Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در طول این ٧٠سال اشغال فلسطین مذاکرات و نشست های زیادی گذاشته شد و نه تنها مشکل حل نشد بلکه بروی آوارگی فلسطینی ها افزود، بنابراین مذاکره با این رژیم غاصب یک خطای استراتژیک است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران جمعه(١٧فروردین) در خطبه های اول (سیاسی) نماز جمعه تهران با اشاره به مساله جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اظهار داشت: فلسطینی ها راه پیمایی حق بازگشت خود را انجام دادند و اسرائیلی ها این افراد را به گلوله بستند و بیست نفر در این جنایت کشته شده و هزاران نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حقیقت این است که خون خواری در ذات صهیونیست ها است و به جزء خون خواری ناشه نمی شوند و جواب این رژیم جزء زور نیست که رهبری به این واژه نیز تاکید کردند، بنابراین زبان مقاومت و زور تنها پاسخ صهیونیست ها را می دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: در طول این ٧٠سال اشغال فلسطین مذاکرات و نشست های زیادی گذاشته شد و نه تنها مشکل حل نشد بلکه بروی آوارگی فلسطینی ها افزود، بنابراین مذاکره با این رژیم غاصب یک خطای استراتژیک است.

خاتمی یادآور شد: جهان اسلام باید نسبت به این جنایات واکنش نشان دهند و غیرت مسلمانی اقتضاء واکنش دارد و غیرت عربی نیز باید جریحه دار شود، چرا امروز کشورهای عربی ساکت هستند، سکوت برخی مفتیان دین فروش در عربستان که فتوا دادند تظاهرات مربوط به حمایت از غزه حرام و تظاهر به دین است یک خیانت است و وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نیز از این موضوع حمایت کرده است.

وی افزود: یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است ما تا پایان سال میلادی به حزب الله حمله خواهیم کرد که حزب الله هم پاسخ محکم آنها را دادند، باید گفت اسرائیلی ها شما چندین بار شانس خود را امتحان کردید و حزب الله با موشک های برد ٧٠کیلومتری تلاویب و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد بنابراین اگر می خواهید بار دیگر شانس خود را امتحان کنید زیرا امروز حزب الله خیلی قدرتمند تر از گذشته شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل در کمتر از 25سال آینده نیز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل تا ٢٥سال آینده از بین خواهد رفت اما ممکن است این اقدامات نابخردانه آنها باعث شود که این رژیم هرچه زودتر از بین برود.

 

عربستان باید در دادگاه اسلامی محاکمه شود

خاتمی ابراز داشت: لکه ننگ اعلام به رسمیت شناختن اسرائیل موضوعی جدا است اما عربستان چندین دهه است که مخفیانه به رژیم غاصب اسرائیل کمک می کند اما آنچه در این دو دهه مخفیانه انجام می دادند علنی کرده بنابراین رژیم عربستان خائن است و باید در دادگاه اسلامی بازخواست شود.

وی بیان کرد: رژیم عربستان پایه گذار تمام گروه های تروریستی تکفیری است، در تمام دنیا هرگونه حرکت تروریستی رخ می دهد یک پای آن پول های قارون خائن منطقه عربستان است، از سوی دیگر در یمن چهار سال است که انسان ها را می کشند و تا به امروز ١٠هزار نفر را در این کشور به خاک و خون کشیدند و اخیرا در جنایات خود کودکان و زنان بی گناه را به کشتار کشیدند که در راس آن ولیعهد عربستان بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در تمام کشتارهای رژیم غاصب اسرائیل؛ عربستان حضور دارد، گفت: تا به امروز عربستان اقدامات زیادی در منطقه انجام داده است،  ١٠٠میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق را عربستان هزینه کرد، همچنین مذاکره سوری عربستانی گذاشتند که سوریه از حمایت ایران دست بکشد و آنها در مقابل قول دادند سوریه را از شر تکفیر خلاص کنند و برای بازسازی آن هزاران میلیارد هزینه کنند.

خاتمی ابراز داشت: با از بین رفتن رژیم فاسد عربستان قطعا اسرائیل هم از بین خواهد رفت، نشانه زوال آنها مشخص است و با درگیری های داخلی می توان این تزلزل را دید و این رژیم که پایه آن سست است ایران اسلامی را تهدید می کند، اما عربستان باید بداند ایران جایی است که ارباب شما آمریکا نتوانست در آن کاری کند و شما که دیگر در مقابل ما عددی نیستید.

وی با اشاره به آنچه در طول هقته آتی رخ می‌دهد توصیح داد: 23فروردین شهادت امام کاظم(ع) است، ایشان امامی بود که حبس ابدی داشتند و آنها جرم امام را پاسداری از اسلام ناب معرفی کردند و آن همان چیزی است که ایران امروز انجام می‌دهد، از سوی دیگر ١٩فروردین سالروز شهادت محمدباقر صدر و خواهر او خواهد بود، همچنین ٢٥فرودین نیز سالگرد شهادت مرتضی آوینی شهید اهل قلم است و ٢١فرودین نیز نوزده‌مین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی است که بیشتر از اینکه امیر ارتش باشد امیر نفس خود بود.

 

انسان باید مراقب سرمایه اصلی خود یعنی جان باشد/تقوا یکی از ارکان تکلیف‌مداری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم(عبادی) با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) در نهج‌البلاغه گفت: در این خطبه امام علی(ع) به جد منشور تربیتی را مورد تاکید قرار می‌دهد، در این نامه محبوب ترین چیزی که امام علی(ع) به آن تاکید می کنند «تقوا» است و به امام حسن(ع) اشاره دارند که یک انسان همیشه باید تکلیف مدار بوده و دید خداوند چه می خواهد و آن را انجام داد.

خاتمی با اشاره به آیه ١٥٠ سوره مائده افزود: خداوند در این آیه می فرمایند" مومنین مراقب جان خود باشید اگر دیگران بیراه رفتند ضرری به شما نمی زند"، در واقع انسان می تواند به دیگران اشتباهاتشان را نهی کند و اگر فرد انجام داد که مشکلی نیست اما اگر به بیراه رفت دیگر شما مسئولیتی ندارید، در این آیه منظور از مراقبت از جسم منظور حفظ سرمایه است زیرا که این جان سرمایه ابدیت انسان است.

وی ادامه داد: اینکه اگر از جان خود مراقبت نکردیم چه می شود نیز موضوعی مهم است، قرآن در این خصوص سه واژه خسران، خیبث و غفلت را مطرح می کند، منظور از خسران باختن سرمایه است، در واقع در خسران انسان اصل سرمایه را از دست می دهد، بیگانگی از خدا و قیامت یکی از مهم ترین عوامل خسران است، درواقع کسی که به این دو توجه نکند سرمایه اصلی خود را می سوزاند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: کسی که منکر خدا باشد برای قیامت خود کاری نمی کند و وقتی قیامت شد آنگاه می بیند که دست او خالی است، در واقع اینکه چگونه می شود انسان سرمایه جان خود را از دست بدهد در اصل در همین فراموشی خداوند و قیامت است، وقتی انسان سایه مرگ را زودتر می دید هیچ وقت سرمایه اصلی خود را از دست نمی داد.

خاتمی در مورد خیبث نیز گفت: وقتی انسانی بنده خداوند شد برنده خواهد بود ولی وقتی کسی خط قرمز خداوند را رد کند به سرطان روح منجر می شود، گناه سبب می شود قلب انسان زنگ زده شود، اول این سرطان خوش خیم است و با توبه می توان آن را درمان کرد.

وی در پایان گفت: در وهله بعدی خداوند واژه غفلت را در قرآن مطرح می کند، از منظر قرآن همه چیز باقی است و فراموش نمی شود، امروز خیلی دقیق باطن اعمال دیده می شود، از منظر امام رضا(ع) بهشت و جهنم امروز در باطن رفتار ما مشخص است.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم اعتکاف اعتکاف دیدار با مراجع روز طبیعت حمایت از کالای ایرانی نوروز ۹۷ مراجع و علماء درس فقه مراجع مراجع برگزاری مراسم معنوی اعتکاف عربستان حزب الله تقوا یمن رژیم صهیونیستی خبرگزاری شبستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه عربستان با بالا گرفتن احتمالات برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، در این خصوص به تل آویو هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه عرب نیوز، عربستان سعودی امروز دوشنبه در مورد خطرات حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به عنوان بخشی از کارزار "خونین" و "نظام‌مند" خود برای یورش به تمام مناطق نوار غزه و آواره کردن ساکنان آن هشدار داد.

این هشدار پس از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی به ده‌ها هزار نفر در شهر رفح در جنوب غزه دستور داد تا اوایل روز دوشنبه آن منطقه را تخلیه کنند. این مساله حاکی از این است که احتمالا یک حمله زمینی به رفح که مدت‌ها از سوی صهیونیست‌ها وعده داده شده بود، قریب‌الوقوع باشد.

وزارت خارجه عربستان عنوان کرد که این کشور قاطعانه نقض مستمر قوانین بین المللی توسط نیروهای اسرائیلی که بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کنند و تلاش های صلح بین المللی را تضعیف می‌نماید، رد می‌کند.

این وزارتخانه مجدداً درخواست عربستان را از جامعه بین‌المللی برای مداخله فوری بمنظور توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی تجدید کرد.

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که دستورات اسرائیل برای جابجایی فلسطینیان از رفح غیرانسانی است و آنها را در معرض خطر و بدبختی بیشتر قرار می‌دهد. او هشدار داد که چنین اقداماتی گاهی می‌تواند به جنایت جنگی تبدیل شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903697

دیگر خبرها

  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد