Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:37:45 GMT

وضعیت بیماری هپاتیت A در خوزستان عادی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۰۶۱۳

وضعیت بیماری هپاتیت A در خوزستان عادی است

دکتر شکرالله سلمان زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 تا 12 مورد بیماری هپاتیت A در این استان مشاهده شده که غیر عادی نیست و وضعیت ابتلا مانند سال های گذشته گزارش شده است.
وی افزود: این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند و نیاز به بستری پیدا نکردند.
سلمان زاده در خصوص وضعیت بیماری التور در خوزستان اظهار کرد: پیک بیماری التور در استان در دو نوبت در اوایل بهار و در شهریور ماه آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در چند سال اخیر مواردی از بیماری التور در استان گزارش نشده است.
وی بیان کرد: بیماری های التور و هپاتیت A از بیماری های بومی استان هستند و با شروع فصل گرما بیماری های منتقله از طریق آب و غذا شیوع بیشتری می یابد.
سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه امسال موضوع خشکسالی و کم آبی مطرح است دانشگاه تلاش می کند با اطلاع رسانی مناسب و با کمک مردم، از ابتلا پیشگیری شود.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد: مردم آب و غذای سالم مصرف کنند به صورتی که در خارج از منزل به هیچ وجه از آب رودخانه و مخازن استفاده نشود و فقط آب بسته بندی یا آب های همراه از منزل مورد مصرف قرار گیرد.
وی افزود: مردم از دست فروشان غذا تهیه نکنند و از فست فود ها تا حد امکان کمتر استفاده کنند.
سلمان زاده بیان کرد: سالاد و سبزیجات به هیچ وجه در خارج از منزل مصرف نشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آموزش به مردم و نشست با سازمان های متولی از جمله آب و فاضلاب و شهرداری ها در زمینه انجام اقدامات موثر از جمله آهک پاشی جوی های روباز موثر است.
هپاتیت A نوعی بیماری عفونی حاد کبد است که توسط ویروس هپاتیت آ یعنی (HAV) ایجاد می شود و در بسیاری از افراد مبتلا به ویژه افراد کم سن و سال علایم کمی دارند یا هیچ علامتی ندارند.
فاصله زمانی بین ابتلا و بروز علایم در افرادی که علایم بیماری را نشان می‌دهند بین 2 تا 6 هفته است.
التور یا وبا یک بیماری کشنده ولی قابل درمان است و بزرگترین خطری که جان بیمار مبتلا را تهدید می کند از دست رفتن شدید و ناگهانی آب بدن است.
اسهال شدید آبکی شبیه لعاب برنج، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و عطش فراوان و تب از جمله نشانه های این بیماری است.
3004/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آب و فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی درمان شهرداری فست فود موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

وکیل ترانه علیدوستی درباره وضعیت بیماری این بازیگر سینما، در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند.

وی افزود: خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده