Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:26:28 GMT

کاهش ۲۵ درصدی حجم مخزن سد اکباتان همدان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۷۴۳۰

کاهش ۲۵ درصدی حجم مخزن سد اکباتان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی حجم مخزن سد اکباتان همدان گفت: ادامه این روند در آینده تأمین آب آشامیدنی را با مشکل روبرو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، ستوده مدیرعامل اظهار داشت: مجموع بارندگی در سال آبی ۹۷‌ــ‌۹۶ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۷۶ میلی‌متر برآورد شده که این میزان برای مدت مشابه در سال آبی ۹۶‌ــ‌۹۵، ۲۹۰ میلی‌متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۹.۳ درصدی روبه‌رو شده است، عنوان کرد: بررسی تغییرات نسبت به متوسط دوره آماری کاهش ۲۸.۶ درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در مورد آب ذخیره‌شده پشت سدها بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال ۹۶ تا ۱۶ فروردین ماه امسال حجم آب مخزن اکباتان ۱۲.۷۸ میلیون مترمکعب برآورد شده در حالی که حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۱۴ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه سد اکباتان مهمترین منبع تأمین‌کننده آب شرب شهر همدان است، عنوان کرد: آب این سد ۸.۴  درصد کاهش یافته و ادامه این روند تأمین آب آشامیدنی در آینده را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

ستوده آب پشت سد کلان ملایر را ۴۳.۷۱ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: حجم مخزن این سد نیز سال گذشته ۴۵.۱۷ میلیون مترمکعب بود که ۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: حجم مخزن سد سرابی تویسرکان، وجود آب به‌اندازه ۷.۸۲  میلیون مترمکعب را نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان حجم مخزن سد آبشینه در سال گذشته را ۱.۵۷ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: آب این سد با کاهش ۱۰ درصدی به ۱.۴۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

ستوده اشاره داشت: در چنین سالی که با موضوع کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم و آب کمی در سد داریم و نمی توانیم پاسخگوی همه نیازهای متقاضیان و کشاورزان پایین دست سد اکباتان باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید