Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی سد سیکان و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای عملیات اجرایی سد سیکان در دره شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سد مخزنی سیکان در آبان ماه سال ۸۹ با هدف تامین آب موردنیاز اراضی کشاورزی پایین دست کلنگ زنی شد که در سال ۹۱ به علت عدم تامین اعتبار کافی عملیات اجرایی سد سیکان تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی سد و تعیین تکلیف این سد از مطالبات جدی مردم روستای فرهاد آباد که در حریم سد واقع شده اند، است.

مهدی محمدی از اهالی روستای فرهاد آباد دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به مردم اهالی این روستا اعلام کردند که به دلیل این که در محدوده سد واقع هستید هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود.

علی اکبر شفیع زاده فرماندار شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به این که اهالی روستای فرهاد آباد در حریم سد واقع شده است بنا به این دلیل نتوانستیم به مردم این روستا خدمات ارائه دهیم.

اما در روزهای اخیر زمزمه های از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان به گوش می رسد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال جهت از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان

شادمهر کاظم زاده رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ جهت عملیات اجرایی  سد ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که به زودی این سد عملیات اجرایی آن ادامه پیدا می کند.

کاظم زاده همچنین از مکان یابی برای جابجایی مردم روستا در مکانی مناسب خبر داد و افزود: مردم روستای فرهاد آباد نیز به موازات اجرایی سد برنامه ریزی شده که به شکل مناسب در مکان مناسب اسکان پیدا کنند و مشکل اهالی این روستا مرتفع شود.

این سد هم از نظر تامین آب آشامیدنی و همچنین از نظر گردشگری حائز اهمیت و دارای صرفه اقتصادی است.

این سد در آینده علاوه بر تامین آب آشامیدنی سه شهرستان آبدانان، بدره و دره شهر بخش عمده ای از اراضی کشاورزی پایین دست تحت پوشش شبکه های جانبی آن قرار می گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است

شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات سفر با استاندار و محوریت معاونت عمرانی استانداری قم است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری طی نامه‌های متعدد به معاونت عمرانی مطرح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در جلساتی که از زمان استاندار سابق برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم تشکیل شده، پیگیری شده است و تنها مسئله گرمخانه و بلوار پیامبر اعظم (ص) به نتیجه رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) هم قرار بود تفویض اختیار به صورت کامل به استان صورت بگیرد اما برای این کار یک نامه هفت بنده با شروطی که اصل موضوع را دچار مشکل می‌کند، به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: مسائل دیگر مانند اختصاص ۲۵ درصد از کاربری‌های تجاری منطقه پردیسان، اختصاص ۸۰ هکتار اراضی معوض برای تملک ریل راه آهن و اختصاص ۳۰ هکتار اراضی برای آزادسازی کاربری‌های معارض بوستان جوان نیز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوعات مکاتبات متعدد از سوی شهرداری قم صورت گرفته است، گفت: برای سفر دوم ریاست جمهوری نیز از ماه‌ها قبل جمع بندی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار امام صادق (ع) به جاده اراک و اتصال محور عمار یاسر به بلوار امیرکبیر از جمله اقداماتی است که باید در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، افزود: پیشنهادات ما در سفر ریاست جمهوری باید اقداماتی در حوزه کاری شهرداری باشد.

کد خبر 751132

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک