Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@16:57:32 GMT

افزایش ۱۰۰درصدی اقامت مسافران نوروزی در مبارکه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۴۰۲۵

افزایش ۱۰۰درصدی اقامت مسافران نوروزی در مبارکه

مبارکه- شهردار مبارکه با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهر گفت: بیش از هفت هزار و ۲۵۰ نفر از مسافران در ایام نوروز ۹۷ در شهر مبارکه اقامت داشتند.

سید محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، اظهار کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته نشان از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی در شهر مبارکه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام نوروز امسال سه ایستگاه هدایت و اسکان مسافر در سه محل ورودی اصلی شهر به مسافران خدمات ارایه دادند تا مسافران بدون دغدغه ذهنی اوقات فراغت خود را سپری کنند.

شهردار مبارکه با بیان اینکه خدمات دهی به میهمانان نوروزی از شرایط خوبی برخوردار بود، گفت: طبق نظرسنجی ها، تسهیلات و خدمات ارایه شده توسط شهرداری رضایت خاطر مسافران نوروزی را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ های نوروزی و نیز ارایه بروشور شامل نقشه، راهنمای گردشگری و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه با استقبال و رضایت میهمانان نوروزی همراه بود.

هاشمی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری ارایه شده در ارگ نهچیر هم با استقبال خوبی از طرف شهروندان و گردشگران نوروزی مواجه شد، افزود: بیش از ۲۷ هزار نفر از شهروندان و میهمانان نوروزی از برنامه های ارایه شده در مجموعه تاریخی ارگ نهچیر استفاده کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت و امکانات جهت اسکان برای سال های آینده بهتر خواهد شد، تصریح کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه نهچیر با هدف ارایه دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف در حوزه نوروز ایرانی به گردشگرانی که شهرستان مبارکه را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند، ارایه شد.

شهردار مبارکه گفت: رویداد نوروزگاه برنامه کاملی برای نمایش آیین ها و رسوم، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات و جشنواره سفره هفت سین، بازی های و غذاهای بومی و محلی، جشنواره لباس و موسیقی سنتی در محل ارگ تاریخی نهچیر در شهر مبارکه با همکاری شهرداری، ادارات میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری سبحان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهر مبارکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی در سالهای گذشته پذیرایی میهمانان نوروزی چندانی نبود افزود: این شهر از پتانسل و ظرفیت های بالایی در زمینه فضای سبز، آثار تاریخی و موقعیت همجواری با زاینده رود برخوردار است.

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد مجموعه ارگ نهچیر با زیربنای حدود ۱۶ هزار متر مربع توسط شهرداری مبارکه تملک شده است، گفت: این ارگ یکی از آثار تاریخی قابل توجه شهر مبارکه محسوب می شود که مشتمل بر هشت حیات و خانه جداگانه است.

وی با بیان اینکه مرمت کامل این مجموعه تاریخی از توان شهرداری مبارکه خارج است، خاطرنشان کرد: برای مرمت قسمت های باقیمانده از این ارگ با استفاده از توان بخش خصوصی، در ادامه استفاده خواهیم کرد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه فضاهای سبز و اماکن تفریحی برای استفاده همشهریان در این شهر ایجاد شده، افزود: در نوروز ۹۷ بیش از ۱۶۲ هزار نفر از مجموعه پارک ها و فضاهای سبز شهر مبارکه استفاده کردند که بیشتر آنها از شهرهای اطراف و مرکز استان بودند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع