Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوبخت حقیقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موانع موجود بر سر راه تولیدات داخلی اظهار داشت: البته شعار امسال یک شعار انقلابی است که منطبق با واقعیت بوده و ملی‌گرایی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم مملکتی سر جای خودش بماند و بتواند بر اهداف بلند خود که انقلاب مشخص کرده است برسد، باید در درجه اول بی‌نیاز و مقتدر باشد و از این راه است که ما می‌توانیم به اهداف بلند خود برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در هر جایی که در تاریخ نشان داده می‌شود، درمی‌یابیم که زمانی که مردم روی پای خود ایستاده‌اند و صنایع خود را تقویت کردند و آن صنایع تلاش داشته‌اند تا کم و کاستی‌های خود را برطرف کرده و بر کیفیت کار خود بیفزایند، آن کشورها رشد کرده‌اند و حتی توانستند یکسری از کشورهای بزرگ استعماری را تحت شعاع کار خود قرار دهند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: این نکته نشانگر این است که علی‌رغم اینکه سالها شعار داده‌ایم،‌ باید در عمل هم نشان دهیم که ما نسبت به بیگانه بی‌نیاز هستیم و این عملی نخواهد بود مگر اینکه از کالاهای داخلی و کشور خودمان حمایت و آنها را تقویت کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ در این حمایت و تقویت، هم اشتغال، رونق اقتصادی و هم عزت نهفته است، همچنین برخی از کشورهایی که سعی می‌کنند ما را وابسته جلو دهند بی‌اعتبار می‌کند. آنها فکر می‌کنند حالا که ما وابسته به آنها هستیم، هر لحظه اراده کنند می‌توانند جایی را به روی ما ببندند و ما را فلج کنند، اما ما به شکل دیگری استقلال‌مان را به آنها نشان می‌دهیم و به رخ‌شان می‌کشیم و در نتیجه ناامیدشان می‌کنیم، چرا که آنها با انسان‌هایی حقیر، ضعیف و محتاج  است که تندی می‌کنند، اما آنها با انسان‌های قَدر جرأت برخورد ندارند. 

«شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، شعار بسیار به جایی است و موقعیت‌شناسی مناسبی انجام شد که البته رهبری همیشه این نکته را مدنظر خود داشتند و امسال هم با توجه به موج تبلیغاتی که در منطقه و جهان علیه ما شکل گرفته است و همچنین تصمیماتی که حکومت‌های استکباری دارند، دقیقا به جا بود که ما به این قسمت بپردازیم  و به مردم خود بقبولانیم که می‌توانید سرپای خود بایستید.» 

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان ما باید بدانند که این مسئله را به حساب انحصار نگذارند که به عنوان مثال همه ملت ایران مجبورند از اینها جنس و کالا بخرند، بنابراین بخواهند هر بنجل و هر کالای نامرغوبی را به بازار وارد کنند، خیر اینگونه نیست، در واقع شعار امسال یک آزمون است که صنعتگران و تولیدکنندگان و همچنین کارآفرینان ما باید از آن سربلند بیرون آیند.

وی افزود: اگر خدای نکرده به دلیل اینکه مردم به خاطر اجرای فرمایش رهبری از این قشر کالا دریافت کنند و در نتیجه آن، تولیدکنندگان هم هر آنچه دارند اعم از کالای نامرغوب به مردم بدهند، این بی‌انصافی محض و خیانت ملی است و در نتیجه ملت به این نتیجه برسند که این نوعی انحصار است و تولیدکنندگان هم جنس بنجل به ما می‌دهند و شاید از جای دیگر کالاهای دیگری دریافت کنند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد:‌ بنابراین اکنون و در حال حاضر تولیدکنندگان ما در یک آزمون بسیار سختی قرار گرفتند که باید بر کیفیت کالای خود بیفزایند، ما هم از طرفی دیگر باید اجناس ایرانی بخریم و کالاهای آنها را تقویت کنیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین یادآور شد: البته در حوزه پزشکی هم باید اشاره کنم که چه مسئله دارو و چه تجهیزات به میزان زیادی در ایران تولید می‌شود، ما متأسفانه شاهد این بودیم که به بهانه‌های مختلفی گاهی علی‌رغم اینکه ما بحث تجهیزات را در داخل تولید می‌کنیم، برخی آرمان‌گرایی کردند و از خارج تجهیزات پزشکی وارد کشور کردند، یا برخی هم به زعم خود گمان می‌کنند جنس خارجی حتما از جنس داخلی بهتر است و اینها مواردی است که به همت رسانه‌ها می‌توان به مردم آگاهی بخشید که اصلا این فکر را فراموش کنند که جنس خارجی خوب است و کالای ایرانی خوب نیست، اصلا این یک اشتباه فرهنگی است و سالهاست که این مسئله در ما القا شده است که باید با این حرف مبارزه شود. 

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: ارزیابی من این است که شعار امسال یک خیر و برکت متعدد در ما را به همراه خواهد داشت و امیدواریم هر چه جلوتر می‌رویم، به مشکلات این حوزه رسیده و آنها را مرتفع می‌ کنیم و درنهایت به پویایی و خودکفایی کامل دست خواهیم یافت. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین استقلال صبح جمعه در حاشیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه توسط جهاد دانشگاهی در ۱۱ نقطه استان فارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: این آزمون در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شده است.

استقلال گفت: آزمون مذکور در ۱۱ نقطه استان فارس شامل شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان آزمون نیز گفت: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم بودند.

وی درباره نتایج آزمون نیز اظهار کرد: نتایج آزمون توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب صبح جمعه در فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6095692

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان