Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس، طولانی تر شدن روند تکمیل طرح مسکن مهر را به صلاح ندانست و گفت: معطل ماندن سرمایه آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده و به مستهلک شدن بناهای این طرح می انجامد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدحسین افضلی با انتقاد از طولانی شدن پروسه تکمیل طرح مسکن مهر، گفت: باید قبول کنیم که این طرح توانسته بخش عمده‌ای از مشکل مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاخیر در تکمیل واحد‌های مسکن مهر هزینه‌های روزشماری را به جامعه و مردم تحمیل می‌کند، افزود: معطل ماندن سرمایه آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده و به مستهلک شدن بنا‌های این طرح می‌انجامد.

بسیاری از واحد‌های مسکن مهر پیشرفت فیزیکی بالایی دارند

افضلی با تاکید بر اینکه بسیاری از واحد‌های مسکن مهر پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، تصریح کرد: معطل ماندن این طرح به علت ایجاد برخی ریزه کاری‌ها همچون ایجاد انشعابات به صلاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه طولانی‌تر شدن روند بهره برداری از واحد‌های مسکن مهر توجیه اقتصادی، منطقی و سیاسی ندارد، گفت: اگر پروژه‌ای درگیر برخی مسائل موردی همچون حق انشعاب باشد، تاخیر در تامین این نیاز‌ها اجحاف در حق مردم و مالکان این واحد‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به خاطر حفظ سرمایه کشور نسبت به تسریع در بستن پرونده مسکن مهر اقدام کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل تاخیر در تکمیل این پروژه بدعهدی در پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت و مردم بوده است.

جلوی مستهلک شدن واحد‌های نیمه کاره مسکن مهر گرفته شود
افضلی همچنین از اقدام مناسب مجلس در خصوص واگذاری ۵۰ هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر از ۸۰ هزار واحد آن به کمیته امداد، گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از مستهلک شدن بنا‌های مسکن مهر به خانه دار شدن افراد نیازمند کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اکنون زمان چانه زنی در خصوص چرایی وجود مشکلات در سر راه تکمیل واحد‌های مسکن مهر نیست، افزود: اکنون که این پروژه در مراحل نهایی خود به سر می‌برد باید همه مشکلات آن حتی با صرف هزینه بیشتر از برآورد اولیه مرتفع شده و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مراجعات مردم به نمایندگان خود در مجلس برای مشکلات پیش آمده بر سر راه تکمیل واحد‌های مسکن مهر بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دیگر توجیهی برای معطل ماندن مسکن مهر وجود نداشته از این رو دولت باید با جدیت تکمیل هر چه سریع‌تر این واحد‌ها را در دستور کار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

سرهنگ ملکلو در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از عدم همکاری و همیاری بانک‌های عامل ابراز گلایه‌ کرد و  گفت: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علیرغم کم‌کاری بانک‌های عامل و آورده 

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری به طور شبانه‌روزی  برای تحویل ۷۲ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کند.

وی گفت: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردم و دولت در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد