Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@20:08:52 GMT

واردات بي رويه ، موجب بيکاري کارگران مي شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۴۸۰۳۷

واردات بي رويه ، موجب بيکاري کارگران مي شود

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس مرکز راهبردي اقتصاد مقاومتي حوزه علميه قم گفت: واردات بي رويه موجب تعطيل شدن بنگاه هاي اقتصادي و بيکار شدن کارگران مي ‌شود و اين امر باعث سوء استفاده دشمنان براي ناکارآمد نشان دادن نظام است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين احمدعلي يوسفي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه قم در مصلاي قدس اضافه کرد: درحال حاضر مناطق آزاد که بايد به مرکزهاي صادرات کالاي ايراني به کشورهاي ديگر باشند، به مراکز واردات کالاهاي خارجي به داخل کشور شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: عزت اسلامي در چنين شرايطي در معرض خطر قرار مي ‌گيرد و براي جلوگيري از آن بايد راه حل اقتصادي ارائه شود.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي سال جاري گفت: ايشان شعار سال را حمايت از کالاي ايراني تعيين کردند و به مديران فرمودند که مصرف کالاهاي خارجي حرام است، دولت مي ‌تواند با يک بخشنامه رسمي به تمام نهادهاي حکومتي اعلام کند که مصرف کالاهاي غيرايراني ممنوع است که اين گونه اقدام ها بخشي بزرگي از مشکلات اقتصادي را حل مي کند.
يوسفي با بيان اين که مخاطبان رهبر معظم انقلاب اسلامي در شعار سال هم دولت و هم ملت هستند و بايد تکاليف و وظايف خود را در اين ارتباط انجام دهند، گفت: هيچ رفتاري را نبايد در جامعه نهادينه کرد که منشا سلطه دشمن بر جامعه اسلامي شود، چنين مساله اي از ديدگاه اسلام جايز نيست، راه مقابله با چنين مسائلي مصرف کالاهاي ايراني است.
يوسفي تاکيد کرد: امروز ايران ام القراي جوامع اسلامي و الهام بخش براي جبهه مقاومت است و نبايد عزت اسلامي با رفتارهاي ناپسند اقتصادي در معرض خطر قرار بگيرد، پرهيز از مصرف کالاهاي خارجي موجب عزت اسلامي و اقتدار نظام مي‌ شود.
وي با بيان اين که در جنگ اقتصادي نيز مي توانيم دشمن را شکست دهيم، گفت: علما در بيش از 20 مورد به ويژه در دوره قاجار به حمايت از کالاهاي داخلي پرداختند و حتي دولت‌ ها را وادار به اين کار کردند، امروزه بايد حوزويان از سيره علما درس و پند بگيرند و حوزه علميه و شهر مقدس قم در اين زمينه مانند دوران انقلاب اسلامي، پيشگام باشد.
وي گفت: در حوزه علميه پس از بيان سياست ‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي در سال 93، مرکزي به عنوان مرکز راهبردي اقتصاد مقاومتي حوزه علميه تشکيل شد و در سال گذشته نيز اين مرکز يک مدل اجرايي را با عنوان بازگرداندن اعتماد ايراني به کالاي ايراني تدوين کرد.
حضرت آيت ‌الله خامنه‌ اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي، امسال را سالِ «حمايت از کالاي ايراني» نامگذاري کردند.
7406/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۴۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • جشنواره کن در کما
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی