Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما امير حاتمي وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با برنامه «گزيده سخن» شبکه روسيا اليوم، به سوالات مجري اين برنامه پاسخ داد.

مجري برنامه در ابتدا، پرسيد: به نظر شما تناقضات آمريکا در خصوص خروج يا باقي ماندن نيروهاي آن در سوريه، نشان دهنده آشفتگي سياست هاي آمريکا در سوريه، اذعان به شکست يا تلاش براي اذعان نکردن به شکست است؟

امير حاتمي پاسخ داد در ابتداي سخنان خود، پيروزي قاطع ولاديمير پوتين در انتخابات رياست جمهوري روسيه را به ملت و دولت روسيه تبريک مي گويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ويژگي هاي اين انتخابات، مردم سالاري بود و نشان داد که مردم روسيه براي تعيين سرنوشت و آينده خود، مشارکت دارند و روسيه و ملت روسيه بار ديگر به رغم اعمال فشار کشورهاي غربي بر مسکو، بر سياست هاي مستقل خود تاکيد کرد. اين موضوع نشان دهنده حمايت هاي گسترده از ولاديمير پوتين در سياست هاي مستقل خود چه داخل و چه خارج از روسيه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزير دفاع کشورمان افزود در پاسخ به سوال شما بايد بگويم که با شنيدن اظهارات دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، مبني بر قصد وي براي خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه، بسيار تعجب کردم، زيرا براي استقرار در اين کشور و حرکت به سمت مناطق ديگري از سوريه، نقشه هاي زيادي کشيده بودند. زماني که اين حرف ها را شنيدم باور نکردم و از خود پرسيدم چرا وي چنين اظهاراتي را مطرح کرد؟ اما با توجه به شناخت خود از آمريکا، بر اين باورم که اين کار، توطئه جديدي است. آنها اکنون در حال طراحي توطئه جديدي هستند؛ اما پس گرفتن اين حرف، خود نشان دهنده تناقضات و اختلافات داخلي آنهاست. باقي ماندن در سوريه يا خروج از آن، موضوعي است که نشان دهنده اختلاف اعضاي مختلف هيئت حاکم آمريکاست.

اميدوار هستم برادران ترکيه اي ما به تماميت اراضي و حاکميت ملي سوريه احترام بگذارند

مجري اين برنامه گفت به نظر مي رسد که اين تحليل، درست است، زيرا سازمان اطلاعات آمريکا اعلام کرد که طرف تعيين کننده خروج نيروهاي آمريکايي از سوريه يا باقي ماندن در آن، سازمان اطلاعات اين کشور است. در زمينه تحولات اخير، از آقاي روحاني رئيس جمهور ايران شنيديم که خواستار خروج نيروهاي خارجي از عفرين شد. مشخص است که نيروهاي خارجي مستقر در عفرين، نيروهاي ترکيه هستند. ايران در حل بحران سوريه، با ترکيه شريک است و در ديدگاه هاي خود اتفاق نظر دارند. آيا مي توان از اين موضوع استنتاج کرد که نوعي اختلافات ميان ايران و ترکيه وجود دارد؟

وزير دفاع ايران گفت من امروز درگير کنفرانس امنيتي بودم و اظهارات رئيس جمهور ايران را نشنيدم؛ اما اگر وي دقيقا همين موضوع را مطرح کرده باشد، بايد بگويم که اين موضوع، يک بحث اصولي و مبتني بر سياست هاي کنوني کشور ايران در قبال حفظ تماميت ارضي کشورها و حاکميت ملي بر اين کشورها است. بنابراين، به نظر من هيچ کس نمي تواند اين اصول را از بين ببرد. ما هم به برادران ترکيه اي خود گفتيم که اگر نگراني هايي درباره مسائل امنيتي در سوريه دارند، بايد اين نگراني ها را از طريق همکاري با دولت سوريه حل کنند. اميدوار هستم برادران ترکيه اي ما به تماميت اراضي و حاکميت ملي سوريه احترام بگذارند. به نظر من، حتما همين طور خواهد شد، زيرا کشورهايي که بدون هماهنگي با دولت سوريه وارد اين کشور شده اند، بايد خاک اين کشور را ترک کنند.

ايران و روسيه منافع مشترکي در زمينه دفاعي و مقابله با تروريست ها و افراط گرايان دارند

مجري اين برنامه گفت: بدون ترديد ايران در حاشيه کنفرانس بين المللي مسکو، ديدارهاي دوجانبه با روسيه برگزار کرده است. همکاري و هماهنگي هاي امنيتي ميان روسيه و ايران در چه سطحي است؟

امير حاتمي گفت: اين کنفرانس فرصت بسيار خوبي را فراهم کرد و اين فرصت را در اختيار ما قرار داد که از ديدگاه هاي مسئولان روسي و همچنين مسئولان کشورهايي که در اين کنفرانس شرکت کردند، آگاه شويم. در عين حال، ديدارهاي موفقيت آميزي داشتيم. مي توانم بگويم که ايران و روسيه دو کشوري هستند که بيش از يک قرن روابط دوجانبه خوب و بدون هيچ گونه دشمني و تنش با يکديگر داشته اند. از اين رو، فرصت خوبي براي ايجاد روابط قوي و توسعه روابط منطقه اي و بين المللي داريم. سال هاي اخير، روابط بسيار خوبي داشتيم و گام هاي موثر و مهمي براي بالا بردن سطح روابط برداشتيم.

زمينه هاي خوبي براي روابط بي سابقه در مسير همکاري دو کشور ايجاد کرديم. در خصوص همکاري هاي تکنيکي و نظامي بين دو کشور، بايد بگويم پس از امضاي برجام و لغو تحريم هاي ظالمانه اي که دشمنان ايران به بهانه هاي واهي عليه ما اعمال کرده بودند، شروع به تقويت همکاري بين دو کشور کرديم و خواستار توسعه اين روابط هستيم و براي توسعه اين همکاري ها، توافقنامه هايي امضا کرده ايم. اين موضوع شامل امنيت منطقه اي در درياي خزر، قفقاز و آسياي ميانه مي شود. ما منافع مشترکي در زمينه دفاعي داريم و بر لزوم حفظ امنيت در اين مناطق، در مقابله با تروريست ها و افراط گرايان تاکيد مي کنيم.

از اين رو، حفظ تماميت اراضي کشورهاي اين منطقه و جلوگيري از مداخله در امور داخلي کشورها از اهميت برخوردار است. اين کشورها در معرض تهديدهاي تروريستي هستند و علت آن، معيارهاي دوگانه آمريکا در سوريه است که به مسائل کنوني انجاميده است. آمريکا برنامه هاي درازمدتي داشت و شاهد بوديم که واشنگتن چگونه از سران تروريست ها و عناصر مهم آنها دفاع کرد و اجازه نابودي آنها را در سوريه نداد و چگونه اين عناصر به طور مخفيانه، به افغانستان منتقل شدند؟ اين موضوعي نگران کننده است، زيرا امنيت اين منطقه با تهديدهاي گسترده اي مواجه خواهد شد. موضع ما در قبال تضمين امنيت منطقه واضح و روشن است.

براي تضمين امنيت درياي خزر، ساز و کار خوبي در اختيار داريم. اين کار از طريق نشست ايران، روسيه و آذربايجان انجام مي شود و نشست بسيار خوبي است. اين کار براي تضمين امنيت درياي خزر، اقدام خوبي است. روابط بين کشورها در سطح بسيار خوبي در حال تقويت است. اميدوارم ديدار روساي جمهور کشورهاي سه گانه و نشستي که آنها در ترکيه برگزار کردند، زمينه را براي تقويت اين روابط هموار کند.

بدون شک، برخي کشورها براي زنده نگه داشتن سران داعش تلاش مي کنند

مجري اين برنامه گفت: نظر شما درباره گزارش هايي در خصوص (تروريست هاي وهابي صهيونيستي) داعش در افغانستان چيست؟ اين گروه پس از بيرون رانده شدن از سوريه و عراق، به افغانستان منتقل شد. از نظر ژئوپلتيک نظامي، انتقال داعش از سوريه و عراق به افغانستان را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

وزير دفاع ايران پاسخ داد: همان طور که اشاره کردم، در اين که گروه هايي از داعش به افغانستان منتقل شدند، ترديدي وجود ندارد. فقط درباره شمار آنها اختلافاتي وجود دارد. برخي مي گويند شمار آنها به ده هزار نفر مي رسد. دولت افغانستان اين اطلاعات را تاييد نکرده است؛ اما در هر حال، داعش در افغانستان حضور دارد. اما درباره اين که برخي کشورهاي همسايه سوريه، اجازه مي دهند که داعش وارد خاک کشورهاي آنها شود، هم ترديدي وجود ندارد.

بدون شک، برخي کشورها براي زنده نگه داشتن سران داعش تلاش مي کنند. اما به نظر من، سوريه، عراق و افغانستان با يکديگر تفاوت هايي دارند. داعش نمي تواند مانند سوريه و عراق، در افغانستان رشد پيدا کند، مگر اين که آمريکا نقشه مهمي براي گسترش داعش در اين کشور داشته باشد. همسايگان افغانستان اجازه تردد داعش را به افغانستان نخواهند داد. ملت افغانستان هم با توجه به مسائل فرهنگي خود، امکان ندارد که اين اوضاع را بپذيرد. اما بايد هشيار باشيم و کشورهاي همسايه ايران هم بايد هشيار باشند تا بار ديگر در اين دام نيفتند.

موشک هاي يمني ها ساخت ايران نيستند
مجري اين برنامه گفت: مي دانيم که ايران اخبار منتشر شده در خصوص تجهيز موشکي حوثي ها (انصارالله) را تکذيب کرد؛ اما در عين حال، از آمريکا خواست ادله خود را در خصوص ايراني بودن موشک هايي که رياض را هدف قرار داده است، ارائه کند. آيا آمريکا در پاسخ به اين خواسته ايران، اقدامي انجام داد؟

وزير دفاع ايران گفت در اين باره که اين موشک ها ساخت ايران نيستند، ترديدي نداريم. روشن است که اين موشکها، ايراني نيستند. ما مي دانيم که اسنادي که به آنها اشاره مي کنند، جعلي است. به همين علت، درخواست کرديم که اسناد خود را ارائه، و کارشناسان اين اسناد را تاييد کنند؛ اما هيچ اقدامي در پاسخ به اين خواسته ما انجام ندادند. شايد علت اين باشد که آنها مطمئن هستند که اين اسناد، جعلي است. از اين رو، آنها را به کارشناسان ما ارائه نکردند.

عربستاني ها توان خروج از باتلاق يمن را ندارند

مجري برنامه گفت: در اين حالت، نظر شما درباره اين تهديدها چيست؟ يا پيش بيني هاي سعودي که از زبان وليعهد اين کشور مطرح شد، مبني بر اين که چند سال آينده، وارد جنگي با ايران خواهيم شد يا منطقه در آستانه وقوع جنگي با ايران قرار دارد، آيا اين اظهارات، براي پيش بيني آينده بوده يا با هدف قدرت نمايي يا براي بررسي ميزان دشمني ميان ايران از يک سو، و عربستان و متحدان آن از سوي ديگر، مطرح شده است؟

وزير دفاع ايران گفت: از شنيدن اين سخنان بسيار متاسف شدم، زيرا اين موضوع تاسف آور است و ما در منطقه، دشمني واقعي داريم و آن، نظام اشغالگر صهيونيستي است. همه ملت هاي اسلامي و ملت هاي دوستدار آزادي نبايد اجازه دهند که اين دشمن فراموش شود و بايد توجه خود را به اين موضوع متمرکز کنند. اين موضوع مانع از توجه به رژيم صهيونيستي مي شود؛ اما اين اظهارات را کسي مطرح کرد که در اداره کشور بي تجربه است. وي در يک مرحله، براي حل بحران يمن، ارزيابي هايي داشته است و اکنون شاهد جنگ عليه يمن هستيم؛ يمني که مظلوم و فقير است و توانمنديهاي نظامي گسترده اي ندارد.

اما اکنون مي بينيم که جنگ عليه يمن، وارد چهارمين سال شده است. اما عربستاني ها توان خروج از باتلاق يمن را ندارند. به همين علت، اگر بخواهيم ميزان ارزش اين اظهارات را ارزيابي کنيم، بايد ببينيم اظهارات پيشين وي چه نتايجي داشته است. نکته مهم ديگر اين است که آيا وي اين اظهارات را به طور جدي مطرح کرده است يا نه؟ بايد بدانيم که در جهان قدرت، توهم قدرت وجود دارد. براي مثال، برخي مانند هيتلر توهم قدرت و عظمت داشتند. آمريکايي ها هم وقتي به عراق حمله کردند، توهم قدرت داشتند و تصور مي کردند که مي توانند اين کشور را اشغال کنند و نهادها و حاکم نظامي بر آن را تعيين کنند؛ اما آمريکايي ها در همه اين مسائل ناکام شدند. اميدواريم با گذشت زمان، وي تجربه کافي را به دست آورد و دچار توهم قدرت نشود.

همه تجهيزات نظامي و تکنولوژي هاي فني ما توليد داخلي است و به ديگران نيازي نداريم

امير حاتمي افزود جمهوري اسلامي ايران به تماميت اراضي همه کشورها احترام خواهد گذاشت و آرزو مي کنيم که همه ملت ها در رفاه باشند. ما در ايران، بر قدرت خود تکيه مي کنيم و خدا را سپاس مي گوييم که براي دفاع از کشور خود، از قدرت واقعي برخوردار هستيم. قدرت ما پس از تکيه بر خداوند، مبتني بر دو موضوع است: نخست تکيه ما بر جوانان شجاع ايران است که قدرتمندانه از منطقه در برابر تروريست ها دفاع کردند و اکنون آمادگي و قدرت بيشتري دارند.

دومين موضوعي که بر آن تکيه مي کنيم، قدرت تسليحاتي و دفاعي ماست. همه تجهيزات نظامي و تکنولوژي هاي فني ما توليد داخلي است و در اين زمينه به ديگران نيازي نداريم. اين موضوع، ما را از مراحل گذشته متمايز مي کند. ما توانمنديهاي کاملي داريم. حتي هيچ کس متمايل نيست که ميزان توانمندي هاي نظامي و دفاعي ما را آزمايش کند. حتي ابرقدرت هايي که در گذشته ما را تهديد کردند، اکنون تمايلي براي اين کار ندارد و نمي توانند اين کار را انجام دهند.

همگان بايد به تعهدات خود در برجام پايبند باشند

مجري شبکه پرسيد: از آنجا که کشورهاي اروپايي، تصميم هاي ترامپ درباره توافق هسته اي را نمي پذيرند؛ اما شايد اين کشورها، همزمان درخصوص فعاليت موشکي ايران، با واشنگتن همبستگي داشته باشند، به نظر شما، موضع ناتو و به طور مشخص کشورهاي اروپايي در قبال ايران، اعم از توافق هسته اي و فعاليت موشکي اين کشور، موضعي يکپارچه است؟ آيا تهران در اين مواضعِ تقريبا متناقض، راهي براي ايجاد اختلاف ميان اعضاي ناتو مي يابد؟

وزير دفاع ايران پاسخ داد: برجام، موفقيت جامعه بين المللي براي رفع سوء تفاهمات از طريق مذاکره بود. ايران به همه تعهدات خود پايبند است و اين توافق، توافقي جامع براي منافع ايران و همچنين طرف ديگر است. به همين علت، همه بايد از اين منافع استفاده کنند. اجرا نکردن اين توافق، به منزله ارسال پيامي براي جامعه بين الملل است مبني بر اين که نمي توان به توافق هاي بين المللي اعتماد داشت يا به آنها تکيه کرد و اين موضوع، خطر مهمي براي صلح و امنيت بين المللي است.

وي افزود به همين علت، به طور جدي در کنفرانس هشدار دادم که همگان بايد به تعهدات خود پايبند باشند، زيرا مسئوليت اجرا نشدن اين توافق، بر گردن طرفي است که به آن پايبند نيست، حال بهانه يا توجيه آن، هر چيزي که مي خواهد باشد. اين توافق بايد به طور قاطع اجرا شود. نه چيزي به آن اضافه، و نه چيزي از آن کم مي کنيم.

هر گونه حضور ديگر کشورها داخل سوريه، بايد بر اساس اجازه دولت سوريه باشد

مجري اين برنامه گفت: با توجه به تناقض هاي موجود در سياست هاي ترامپ، اگر نيروهاي آمريکايي به مدت طولاني تري، و چه بسا براي هميشه در سوريه باقي بمانند، در اين صورت، تهران در قبال حضور دائمي نظاميان آمريکايي در کشور متحد ايران، چه موضعي اتخاذ خواهد کرد؟

وزير دفاع ايران گفت: هر گونه حضور ديگر کشورها داخل سوريه، بايد بر اساس اجازه دولت سوريه باشد. در غير اين صورت، اين کار به منزله نقض حاکميت کشور سوريه است. همه کشورها بايد بر اين اساس رفتار کنند، زيرا هر گونه رفتاري مغاير اين کار، پيامدها و نتايج بدي به دنبال خواهد داشت.

اظهارات مقامات صهيونيست به هيچ وجه براي ايران اهميتي ندارد

مجري اين شبکه گفت بر اساس برخي گزارش هاي تل آويو، تهران در سوريه پايگاه هاي نظامي دارد و در حملات اخير به سوريه، اين پايگاه هاي نظامي و انبار تسليحات هدف حملات قرار گرفت. اکنون اين سوال مطرح مي شود که آيا ايران در سوريه، پايگاه هاي نظامي و کارخانه هاي تسليحاتي دارد؟

وزير دفاع ايران گفت: ايران، اسرائيل را رژيم اشغالگر مي داند و آن را به رسميت نمي شناسد. به همين علت، اظهارات مقامات آن به هيچ وجه براي ايران اهميتي ندارد. اما اين که يک طرف در سوريه نيروهايي مستقر کند يا پايگاه هايي در اين کشور داشته باشد، به روابط بين سوريه و ديگر طرف، چه ايران يا غير ايران بستگي دارد و فقط اين دو کشور هستند که تصميم هاي لازم را اتخاذ مي کنند و اين موضوع به هيچ طرف ديگري ربطي ندارد.

مجري اين برنامه پرسيد: پس از پايان جنگ در سوريه، آيا ايران در سوريه، به عنوان کشور متحد خود، حضور نظامي دائمي خواهد داشت؟

امير حاتمي در پاسخ گفت: همان طور که گفتم اين موضوع به تصميم دولت ايران و سوريه بستگي دارد. ما به تضمين امنيت سوريه و وعده هاي خود براي تضمين امنيت در منطقه، پايبند هستيم و همه تلاش خود را به کار مي گيريم که امنيت ملت هاي منطقه حفظ شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!

 این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت؟!

ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است، اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. ۶۰۰نفر را دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر کردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی، این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند.

تا این‌جا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم که این ماجرا در ایران اتفاق می‌افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهاد‌های حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان، اعتراض به وحشی‌گری بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟

- تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز، عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشور‌ها استفاده می‌کردند.

- از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورش علیه امنیت کشور کنند.

- تمام سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشور‌ها را ردیف می‌کردند تا تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع رابطه کنند و نهاد‌های امنیتی ایران را تروریستی بنامند.

- تمام سلبریتی‌ها به‌صف می‌شدند و موضع‌گیری می‌کردند. هر سلبریتی‌ای هم اعلام موضع نمی‌کرد، به‌صورت مجازی به او حمله‌ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان هم لازم بود پول خرج می‌کردند.

- هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج می‌شد و به سمت آرامش پیش می‌رفت، با ریختن خون چند بی‌گناه، آن را شعله‌ور می‌ساختند. حتی اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نیز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند.

- همه نهاد‌های حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند.

- از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسر‌ها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یکصدا بیشتر در جامعه وجود ندارد.

- عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و تباهی کنند.

- جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری تولید می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند. اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد.

- تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. اما همان‌ها امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند، بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد.

منبع: روزنامه همشهری

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!