Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعلام بانک مسکن در خصوص پرداخت وام بدون سپرده مسکن، اظهار کرد:‌ این وام همان وامی است که پرداخت آن سال 95 آغاز شد که اتفاق خوبی برای حوزه ساخت و ساز مسکن بود.

وی یادآور شد:‌ بر این اساس بسته به نوع ساخت و ساز اعم از صنعتی‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین سنتی‌سازی طی یک ضابطه‌ای در پایتخت،‌مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها وام‌هایی با سقف متفاوت پرداخت می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام تا حدودی یک رونق نسبی به بازار مسکن داد با توجه به این‌که در آن زمان تولید -مسکن- به شدت در خصوص تامین مالی در تنگنا بود.

وی با یادآوری این‌که در سال 96 سیاست بانک مسکن تغییر کرد و پرداخت این وام متوقف شد، افزود: به این ترتیب تامین منابع مالی برای سازندگان فقط از طریق اوراق حق تقدم (تسه) ممکن شد که بسیار گران‌قیمت و مقرون به صرفه نبود.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغ‌ شده بانک مسکن از سوی مدیرعامل این بانک برای سال 97،‌ تصریح کرد: در این سیاست‌ها مجددا اعلام شده که قرار است وام بدون سپرده پرداخت شود که در آن مانند سال 95 الگوی مصرف در نظر گرفته شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌شسازان با تاکید بر این‌که این یک سیاست درست برای بخش ساخت و ساز مسکن است نرخ سود این تسهیلات را 18 درصد اعلام کرد و در عین حال گفت: به عملیاتی شدن این برنامه خیلی خوشبین نیستیم، چراکه همین اتفاق در سال 95 در یک بازه زمانی کوتاه روی داد و متوقف شد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان