Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس این فراخوان از همه عکاسان حرفه ای دعوت می شود به منظور مشارکت در این رویداد صنفی - فرهنگی، آثار خود را منطبق با شرایط ذیل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

قوانین جشنواره

1 . همه عکاسان حرفه ای میتوانند در این جشنواره شرکت کنند .

2 . ارسال عکس مشخصا توسط خود عکاسان انجام می شود ، و ارسالا از طریق رسانه یا ارگان مطبوع ایشان و شخص ثالث قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 . ارسال اثر و حضور در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس هاتوسط شرکت کننده است، در صورت اثبات خلاف این امر، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده خواهد بود .

4 . رعایت اخلاق حرفه ای فتوژورنالیسم برای شرکت در جشنواره الزامی است .

5 . هر عکاس می تواند در بخش های مختلف جشنواره شرکت کند .

6 . عکس های منتشر نشده نیز می توانند به این جشنواره ارسال شوند.

7. هر عکاس میتواند فقط 12 تک عکس و 2 مجموعه عکس برای جشنواره ارسال کند.

8. هر عکس میتواند فقط یک بار و تنها در یک بخش چه به عنوان تک عکس و چه به عنوان یک عکس در یک مجموعه، شرکت داده شود . عکسی که بیش از یک بار در جشنواره شرکت داده شود حذف خواهد شد .

9. تمامی عکس ها باید دارای کپشن باشد، مجموعه عکس ها علاوه بر کپشن باید دارای استیتمنت وعنوان هم باشند . ( نحوه کپشن نویسی عکس ها ضمیمه شده است )

10 . ویرایش عکسها در حد استانداردهای پذیرفته شده (تکنیک های تاریکخانه ای) در فتوژورنالیسم مجاز است ، ویرایشی که منجر به مخدوش شدن اصالت و محتوای عکس شود قابل قبول نخواهد بود ، در صورتیکه عکسی از نظر هیات داوران مخدوش تشخیص داده شود ، از مسابقه حذف شده و عکاس حق شرکت در دوره بعدی این جشنواره را نخواهد داشت .

11. عکسهایی که با تکنیک مالتی اکسپوز ، کولاژ ، فتو مونتاژ ، پانوراما ، ترکیبی و دستکاری شده باشند پذیرفته نمیشوند .

12 . مشخصات فنی عکسهای ارسالی به شرح زیر میباشد :

   الف ) عکسها با فرمتJPEGارسال شود .

    ب ) ضلع بزرگ عکسها 2000 پیکسل و با کیفیت بالا ارسال شود.

ج ) اطلاعات مورد نیاز اعم از عنوان ، کپشن ، استیتمنت و موارد دیگر در فایل اینفو عکسها وارد شود . عکسهایی که مشخصات کامل ندارند از مسابقه حذف می شوند .

د) عکسهای ارسالی بایدبه روش تعیین شده نامگذاری گردد.

    نحوه نامگذاری عکس ها: نام عکاس به طور کامل و به زبان لاتین-کد بخش مربوطه-01، الی 12. به طور مثالبرای بخش تک عکس خبری: Ali Alavi-N-01 و برای بخش مجموعه عکس مستند: Ali Alavi-DS-01 الی  ALI Alavi-DS12

نحوه نامگذاری عکسها در ذیل هر بخش توضیح داده شده است. عدم نامگذاری صحیح عکسها به منزله حذف خواهد بود.

13 . تمام عکاسانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یابد موظف هستند اصل فایل را جهت بررسی به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند ، همچنین ممکن است دبیرخانه به منظور کنترل مجموعه ها فریم های قبل و بعد از عکس ارسالی را نیز درخواست کند .

14 . برگزار کننده نسبت به استفاده عکس ها در پوستر، بروشور ، کتاب نشان عکس سال ، وبسایت مربوطه و موارد دیگری که مربوط به این نشان است ، مجار خواهد بود .

15. قوانین ذکر شده الزام آور است و ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی قوانین جشنواره میباشد . برگزار کننده میتواند شرکت کنندگانی را که قوانین را رعایت نکرده باشند حذف کند .

16 . تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است .

بخش های جشنواره اهدای نشان عکس سال

. خبری: رویدادهای ناگهانی یا پیش‌بینی شده و تأثیرگذار و پیامد آنها

الف ) تک عکس (N) : آثاری پذیرفته می شوند که در بازه زمانی سال 1396 عکاسی شده باشند.

نامگذاری عکسها در این بخش به طور مثال :Ali Alavi-N-01

ب ) مجموعه عکس(NS) : آثاری پذیرفته میشود که در بازه زمانی سال 1396 عکاسی شده باشد . ( تعداد عکس های ارسالی برای مجموعه عکس خبری از 3 تا 12 فریم میباشد )

نامگذاری عکسها در این بخش به طور مثال :   Ali Alavi-NS-01

. مستند اجتماعی: مستندسازی مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که بر افراد یا جوامع تأثیر می‌گذارد.

الف ) تک عکس (D): آثار ارسالی باید در سال 1396 عکاسی ، شده باشد .

ب)مجموعه عکس (DS) : مجموعه ارسالی باید در سال 1396 عکاسی یا تکمیل شده باشد . (حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 96 عکاسی شده باشد.)

( تعداد عکسهای ارسالی برای بخش مجموعه عکس مستند بین 5 تا 12 فریم است )

. ورزشی:  فعالیت‌های ورزشی به صورت فردی یا تیمی.

الف ) تک عکس (S) : آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1396 عکاسی شده باشد .

ب ) مجموعه عکس (SS) : مجموعه ارسالی باید در سال 1396 عکاسی یا تکمیل شده باشد . (حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 96 عکاسی شده باشد.).

( تعداد عکسهای ارسالی برای بخش مجموعه عکس ورزشی بین 5 تا 12 فریم است )

. محیط زیست: عکسهای جانداران ، مناظر و مستند کردن برخوردِ مثبت و یا منفیِ انسان با محیط زیست.

الف ) تک عکس (E): آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1396 عکاسی شده باشد .

ب ) مجموعه عکس(ES) : مجموعه ارسالی باید در سال 1396 عکاسی یا تکمیل یا برای اولین بار منتشر شده باشد . (حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 96 عکاسی شده باشد) .

( تعداد عکسهای ارسالی برای بخش مجموعه عکس محیط زیست بین 5تا 12 فریم میباشد )

. پرتره : تصاویر افراد که به صورت گروهی یا فردی در موقعیت‌های پیش بینی نشده یا برنامه ریزی شدهعکاسی شده باشد.

الف ) تک عکس (P): آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1396 عکاسی شده باشد .

ب ) مجموعه عکس (PS): مجموعه ارسالی باید در سال 1396 عکاسی یا تکمیل یا برای اولین بار منتشر شده باشد . (حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 96 عکاسی شده باشد).

( تعداد عکسهای ارسالی برای بخش مجموعه عکس پرتره بین 5 تا 12 فریم است )

. مالتی مدیا : استفاده از چندین رسانه، مانند عکس، نوشته، صدا (موسیقی، کلام، صدای محیط) ، تصاویر متحرک ویدئویی و انیمیشن برای روایت داستانی یا گزارش.

در این بخش محدودیت زمانی برای تولید وجود ندارد.

تصاویر استفاده شده در مالتی مدیا باید تولیدی باشند.

مالتی مدیا میتواند توسط یک یا چند عکاس تولید شده باشد.

اصول اخلاقی

عکاسان شرکت کننده باید نسبت به صحنه و اتفاقی که هنگام عکاسی در محیط پیرامون رخ میدهد آگاهی کامل داشته و فریب صحنه سازی را نخورند. امکان دارد در صحنه هایی که عکاسان حضور دارند به نحوی صحنه سازی شود که عکاس فریب خورده و عکسی بگیرد که واقعیت نداشته باشد .  عکاس تحت هیچ شرایطی حق صحنه سازی و دستکاری در واقعیت را ندارد. توضیحات و عنوان و داستان عکسها دقیق و درست باشد ویرایش عکسها باید مطابق با استانداردهای فتوژورنالیسم باشد به نحوی که اصالت و محتوای عکسها خدشه دار نشود  . عکاس باید در مورد روند تهیه و ارائه عکسها شفاف و صادق بوده و در صورت نیاز در مورد روند عکاسی پاسخگو باشد .

نحوه ارسال عکس ها به جشنواره :

عکسها از طریق ایمیل به آدرس ذیل ارسال شود . ( در قسمت موضوع ایمیل "نشان عکاس سال" درج شود )

dabirkhaneh.ipja@gmail.com

مهلت ارسال آثار از تاریخ 23 اسفند 1396 تا تاریخ 25 فروردین 1397 است . مهلت ارسال آثار مالتی مدیا از تاریخ 23 اسفند 1396 الی پنجم اردیبهشت 1397 است که باید به صورت حضوری یا پستی به دبیرخانه جشنواره واقع در دفتر انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تحویل داده شود .

آدرس دبیرخانه جشنواره عکس سال مطبوعاتی ایران :

تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک 15، ساختمان شماره دو خانه هنرمندان ایران، واحد 7.

کد پستی : 1584679111

تلفن : 02188328422

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ایمیل سیاسی و اجتماعی محیط زیست موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت‌ماه در ۷ بخش برگزار می‌شود.

مریم عرب‌نژاد سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم در نشست خبری رویداد ملی«سهم من از جوانی ایران» که امروز، ۸ اردیبهشت در سالن جلسات فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال دومین رویداد جایزه ملی جمعیت برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: این رویداد در دو سطح ملی ۳۱ اردیبهشت و به صورت استانی ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: این رویداد در دو بخش کشف محور و تقاضا محور برگزار می‌شود؛ در بخش کشف محور افراد فعال در حوزه جوانی جمعیت معرفی می‌شوند و بخش تقاضا محور به صورت خوداظهاری است که با اطلاع رسانی در فضای مجازی افراد می توانند آثار خود را ارسال کنند.

عرب‌نژاد یادآور شد: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی در ۷ بخش شامل؛ خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، مدیران و نخبگان، موسسات و شرکت‌های خصوصی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش خانواده؛ تعداد فرزندان، موفقیت علمی مادر و فرزندان، موفقیت فرهنگی و اجتماعی مادر و فرزندان، کنشگری تبلیغ اعضای خانواده در امر فرزندآوری، ازدواج به هنگام زوجین است.

عرب‌نژاد تصریح کرد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش رسانه شامل؛ گسترده و اثر بخش بودن در سطح خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، در بخش سازمان‌های مردم نهاد معیار آن مردمی، خلاق و شبکه ساز است، همچنین در بخش شرکت‌ها و موسسات خصوصی عمومیت ارائه خدمات، در بخش دستگاه‌های اجرایی عمومیت ارائه خدمات، تکلیف مداری خلاقیت و عملکرد فراتر از وظایف قانونی، و در بخش نخبگان تعداد تولیدات و اثرگذاری و جریان سازی است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار به دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره کل امور زنان و خانواده استانداری مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۵۳۱۶۲۰۲۶۳ و۰۹۳۳۰۹۹۷۹۸۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود