Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزگاری نه چندان دور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به دلیل اینکه ورزشکاران رشته های آبی کمتر موفق به کسب مدال می شدند، از آن حمایت نمی کردند و برخی از آنان حتی پا را فراتر گذاشته و اظهار می داشتند اگر شنا نخواهیم چه کسی را ببینیم؟!

به گزارش ایرنا؛ این در حالی است که شنا یکی از رشته های مهم در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و از رشته های مادر است که به دلیل داشتن ماده های زیاد در بازی های منطقه ای و المپیک و توزیع مدال های متعدد در آن، برای تمامی کشورها اهمیت فراوانی دارد و بر روی آن سرمایه گذاری زیادی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این همه، و به رغم توزیع این تعداد مدال تنها تعداد کمی از کشورها موفق به کسب مدال در ماده های مختلف این رشته می شوند و این کشورها با کسب مدال های زیاد در این رشته همواره در صدرجدول رده بندی بازی های منطقه ای و المپیک قرارمی گیرند.
واکاوی مسیر پیشرفت کشورهایی که دراین رشته سرآمد هستند نشان می دهد، آنان برای کسب مدال در رشته های آبی، نقشه راهی را طراحی کرده اند تا ورزشکاران با سرلوحه قرار دادن این نقشه راه از یک سو و تلاش فراوان ازسوی دیگر به موفقیت دراین رشته ها دست پیدا کنند و با بومی سازی آن مسیر پیشرفت در رشته های آبی را برای ورزشکاران خود هموار کنند.
خوشبختانه به نظر می رسد رویه گذشته تغییر یافته و مدیران ارشد ورزش کشور و ورزش های آبی در دیدگاه ها خود نسبت به این رشته تجدید نظر کرده و نقشه راهی را برای این ورزش ترسیم و آن را در دستور کار دارند. نظارت بر ساخت استخرهای استاندارد،جذب مربیان خارجی و شناسایی استعدادها از جمله برنامه هایی است که مدیران ورزش ایران در نظر دارند به وسیله آن به جایگاه بهتر در این ورزش در آسیا و جهان دست پیدا کنند و باید آن را به فال نیک بگیریم.
البته باید متذکر شد که هنوز با کمبود استخر استاندارد و تجهیزات رشته های ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو در کشورمواجه ایم و امیدواریم این مشکل هرچه زودتربرطرف شود تا شاهد افزایش ضریب نفوذ این رشته در میان آحاد مردم باشیم.
به طور یقین، توسعه همگانی این رشته ها، دست مدیران و مربیان تیم های ملی را برای شناسایی استعداد های بالقوه در این رشته بدنبال خواهد داشت و از درون آن تیم های ملی قدرتمند راهی مسابقه های منطقه ای، جهانی و المپیک خواهد شد.
از تمامی این مسایل که گذر کنیم بخشی از مشکل توسعه نیافتگی این رشته در ایران به رسانه ها باز می گردد، رسانه های داخلی به قدر کافی به اخبار این رشته توجه نمی کنند و اخبار آن را پوشش نمی دهند ازاین رو قهرمانان این رشته در بین مردم مهجور و ورزشکاران نوجوان و جوان این رشته ها زودتر از موعد عطای حضور در این رشته را به لقایش می بخشند و راهی ورزش های دیگر همانند فوتبال که بیننده بیشتری دارد، می شوند.
«محسن رضوانی» رییس فدراسیون شنا درباره مهم ترین اتفاقات فدراسیون متبوعش درسال 1396 می گوید: سال 1396 سال پرکاری برای فدراسیون شنا بود. در این سال نخستین دوره مسابقات بین المللی شنای بانوان پس از 12 سال برگزار شد، همچنین 40 عنوان مسابقه در رده های مختلف سنی بانوان و آقایان در کشور برگزار شد که در نوع خود یک رکورد دراین رشته به شمار می رود.
وی افزود: در سال گذشته تیم های ایرانی در هر سه رشته ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو در رقابت های متعددی شرکت و نتایج قابل قبولی نیز کسب کردند و ده ها رکورد ملی شنا در رقابت های ملی و بین المللی جابه جا شد.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص برگزاری مسابقات داخلی و شرکت در رقابت های مختلف برون مرزی ابتدا به شرکت تیم های ایرانی در بازی های کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که شرکت در این بازی ها علاوه بر بعد ورزشی در بعد ارزشی نیز برای کشورمان اهمیت ویژه ای دارد؛ از این رو تیم های ایرانی به منظور شرکت در این رقابت ها به خوبی تدارک می شوند.
رضوانی افزود: کاروان شنا، شیرجه و واترپلو ایران نیز در این رقابت ها با قدرت و آمادگی شرکت کرد. نقطه عطف حضور کاروان ایران در این مسابقات، کسب سه مدال طلا از سوی «مجتبی ولی پور» در رشته شیرجه بود.
بعضی از کارشناسان معتقدند، رقابت های کشورهای اسلامی به دلیل شرکت نداشتن تمامی مدعیان قهرمانی از کیفیت فنی بالایی برخوردار نیست؛ از این رو کسب عناوین مختلف و مدال در این رقابت ها نباید موفقیت صد درصدی تلقی شود، نکته ای که رضوانی با آن تا حدی موافق و دربرخی از رشته ها مخالف آن است.
وی افزود: به عنوان مثال در رشته شنا، شیرجه و واترپلو کشورهای شرکت کننده قهرمانان صاحب نام خود را آورده بودند و رقابت ها در سطح فنی بالایی برگزار شد.
به گفته وی، تیم واترپلو ایران در حالی در فینال این رقابت ها مقابل ترکیه شکست خورد و مدال نقره کسب کرد که شایستگی کسب عنوان قهرمانی را داشت و چنانچه بخت با تیم ما در فینال این رقابت ها یار بود، ترکیه را شکست داده و قهرمان می شدیم.
رییس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو در ادامه به شرکت تیم واترپلو جوانان کشور در رقابت های جهانی اشاره کرد و افزود: نتیجه ای که در رقابت های قهرمانی جهان کسب کردیم، با نتایج دوره های گذشته تفاوتی نداشت.
وی گفت: اردوهای داخلی وخارجی مناسبی برای تیم تدارک دیدیم، اما با توجه به امکاناتی که برای این تیم درنظر گرفته شده بود از کسب نتیجه بدست آمده راضی نیستیم و انتظار بیشتری از این تیم داشتیم.
رضوانی با بیان اینکه به نظر می رسد بازیکنان در این رقابت ها تنها از 50 درصد توان خود بهره گرفتند، گفت: نمی دانم کدام عامل باعث شد تا بازیکنان نتوانند از تمامی توان خود استفاده کنند و این نتایج بدست آمد.
وی بدترین اتفاقی سال 1396 برای فدراسیون شنای کشورمان را اعزام نشدن تیم های رده سنی به رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان عنوان کرد و افزود: تیم های رده سنی برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا از ماه ها قبل در اردو بسر می بردند و برای این رقابت ها کاملا آماده بودند که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی در مساله پروازی این سفر لغو و تیم های فدراسیون در این رقابت ها شرکت نکردند.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه وواترپلو کشورمان ادامه داد: برای اعزام به موقع تیم با سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت خارجه در ارتباط بودیم و دوستان مان در این دو مجموعه برای اعزام تیم تلاش زیادی انجام دادند، اما این مهم انجام نشد، البته این تنها مشکل تیم ایران نبود و ورزشکاران چندین کشور دیگر نیز به دلیل مشابه نتوانستند در این رقابت ها حضور پیدا کنند.
برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو دیگر اتفاق مهم این فدراسیون درسال 1396 بود.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که برای دومین دوره متوالی هدایت این فدارسیون را برعهده گرفت در این باره اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات فدراسیون در آرامش کامل و بدون کمترین حاشیه ای برگزار شد. برای شرکت در این انتخابات افراد متعددی ثبت نام کردند که در پایان پنج نفر باقی ماندند و با انصراف دو نفر دیگر انتخابات بین سه نامزد برگزار شد و از 42 رای، اینجانب 39 رای را کسب و برای دومین دوره متوالی ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو را برعهده گرفتم.
وی تاکید کرد: به یقین در دوره جدید نقاط ضعف را برطرف و سعی خواهیم کرد تا نقاط قوت را بیشتر از گذشته تقویت کنیم.
رضوانی دیگر اولویت این فدراسیون را در دوره جدید توجه به بخش بانوان عنوان کرد و افزود: در دوره جدید علاوه بر بخش آقایان، در بخش بانوان نیز برنامه های متنوع تری را در نظر داریم که با حمایت اهالی شنا و مسئولان وزارت ورزش این برنامه ها را که در جهت ارتقای سلامتی و ورزش قهرمانی بانوان است، اجرایی خواهیم کرد.
وی درباره تدارک ورزشکاران رشته های آبی برای شرکت در بازی های آسیایی 2018 اندونزی نیز گفت: در فرصت باقی مانده تا شروع این بازی ها تیم های ملی را به خوبی آماده خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنند. به همین منظور اردوهای داخلی و خارجی را به منظور آماده سازی هرچه بهتر این تیم ها درنظر گرفته ایم.
رضوانی اضافه کرد: کسب مدال در رقابت های واترپلوبازی های آسیایی 2018 اندونزی دور ازدسترس نیست، اما در رشته شنا و شیرجه، تنها به جا به جایی رکوردهای ملی و سپس بین المللی امیدوار هستیم.
وی اضافه کرد: البته در سال جدید برای استفاده از دانش مربیان صاحب نام خارجی با چندین مربی با سابقه در دو رشته شنا و شیرجه وارد مذاکره شدیم که به زودی با نهایی شدن مساله قرارداد و شرایط مورد نظر، بهترین گزینه را برای هدایت تیم های ملی درنظر خواهیم گرفت.
ورزشی.**9144**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش شنا فدراسيون شنا شيرجه و واترپلو نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران