Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@13:52:39 GMT

مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پیشوا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۵۴۸۵

مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پیشوا شد

آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی ندای پیشوا؛ آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا ساعتی پیش با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستان پیشوا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران طی سخنانی در این مراسم در خصوص اهداء نذورات مردم به بقاع متبرکه استان اظهار داشت: نزدیک به 30 میلیارد تومان از مجموع 313 بقعه استان تهران در سال 96 جمع‌آوری‌ شده است و 60 میلیارد تومان هزینه ساخت و ساز 186 هزار متر بنا در بقاع متبرکه شده است.

وی گفت: موقوفه به معنای تبدیل ثروت خصوصی به ثروت عمومی تاست تا پشتوانه اقتصادی برای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و ... فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اساساً پیشوا مرکز شهادت است و مردم متدین، شهیدپرور پیشوا علاقه‌مند به ذریه حضرت زهرا سلام‌الله علیها و بقاع متبرکه و حضرت جعفر بن موسی‌الکاظم علیه‌السلام باشند و این علاقه وافر آن‌ها نشأت‌گرفته از عنایت خداوند متعال به این سرزمین و منطقه جغرافیایی است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اختلافات به‌وجود آمده در حوزه وقف شهرستان تاکید کرد: اگر همه بر مدار قانون عمل کنند هرگز این اختلافات پیش نمی آید و بیشتر اختلافات ناشی از عدم توجه به قانون است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا موقوفات خیلی زیادی نداریم و موقوفه شیخ جنید نیز که خودش متولی دارد و مستقل است؛ بقاع متبرکه مردمی است یعنی به‌وسیله مردم اداره می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدزاده ضمن دعوت از مردم برای شرکت در سنت حسنه وقف گفت: در چند سال اخیر 55 الی 56 وقف جدید شامل آپارتمان، زمین، مغازه و ... در شهرستان پیشوا داشته‌ایم و امیدواریم سال جاری سال پر‌موقوفه‌ای برای این شهرستان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام گوهری و آرزوی توفیق در منصب ریاست اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب استان تهران، حجت‌الاسلام سید حسین مطهری را به سمت ریاست اداره اوقاف شهرستان پیشوا معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا