Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@02:57:33 GMT

تصمیم یارانه‌ای متفاوت مجلس در سال 97

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۰۵۹۷

قانون هدفمندی یارانه‌ها از سال 1389 و با مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا شد که براساس آن مقرر گردید تا سهم تولید، اشتغال و بهداشت و سلامت نیز از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها نادیده گرفته نشده و بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، صرف امور فوق‌الذکر شود، اما دولت‌ها در سال‌های اخیر، قانون هدفمندی یارانه‌ها را ناقص اجرا کرده‌اند، به‌طوری که به‌اذعان نمایندگان مجلس و کارشناسان، در این سال‌ها، سهم تولید، اشتغال و سلامت از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌‌ها پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، یکی از موانع، و اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌‌ها، واریز درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها عنوان شده است که نمایندگان مجلس با مصوبه‌ای، اجرای این قانون را کامل کردند.

بهارستان‌نشینان در سال گذشته و در جریان بررسی لایحه بودجه 97، مقرر کردند که درآمد‌های حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، در سال جاری، نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه هزینه شود.

مصوبه جدید مجلس چگونه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را کامل کرد؟

طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها، پولی که مردم برای مصرف آب، برق، گاز و حامل‌‌های انرژی پرداخت می‌کنند، مستقیماً به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، این رقم در سال گذشته، 63 هزار میلیارد تومان بود که نه در بودجه عمومی دولت می‌آمد و نه وارد خزانه کل کشور می‌شد و فقط در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار می‌گرفت که با این روش سهم تولید، اشتغال و سلامت نادیده گرفته شده بود، اما با مصوبه جدید مجلس، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها که 7 سال از ریل خودش خارج شده بود، به ریل بازمی‌گردد.

طبق قانون برنامه ششم توسعه نیز همه درآمدهای دولت می‌بایست به خزانه کل کشور واریز شود که در قانون اساسی نیز به این موضوع به‌صراحت تأکید دارد، به‌طوری که در اصل 53 قانون اساسی، تمامی درآمدها و هزینه‌ها باید در بودجه عمومی کشور لحاظ شود که درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز از این اصل قانونی مستثنی نیست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال سلامت قانون نمایندگان مجلس لایحه بودجه سازمان برنامه و بودجه شورای اسلامی گاز انرژی بودجه دولت وزارت نفت قانون اساسی اشتغال بودجه مجلس شورای اسلامی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم

سردار محمد سعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان در جمع خانواده‌ها و مردم گفت: در زمینه همکاری و احترام مردم در اجرای این طرح و همچنین تبعیت از قانون، یکی از بهترین استان‌های کشور هستیم.

طرح ملی «نور» همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف در معابر و اماکن عمومی استان گلستان نیز در حال اجرا است.

در اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد