Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

رعایت حجاب در جامعه اسلامی امری برگرفته از قرآن است/ برای حفاظت در برابر بلایا به دادن صدقه توجه شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: مساله حجاب و پوشش و عفت و حیا از مسائل مهم در اسلام است که توسط رهبر انقلاب نیز مورد توجه و تاکید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: این مساله جزو تاکیدات قرآن و مسلمات دین است و اینطور نیست که علما و روحانیون آن را مطرح کنند.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: آیات متعدد و متفاوت قرآنی در این حوزه مبین اهمیت موضوع و الزام حجاب و پوشش مناسب در جامعه اسلامی است.
وی، بیان داشت: اینکه در قرآن کریم بر ضرورت آشکار بودن زینت برای همسر و نیز نحوه پوشش زنان در جامعه و نزد نامحرمان تاکید شده، امری است که امروز بایدبیش از پیش مورد توجه باشد.
حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: خودنمایی بانوان در جامعه امری است که مورد مذمت الهی قرار گرفته و در آیات قرآنی نیز این مورد صراحتا اعلام شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: انکار ضرورت دین موجب کبر است و به همین دلیل باید در جامعه امروز به اظهارات و عقاید مردم توجه بیشتری شود.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: طرح مساله حجاب توسط رهبری موجب توجه بیشتر علما و اقشار مختلف شده و به همین دلیل برخی افراد با این موضوع به دشمنی برخاسته‌اند.
وی، جلوگیری از گناه را اصلی ترین وظیفه مدیران و مسئولین از دید رهبری دانست و گفت: اینکه برخی در ادارات و بیمارستان‌ها با اوصاع نامناسب اظهار می‌شوند باید توسط مدیر آن اداره و رییس بیمارستان پیگیری و رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: قابل قبول نیست که پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی شاهد برخی ظاهرهای مخالف با دین در ادارات باشیم و مسئولین و روسای ادارات باید به این موضوع رسیدگی کنند.
وی، در مورد لزوم اقامه نماز اول وقت در ادارات، ابراز داشت: اینکه مسئول اداره بی توجه به موضوع نماز در اداره باشد، بایستی توسط مدیران بالادست عواقب آن را بپردازد و نسبت به راه انداختن نماز در اداره تلاش کند.
وی، تصریح کرد: اینکه نماز اول وقت و حجاب در ادارات مورد توجه نباشد امری است که موجب ناراحتی خانواده شهدا و مومنین شده و باید رسیدگی شود.
امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنانش، بروز بلایا در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که صدقه دادن و انفاق موجب دوری بلایا و روشن شدن آخرت انسان است. به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی، مقام و منزلت اخروی و امنیت و آسایش در زندگی را از برکات صدقه عنوان کرد و بیان داشت: در روایات اسلامی و بیانات بزرگان دینی نیز این امر مورد تاکید بوده و باید به آن توجه ویژه شود.
بیان نکاتی در مورد مباحث معاد از دیگر محورهای سخنان حجت الاسلام قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه بود.

دشمنان با ایجاد فتنه، ولایت فقیه و اصل نظام را نشانه گرفته اند/ ایجاد تورم و گرانی بستر ساز فتنه است 

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فتنه انگیزی و توطئه چینی دائمی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقشه دشمن حساب شده و از پیش تعیین شده است و همه وظیفه داریم تا بصیرت خود را همواره حفظ کنیم.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان همیشه قبل از فتنه انگیزی دست به ایجاد شک و شبهه در زمینه موضوع مورد نظر خود می زنند، افزود: نمونه این موضوع را در انتخابات سال ۸۸ به وضوح می توان مشاهده کرد که دشمنان از حدود یک سال قبل شروع به زمینه چینی کرده و روزنامه ها نیز قبل از سال ۸۸ مواردی مانند تقلب در انتخابات، رایزنی برای سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم و…. را تیتر کردند که نشان از آماده کردن اذهان و زمینه چینی برای فتنه ۸۸ داشت.
وی با اشاره به اینکه امثال بی بی سی و امپراطوری رسانه ای دشمن نیز در راستای اهداف دشمنان عمل کرده و شروع به تخریب می کنند، گفت: بی بی سی و امثال آن یک ماه قبل از انتخابات سال ۸۸ فتنه را کلید زده و به حمایت فتنه گران داخلی آمدند و به شورای نگهبان به عنوان حافظ آرای مردم حمله کردند و این نشان از برنامه ریزی گسترده دشمنان برای فتنه ۸۸ داشت.
حسن زاده به فتنه و فتنه های آینده نیز اشاره و تصریح کرد: دشمنان سناریوهای جدیدی را در نظر دارند و کل نظام و اصل ولایت فقیه را نشانه رفته اند و لذا باید بصیرت داشته و در مقابل فتنه های دشمنان روشنگری کرد.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به برخی اظهارات و اقدامات در این زمینه، اظهار کرد: مثلا یک نفر در۱۸ دی ماه ۹۶ با اشاره غیرمستقیم از نقد مسئولان بدون استثنا حرف می زند و می گوید همه باید نقد شوند و استثنا هم نیست و یک روز بعد از آن بی بی سی نیز کلیپی از مجلس خبرگان در مورد انتخاب رهبری توسط خائن نیوزها پخش می کند و یا یک نفر در ۱۱دی ۹۶ بحث رفراندوم را مطرح می کند و متاسفانه فرد دیگری همان پیشنهاد را در ۲۲ بهمن در مورد موضوعات مورد اختلاف مخصوصا آزادی می دهد و چند ساعت پس از این اظهارات، ۱۵ نفر از منافقین، ضد انقلاب مانند مخملباف ها و شیرین عبادی ها، خواستار برگزاری رفراندوم در مورد اصل نظام می شود.
وی با طرح این سوال که در ۴۰ سال گذشته مگر سابقه داشته که با گرانی مثلا تخم مرغ مردم به خیابان بیایند؟، افزود: دشمنان با فتنه انگیزی و به بهانه های مختلف مانند گرانی و شایعه پراکنی مردم را تحریک به حضور در خیابان ها کردند و درست بعد از حضور مردم قیمت ها پایین آمد و اکنون جای سوال است که این تخم مرغ ها پس کجا بودند که قبل از اعتراض مردم در بازار نبودند و اکنون بعد از اعتراض مردم به بازار وارد شدند؟ آیا این نشان از هدف دار بودن اقدامات نیست؟
حسن زاده با اشاره به اینکه دشمنان با این اقدامات به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند، اظهار کرد: آنها با اقدامات خود می خواهند اینگونه تلقین کنند که اعتراض مردمی تاثیر دارد و فتنه آینده نیز این است که با شعار گرانی مردم را به خیابان ها بکشانند و شعار رفراندوم بدهند و اهداف خود را دنبال کنند.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه خسارت های فتنه ۸۸ هنوز هم ادامه دارد، تصریح کرد: دشمن همواره فتنه انگیزی می کند و فتنه بزرگ آینده هم ایجاد تورم زیاد، گرانی و زیر سوال بردن اصل نظام است و همه باید در مورد این فتنه انگیزی های دشمنان هوشیار و بصیر باشند و دشمنان این را بدانند که تا آخرین قطره خون خود در مقابل آنها می ایستم و اجازه دست یابی به اهدافشان را نمی دهیم.
خطیب نماز جمعه میاندوآب به مناسبت های هفته اشاره و با بیان اینکه روز شنبه، روز سلامتی نام گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه بیماری در میان سنین مختلف در جامعه زیاد است و اصلی ترین عامل آن نیز کم تحرگی و عدم توجه به ورزش مناسب و کافی است.
وی افزود: همه برای حفظ سلامتی باید به سمت ورزش روی آورده و در این شهرستان نیز دوچرخه سواری یکی از ورزش های مناسب است که می توان از آن برای حفظ سلامتی استفاده کرد.
وی هم چنین با اشاره به روز فناوری هسته ای، گفت: ما در چهار دهه گذشته هر جا به خود متکی بوده ایم و هر چا پاگذاشته ایم مانند انرژی هسته ای که به همت دانشمندان هسته ای و نیروهای انقلابی به آن دست یافته ایم، موفق بوده ایم و برای خود عزت به ارمغان آورده ایم ولی هرجا سستی کرده ایم دچار عقب ماندگی شده ایم.
حسن زاده به روز تشکیل بنیاد مسکن به دستور حضرت امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خدمت به مستضعفان تشکیل شدند و اکنون انتظار داریم تا توقعات را برآورده سازند تا دیگر حاشیه نشین و بی خانمانی نداشته باشیم.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر لزوم گسترش مهربانی و محبت در میان یکدیگر، اظهار کرد: برخی ایام مانند اعیاد مختلف برای این است که محبت انسان ها نسبت به یکدیگر بیشتر شود.
وی با اشاره به اقسام محبت در میان افراد مختلف، افزود: محبت ممکن است برای دست یابی لذات دنیوی، جلب منفعت، رفع ضرر محتمل، فضل علمی و دانایی و یا فضل اخلاقی و رفتار انسانی باشد.
حسن زاده با بیان اینکه محبت ها باید محبت تقوایی باشد و همواره در شرایط مختلف به یکدیگر محبت کنیم، گفت: امام جواد(ع) در این زمینه می فرمایند: محبت دیگران با سه خصلت به دست می آید: انصاف در معاشرت، همدردی در سختی ها و بازگشت به قلب پاک.

دستیابی کشور به دانش فناوری هسته ای نتیجه خودباوری و اعتماد به نیروهای انقلابی جوان است

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی به مباحثی از شفاعت در آخرت پرداخت و انبیاء واولیا الهی شهدا و عالمان دینی را از شفاعت کنندگان در قیامت شفیع خواند و افزود : ۴ گروه از انسانها هستند که مورد شفاعت قرار نمیگیرند،گروه اول کسانی که نماز نمیخوانند و نسبت به آن بی تفاوت هستند ، گروه دوم کسانی هستند که نسبت به قشر ضعیف جامعه بی تفاوت بوده و سرگرم لهو و لعب هستند دسته سوم کسانی که دین و دیانت و مؤمنان را مسخره میکنند و چهارمین گروه در این میان منکران معاد هستند که هرگز مورد شفاعت قرار نمیگیرند.

امام جمعه شاهین دژ فرا رسیدن ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت و روز سلامت را تبریک گفت و ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی افرادی که در این عرصه فعالیت می نمایند بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مؤمن تاکید کرد و افزود :دین مبین اسلام در باب رعایت بهداشت توصیه های بسیاری نموده و در آیات و روایات بسیاری بر این موضوع اشاره شده است.
وی همچنین فرا رسیدن بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای که علوم بسیاری را شامل میشود تبریک گفت و دستیابی به این دانش را نتیجه خود باوری و اعتماد به نیروی جوان انقلابی دانست و افزود :آمریکا و غرب از این موضوع بسیار ناراحت هستند چراکه آنان صرفا بدنبال منافع شخصی بوده و سلطه بر جهان را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با دستیابی ایران به دانش روز برنامه های شوم آنان به بن بست خواهد رسید.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ با اشاره به عقب نشینی عده ای از مسؤلین در بحث برجام در مورد برنامه هسته ای به این عده توصیه کرد تا در مقام جبران برآیند و با حرکت صحیح و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پل های پیشرفت کشور را با سرعت و پشت سر هم و بدون وقفه بسازند.
فصیح نیا در پایان خطبه های امروز نماز جمعه انتظارات خود از نمایندگان را مطرح و از عدم مراجعه و دیدار آنان در جهت ارایه گزارش عملکرد خود گله مند شد و گفت در طول مدت ۷ ماهی که به شاهین دژ آمده ام با هر دو نماینده مردم این شهرستان در مجلس فقط یکبار ملاقات داشته ام و انتظار می رود تا نمایندگان محترم ارتباط خود با دفتر امام جمعه این شهرستان را تنگاتنگ تر نموده و نسبت به ارایه گزارشات عملکردی و راهکارهای آینده در راستای حل مسایل و مشکلات را مطرح نمایند.

ملت ایران به خوبی فعل ما می توانیم را صرف کردند/ فداکاری، تلاش و وحدت عامل پیشرفت و سرافرازی کشورمان است

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به رضایت پروردگار گفت: لازمه تمام موفقیت ها رضایت پروردگار است، اگر پروردگار نخواهد هیچ یک از اموراتمان به نتیجه نمی رسد.
وی با اشاره به شرایط دعا، تصریح کرد: یکی از بهترین زمان های دعا از اذان صبح تا طلوع آفتاب است و در این موقع است که بیشترین و بزرگترین حاجات انسان ها پذیرفته می شود.
امام جمعه پلدشت افزود: عبادت کنندگان به دسته های مختلف تقسیم می شوند که بالاترین آنها افرادی هستند که به خاطر دوستی و محبت با خداوند عبادت می کنند، این عبادت مخصوص آزادگان و بهترین نوع عبادت است.
به گفته وی ماه رجب یکی از بهترین و پرفضیلت ترین ماه ها برای عبادت است، باید تا می توانیم در این ایام دعا کنیم.
طالبی با اشاره به راهپیمایی مردم فلسطین در ۱۰ فروردین ماه گفت: مردم فلسطین هرساله در این ایام در واکنش به تصرف زمین هایشان توسط رژیم غاصب راهپیمایی می کنند، فلسطینی ها در این راهپیمایی که ۱۰ فروردین ماه برگزار شد شهدای زیادی را تقدیم کردند.
وی با اشاره به ۲۰ فروردین ماه تصریح کرد: ۲۰ فروردین ماه سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا نامگذاری شده است، امروزه ملت ایران همچنان بر این مبنا استوار بوده و می داند که آمریکا غیر قابل اعتماد و خیانت کار است.
وی اظهار کرد: برخی از مسئولان به رابطه با آمریکا دلخوش هستند و امیدواریم این افراد نیز از آمریکا قطع امید و به چهره خبیث آنها پی ببرند.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای افزود: مردم ایران در روز ۲۰ فروردین ماه فعل ما می توانیم را به خوبی صرف کرده و به دانش هسته ای دست یافتند.
طالبی گفت: کاربرد صلح آمیز هسته ای امری بسیار مهم بوده و با پیشرفت هسته ای می توان خدمات مناسبی به کشورمان ارائه کرد.
وی تصریح کرد: دانشمندان کشورمان با جان و دل تلاش کرده اند تا به این دانش و موفقیت دست یابیم.
امام جمعه پلدشت افزود: فداکاری، تلاش و وحدت باعث شده است تا امروزه شاهد پیشرفت و سرافرازی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا