Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:25:26 GMT

تحولات گسترده در بخش صدور مجوز‌های وزارت ارشاد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۸۰۲۴

تحولات گسترده در بخش صدور مجوز‌های وزارت ارشاد

حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی به تحولات ویژه وزارت ارشاد در سال ٩٧ و در حوزه صدور مجوز‌ها اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی به تحولات ویژه وزارت ارشاد در سال ٩٧ و در حوزه صدور مجوز‌ها اشاره کرد.

در این یادداشت آمده است:

در سال ۹۷ در حوزه مجوز‌های وزارت فرهنگ، انشاءالله اتفاقات زیر رقم می‌خورد:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تمامی مواردی که اسناد محکم بالادستی در ضرورت اخذ مجوز ندارند، آزاد می‌شوند حتی اگر بر اثر یک سوء تفاهم چنددهه‌ای، همه به آن خو گرفته باشند!

۲. در مجوز‌هایی که اقتضائات جدید، الزاماتی نو را فراهم آورده، تجدید نظر می‌شود؛ از طریق درخواست برای اصلاح مقررات بالادستی.

۳. تمامی مجوز‌هایی که اکنون از طریق سامانه‌های متعدد و حتی بصورت دستی دنبال می‌شوند، یکپارچه و از طریق پنجره واحد صادر می‌شوند. هر شخص حقوقی یا حقیقی برای تمامی درخواست‌های خود فقط به یک سامانه مراجعه می‌کند و فقط یکبار مدارک خود را ارائه می‌کند.

۴. در سایه استقرار کامل دولت الکترونیک، مراجعات مکرر به واحد‌های مختلف و مواجه شدن با پاسخ‌های مرسوم، گاه تحقیرکننده و سلیقه‌ای نظام سنتی اداری، عملا از بین می‌رود.

۵. در مدارک دریافتی، تجدید نظر می‌شود؛ درحال حاضر، برخی از آن‌ها بی مبنا یا زاید یا مانع کسب و کار روان هستند.

۶. تمدید مجوز‌های ادواری، جمع خواهد شد و این دسته، یکبار مجوز دائمی می‌گیرند مگر موارد تصریح شده در قانون.

۷. فهرست تمامی مجوز‌های صادره، مشخصات و مدت اعتبار آن‌ها برای همگان قابل مشاهده خواهدبود.

۸. نوبت‌ها حسب مورد برای همگان یا ذینفعان قابل مشاهده است تا زمینه تبعیض احتمالی از بین برود و رفتار مسئولانه و پاسخگویی دستگاه را افزایش دهد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LqB

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو