Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان تولید گاز در این پالایشگاه(فاز ۱۲ پارس جنوبی) در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول سال ۲۱ درصد افزایش یافت.

سید محمد مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه تولید و فرآورش گاز در پارس جنوبی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و شاهد دستیابی به موفقیت‌های خوبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تولید ۱۱ درصد گاز کشور در پالایشگاه نهم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه خاطرنشان کرد: این پالایشگاه بیش از ۱۶ درصد گاز مجتمع پارس جنوبی را تولید می‌کند.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید بیش از ۱۳ میلیارد مترمکعب گاز طی شش ماهه دوم سال ۹۶ در این پالایشگاه خاطرنشان کرد: در مجموع طی سال گذشته تولید گاز در این پالایشگاه به ۲۳.۶ میلیارد مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ میلیارد مترمکعب گاز ازسکوهای پالایشگاه نهم و بیش از ۵.۵ میلیارد مترمکعب آن نیز از خط پنجم سراسری برداشت شده است، افزود: میزان تولید گاز در این پالایشگاه در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول سال ۲۱ درصد افزایش یافت.

فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود ۲۰۵ کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است.

این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل ۶۰۰ میلیارد متر مکعب حدود پنج درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

گاز طبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود ۱۵۰ کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در ۱۵ کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس از تجلیل ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر همزمان با فرارسیدن روز معلم خبر داد. - اخبار استانها -

رضا صفایی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در عسلویه با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار داشت: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم، با مصوبه کمیته اجرایی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، از تمام معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل می‌شود.

وی تعداد معلمان بازنشسته و شاغل 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل کنگان، دیر، جم و عسلویه را حدود 5 هزار نفر عنوان کرد.

دبیر شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت و همچنین پرورش نسل آینده، تجلیل از آنان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

وی با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت‌های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، چنین اقدامی را بی‌سابقه و برای نخستین بار عنوان کرد و گفت: البته مدیران عامل عضو شورای راهبردی این اقدامات را در مقابل مقام والا و شامخ معلمان ناچیز دانست و به دنبال توسعه خدمات خود به آنان هستند.

صفایی در پایان تصریح کرد: به ازای هر یک از این عزیزان مبالغی به‌عنوان هدیه روز معلم به حساب آموزش و پرورش واریز شد تا به نحو مطلوب از تمامی معلمان بازنشسته و شاغل در هر 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تجلیل شایسته شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود