Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@10:12:53 GMT

معدوم‌سازی بیش از ۲.۵ تن مواد غذایی فاسد در لردگان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۳۲۳۸

معدوم‌سازی بیش از ۲.۵ تن مواد غذایی فاسد در لردگان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی این شهرستان دو هزار و 557 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ علی کریمی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور در شهرستان لردگان از تاریخ 15 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت سه هزار و 400 بازدید از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، 986 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز بین راهی، 169 نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب و استخر، دو هزار و 350 سنجش کلر آزاد باقیمانده، 61 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و یک هزار و 202 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به اینکه در این مدت 2 هزار و 557 کیلوگرم گرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی ضبط و معدوم‌سازی شد، ادامه داد: در طرح بسیج سلامت نوروزی این شهرستان 30 مورد رسیدگی به شکایات متفرقه مردمی، 18 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد و 18 مورد بازرسی مشترک با سایر ارگان‌ها انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند پروتئین بدون چربی و حبوبات،می‌تواند به راحتی به شما در مدیریت و کاهش وزن خود کمک کند. در این مطلب با بهترین غذاهایی که باعث لاغری شما می‌شوند همراهتان هستیم.

مواد غذایی مناسب کاهش وزن

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی مانند فیله و استیک حاوی پروتئین و آهن هستند و چربی اشباع کمتری دارند که باعث کمک به مدیریت اشتها و کنترل وزن می‌شوند.

قرص بلک اسلیم پلاس

.سبزیجات برگ ‌سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر‌کننده هستند. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی‌های برگ‌ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

قرص آلفا نارنجی

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می‌دهد و می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته‌باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است

قرص تریپل برن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق‌العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. خوردن تخم‌مرغ و نان تست با مقدار کمی کره‌ برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب‌زمینی‌های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می‌دهند، ماده‌ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می‌توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می‌شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک هستند که می‌توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می‌شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به طور کلی، در کنار اعتدال در خوردن غذا و ورزش منظم، خوردن این مواد مغذی باید به هموار کردن مسیر زندگی سالم و کنترل وزن شما به بهترین شکل ممکن کمک کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب