردم کردیم و آن ها را به کمیته امداد (ره) تحویل دادیم تا بین نیازمندان تقسیم شود.

۵۲۰ نیروی خدمات ما در ایام نوروز آماده باش بودند و خدمات ۲۴ ساعته در سه شیفت ارائه شدوی با بیان این که ۹۶ درصد گاز مصرفی خودروهای شهر توسط جایگاه های سوخت شهرداری تأمین می شود، ادامه داد: ایمنی و پاکسازی جایگاه های سی ان جی و جایگاه بنزین از قبیل ایمنی تجهیزات، بروزرسانی دستگاه ها، نظافت روزانه، نصب بنر خوشامد، نصب هفت سین و غیره توسط خدمات شهری صورت گرفت.

صفری گفت: دبیری ستاد استقبال از بهار شهرداری گرگان به عهده معاونت خدمات شهری بود که وظیفه برنامه ریزی و هماهنگی امورات حوزه ها و مناطق سازمان ها و غیره را بر عهده داشت.

وی همچنین از دبیری کمیته امور شهرداری ها و دهیاری های ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان خبر داد و گفت: جلساتی با شهرداری ها و دهیاری ها در این زمینه برگزار شد.

آماده باش بودن نیروی خدمات در ایام نوروز

صفری اظهار کرد: ۵۲۰ نیروی خدمات ما در ایام نوروز آماده باش بودند و خدمات ۲۴ ساعته در سه شیفت ارائه شد.

وی به رکورد جمع آوری زباله در ۲۹ اسفند اشاره کرد و گفت: به طور میانگین حجم زباله روزانه شهر گرگان ۲۳۷ تن است که این عدد در ۲۹ اسفند به ۴۵۵ تن رسید.

صفری بیان کرد: در ۱۰ روز پایانی سال کامیون های حمل را از پنج به هفت دستگاه افزایش دادیم و در دو شیفت به جمع آوری زباله پرداختیم.

وی به خدمات ارائه شده در سیزده بدر اشاره کرد و گفت: محور هزارپیچ به خدمات شهری منطقه دو، النگدره به سازمان سیما و منظر شهرداری، محور نهارخوران و زیارت به خدمات شهری منطقه یک و امامزاده ابراهیم (ع) به خدمات شهری منطقه سه واگذار و در ساعات اولیه ۱۳ فروردین پلاستیک زباله، بروشور و سی دی آموزشی و زغال در بین مردم توزیع شد.

توزیع ۵ تن زغال در روز طبیعت

معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: پنج ‌تن زغال در چهار هزار بسته یک کیلو و ۳۰۰ گرمی و بالغ‌ بر ۶۰۰ کیلوگرم پلاستیک توسط معاونت خدمات شهری و سازمان سیما و منظر شهرداری گرگان توزیع شد.

تنظیف و پاکسازی ۶۰ باب مدرسه که در آن اسکان نوروزی صورت می گرفت، انجام شدصفری تصریح کرد: ۵۰ بنر فرهنگ‌سازی، هشدار و اطلاع‌رسانی در مکان‌های مخصوص نصب شد.

وی همچنین از استقرار تانکرهای آب شرب در تفرجگاه‌ها خبر داد و گفت: ۹ دستگاه تانکر در محور نهارخوران، سه دستگاه در هزار پیچ، دو دستگاه در النگدره و یک دستگاه هم در امامزاده ابراهیم (ع) اوزینه مستقر شد.

صفری بیان کرد: همچنین بعد از تخلیه تفرجگاه سریعاً برای پاک‌سازی محور اقدام کردیم.

افزایش ساعات خدمات دهی اتوبوس ها در ایام عید

به سراغ رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان، رفتیم و از وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل پرسیدیم، احمدعلی سالاری در گفتگو با مهر اظهار کرد: افزایش پارکینگ ها، افزایش ساعات خدمات‌رسانی اتوبوس ها و شستشوی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها در این ایام انجام شد.

وی همچنین از پایان طرح اسقاط تاکسی های فرسوده خبر داد و گفت: نخستین ایستگاه مکانیزه اتوبوس شهری در پایان سال ۹۶ افتتاح شد.

سالاری همچنین به سرکشی از آژانس های سطح شهر در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با همراهی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هر روز تور گرگانگردی از مقابل در هتل ها داشتیم و خدمات خوبی به گردشگران ارائه شد.

سالاری گفت: خدمات دهی اتوبوس ها در مسیرهای گردشگری در روز طبیعت انجام و یک دستگاه اتوبوس بهاری هم طراحی و تزئین شده بود.

المان های متنوع نوروزی

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان هم با ایجاد المان ها و فلاورباکس و خانه گل و غیره رنگ و بوی تازه ای به شهر داد و توانست خاطرات زیبایی در ذهن شهروندان ایجاد کند.

رئیس سازمان، یحیی ستوده نیا در این خصوص گفت: با بررسی هایی که انجام شد زیباسازی درختان و رفع خطر از آن ها و رنگ آمیزی مبلمان پارک ها، رفع خاموشی سیستم های روشنایی و امنیت پارک ها انجام شد.

وی عنوان کرد: گل آرایی میادین، بلوارها و نقاط استراتژیک شهر، تقویت منظر عمومی شهری و ایجاد کلبه تفریحی و پنج فرش گل از برنامه های ما بود که صورت گرفت.

ستوده نیا افزود: ۵۵ المان شهری در سطح شهر نصب شد که این آمار در سال گذشته ۲۵ عدد بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ المان مربوط به سال گذشته بوده که ترمیم و رنگ آمیزی و ۳۵ المان جدید هم به فضای شهری گرگان اضافه شد.

شهرداری گرگان امسال با برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات و تنوع المان های توانست این احساس را در مردم به وجود بیاید که با آمدن نوروز تغییری در راه است و امیدواریم این امر تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

کلیدواژه: المان نوروزی روز طبیعت شهرداری گرگان گرگان موسی الرضا صفری نوروز 97 مجله ایران مهر نوروز 97 گردشگری مسافران نوروزی بوشهر کرمانشاه نوروز سانحه تصادف خرم آباد آیین اعتکاف گرگان میراث فرهنگی خراسان جنوبی گردشگری مازندران اردوهای راهیان نور ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد