Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:33:36 GMT

مشکل فاضلاب شهرضا یک بار برای همیشه برطرف شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۰۳۸۷

مشکل فاضلاب شهرضا یک بار برای همیشه برطرف شود

شهرضا - نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه فاضلاب شهرضا بیش از سه دهه پیش آغاز شده و لازم است یک بار برای همیشه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه محمودی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا، با بیان اینکه از معضلات مهم شهرستان، عدم تکمیل پروژه فاضلاب است، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اعتبار ریالی اختصاص داده شده به این پروژه در بودجه ملی ۱۶ میلیارد ریال است، بنابراین با اینگونه اعتبارات نمی‌توان انتظار حل مشکلی در این زمینه را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: باهمکاری اعضای شورای دور چهارم و اخذ مصوبه تبصره ۳ قانون ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب، قرار شد این پروژه باهمکاری دولت، مردم و شهرداری تکمیل شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه رایزنی‌های زیادی انجام شده است، اظهار کرد: با شرکت فولاد مبارکه رایزنی شد تا این شرکت به دلیل وضعیت آبی شهر اصفهان، از پساب فاضلاب شهرضا استفاده کند، اما تفکر آینده‌نگر حکم می‌کند که پساب تصفیه شده فاضلاب شهری شهرضا، باید در این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

محمودی گفت: در حال حاضر با توجه به تکمیل حدود ۳۰ درصد از پروژه فاضلاب، حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه پساب در شهرضا وجود دارد که تنها ۸۰ لیتر بر ثانیه آن در دسترس است، اما اگر این پروژه تکیمل شود ۲۲۰ لیتر بر ثانیه به این میزان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خود را متعهد به حل مشکلات همه مردم در همه محلات می‌دانم و برای این منظور تلاش می‌کنم، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در منطقه هم نارضایتی مردم محلات جرم افشار و منوچهرآباد، به دلیل بوی بد ناشی از استقرار تصفیه خانه فاضلاب در نزدیکی این مناطق است، به همین دلیل طرح بهسازی تصفیه خانه شهری نیز در قالب این پروژه اجرا خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راهکار برای تکمیل این پروژه استفاده از راهکار قانونی تبصره ۳ ماده واحد واحده قانون ایجاد تسهیلات تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها مصوب ۲۷ خردادماه ۱۳۷۷ است، گفت: بر اساس آن ۳۴ میلیارد از اعتبارات لازم برای اجرای طرح از محل منابع دولتی و ۱۰۰ میلیارد تومان مابقی آن نیز از محل مشارکت مردم و شهرداری تأمین می‌شود.

وی گفت: استفاده از چاه‌های جذبی مشکلات زیست محیطی بسیاری برای مردم به همراه دارد که مخاطرات بهداشتی زیادی نیز برای شهروندان به همراه دارد.

محمودی تصریح کرد: سهم مشارکت هر خانوار در اجرای این طرح در حدود ۲۱ میلیون ریال است، اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که در حال حاضر هم مردم مبلغی در همین حدود را برای تخلیه چاه‌های جذبی موجود هزینه می‌کنند بنابراین پرداخت این مبلغ در واقع نوعی سرمایه گذاری است که همه مردم در آن مشارکت می‌کنند.

وی گفت: در بودجه سال ۹۷ مبلغ ۲.۵ میلیارد برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده بود که با رایزنی انجام شده این مبلغ را به ۵.۵ میلیارد افزایش دادیم، این در حالی است که پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سهم نمایندگان استان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص یافته است.

منبع: مهر

کلیدواژه: تخصیص اعتبار سمیه محمودی فاضلاب مجله ایران مهر نوروز 97 کرمانشاه گردشگری مسافران نوروزی بوشهر نوروز سانحه تصادف خرم آباد آیین اعتکاف گرگان میراث فرهنگی خراسان جنوبی شهرکرد گردشگری مازندران اردوهای راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت‌ الاسلام عابدین رستمی در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع مومنان و نمازگزاران با دعوت آنان به تقوای دینی و خداترسی و پرهیزکاری و مسیر حق و توحید اظهار داشت: به گفته پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ملاک برتری انسانها تقواست و آنچه که انسانها را ارزش می دهد فقط و فقط تقواست.

وی گفت: به فرموده پیامبر اکرم صلی الله هیچ کس بر کس دیگری ارجحیت و برتری ندارد نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب نه سفید پوست بر سیاه پوست و تنها ملاک برتری انسانها تقوای آنان است و آنچه انسان را به خدا نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: کسی کرامت و برتری دارد که با تقوا باشد مهاجرت دو گونه است هجرت نخست هجرتی است گه از گناهان دوری کند و از سیئات و گناهان و چیزهایی که ارزش‌های انسان را کم کند هجرت کند و مهاجرت دوم دور شدن از گناه و حرکت به سمت پروردگار و دوری از وسوسه های شیاطین است.

وی افزود: کسی که ایمان داشته باشد خیر و شر و آبروی و ثروت و سلامت و اقتصاد او در دستان پروردگار متعال است و فکر این فرد شکست ناپذیر و خلل ناپذیر است .

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه در ادامه خطبه های این هفته با تبریک هفته کار و کارگر گفت: نیروی کار و کارگر موتور محرکه اصلی اقتصاد هر جامعه ای است جامعه ای که بخواهد مایحتاج خود را تامین کند و بحران‌های اقتصادی خود را پشت سر بگذارد و متکی به درون خود باشد باید به کار و کارگر بها دهد هم در حوزه وضع قوانین و هم در حوزه حمایت‌ها و پشتیبانی ها و هم در حوزه هویت بخشی جامعه کارگران باید کوشا باشد.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: کارگری که در اسلام یک هویت ذاتی و اصیل دارد یک ابزار تولیدی نیست بلکه بر خلاف دیدگاه غرب و تمدن غیر اسلامی، کارگر یک ابزار تولید نیست و چرخ دنده نیست که بچرخد و خروجی آن برای دیگران باشد کارگر اصالت ذاتی و ارزش و بنای ذاتی دارد  بطوری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم آنقدر به کارگر بها و ارزش می دادند خم می شدند و  دست کارگر را می بوسیدند و این پیام را در تمام دنیا منتشر کردند که این ارزش و عزت واقعی کارگر است و جامعه کارگری وابسته به ما نیست بلکه ما وابسته به آنان هستیم اگر این اصل خودش را در قانون و اجرا نشان دهد این جامعه جامعه ی بالنده ای می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید نواقص مربوط به جامعه کارگری را جبران کنیم چه در حوزه سیاستگذاری و چه حوزه اجرایی و چه در حوزه حمایت و پشتیبانی باید حقوق جامعه کارگری حفظ شود.

حجت الاسلام  رستمی در پایان افزود: مطالبات جامعه کارگری که مشکلات بیشتر جامعه کارگران است بیمه و امنیت شغلی کارگران است که باید حفظ شود .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است