Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز تعدادی از پشکسوتان ورزش شهرستان بیرجند به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رفته و در این دیدار دارنده مدال طلای آسیایی تنها درخواست و آرزویش را اجرای ضرب و مرشدی در محضر رهبر انقلاب دانست. ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سن و سالی از آنها گذشته است، رنگ ریش و موهایشان در گذر و صحنه‌های مختلف چه در روی تشک کشتی و چه در گود زورخانه سفید شده است اما هنوز با عشق ورزش می‌کنند و هنوز برای ریش سفیدان و بزرگان این ورزش ارزش و اهمیت قائل اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شور و شوق برای لحظه دیدار

تا دیدار لحظاتی باقیمانده است و وعده قرارشان درب دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در خیابان طالقانی بیرجند است.

به ساعت‌هایشان نگاه می‌کنند و برای لحظه دیدار لحظه شماری می‌کنند.

لحظه دیدار فرا می‌رسد با شور و اشتیاقی با امام جمعه شهرستان بیرجند و نماینده ولی فقیه در استان احوالپرسی می‌کنند.

به هر کدامشان که نگاه می‌کنی بیش از نیم قرن عمرشان را در صحنه‌های مختتلف ورزش سپری کرده و آبرویی برای استان و شهرستان بیرجند بوده‌اند.

به رسم ادب، قرآن قرائت می‌شود.

مشکلی نداریم اما از برخی کمبودها رنج می‌‌بریم

در چهره آنها تواضع، ادب و اخلاق و جوان مردی موج می‌زند به گونه‌ای که وقتی از آنها می‌خواهند از مشکلات و درد دلهای خود بگویند دستی بر چشمان خود کشیده و با لبخندی به آیت‌الله عبادی می‌گویند مشکلی نداریم اما از برخی کمبودها اندکی رنج می‌بریم.

مقام معظم رهبری در سخنان خود درباره ورزش باستانی می‌فرمایند: ورزش باستانی همه‌اش خدا و دین است و ورزشی است که با حرکاتش اسم خدا را می‌آورند و تسبیحات اربعه می‌گویند. این ورزش ارزش دارد و خیلی قیمت دارد. این فرق می‌کند با ورزشی که اول تا آخرش هیچ ذکر خدا نیامده و از همه مهمتر آن روح معنوی و عرفانی است که در این ورزش وجود دارد و باید حتماً حفظ شود.

"نبود سالن زورخانه برای برگزاری مسابقات" دغدغه پهلوانان استان

مهدی قمری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سال 96 برای ورزش زورخانه‌ای خراسان جنوبی سالی پر خیر و برکت و پرباری بود چون جامعه ورزش زورخانه‌ای استان 60 مدال رنگارنگ را به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو ملی پوش داشتیم و در مسابقات مهم و خارج از کشور حضور پیدا کردند افزود: امیداوریم امسال هم بتوانیم عناوین خوبی را در عرصه‌های مختلف کشوری، جهانی برای استان و کشور کسب کنیم و این موفقیت‌ها تکرار شود.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی زورخانه‌ای خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان خراسان جنوبی این است که در مرکز استان زورخانه‌ای بزرگ که بتوانیم میزبانی مسابقات کشوری را داشته باشیم نداریم.

قمری افزود: نداستن زورخانه‌ای بزرگ در بیرجند برای ما خلأ بسیار بزرگ و رنج آر است چون ورزشکاران استان لیاقت برگزاری مسابقات ملی و میزبانی آن را دارند.

برای برگزاری مسابقات مکانی نداریم

وی اظهار داشت: هر چند در سطح شهرستان بیرجند چند سالن خصوصی داریم اما برای برگزاری مسابقات جایی نداریم.

مسئول کانون پیشکسوتان ورزش بیرجند نیز اظهار داشت: ورزش را در شهرستان بیرجند از سال 1329 داشتیم و فعالیت‌های مختلف ورزشی دنبال می‌شد.

یوسفی ملقب به ناقوس که سال‌های زیادی از عمرش را در عرصه شعر و شاعری در خراسان جنوبی سپری کرده و همه او را با اشعارش می‌شناسند امروز در این دیدار حاضر بود و او هم در دوران جوانی عضو تیم بسکتبال شهرستان بوده و این روزها از وجود تفرقه و عدم یکرنگی‌ها گلایه‌مند بود.

وی اظهار داشت: در ورزش هنوز ارتباط معلم با شاگرد وجود دارد اما این روزها نفاق و تفرقه بیداد می‌کند.

یوسفی افزود: در استان خراسان جنوبی تیم‌های فوتبال و دیگر ورزش‌های گروهی حرف زیادی برای گفتن ندارد اما ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به همت مهدی قمری و مدد مولا علی (ع) با قوت پیش می‌رود.

دیدار با رهبر معظم انقلاب و سفر ایشان به خراسان جنوبی از درخواست‌های پیشکوت ورزش استان

ناقوس با بیان اینکه معتقدم همان گونه که ورزش مطرح و مهم است شعر هم از جایگاه زیادی برخوردار است افزود: امروز می‌خواهم از محضر نماینده ولی فقه در خراسان جنوبی یک تقاضای مهمی داشته باشم و آن این است که از سال 72 تاکنون 25 سال گذشته و این مردم چشم انتظار سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان خراسان جنوبی هستند.

شاعرزاده یکی از ورزشکاران جوان رشته پهلوانی و زروخانه‌‌ای استان که دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی بود نیز تنها سخن و درخواستش این بود که روزی بتواند در محضر رهبر معظم انقلاب حرکات ورزشی ورزش زورخانه‌ای استان را همراه با دیگر ورزشکاران این رشته به اجرا درآورد.

این درحالی بود که شاید اگر در جامعه به دیگر جوانان هم سن و سالش نگاهی بیاندازیم جوانانی را می‌بینیم که به دنبال تفریح و سفرهای خارج از کشور و فضای مجازی هستند اما به همت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که منش مردی و جوان مردی  را در جوانان و ورزشکاران تقویت می‌کند این جوان ورزشکار درخواستش اجرا کردن ضرب و  مرشدی در محضر ولایت فقیه است.

درخواست مردم خراسان جنوبی برای سفر رهبری به استان را چندین مرتبه مطرح کردم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که مانند همیشه مثلی پدری مهربان به سخنان حاضران با جان و دل گوش فرا می‌دهد امروز  هم سراپا گوش شده بود تا به دغدغه‌ها و مشکلات و درخواست‌های این قشر از جامعه توجه کند.

آیت‌الله عبادی درباره درخواست سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی افزود: درخواست مردم خراسان جنوبی برای سفر مقام معظم رهبری به استان را چندین مرتبه به آیت‌الله گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری مطرح کردم که امیدواریم محقق شود.

وی بیان کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب درخواست‌های مردم خراسان جنوبی درباره سفر ایشان به استان را هم مطرح کردم و گفتم سه حالت وجود دارد و مردم استان خراسان جنوبی تقاضا دارند رهبری به استان کویری مان سفر کنند و از نزدیک مردم با شما دیدار کنند، یا روزی خاص که ترجیحاً 5 اردیبهشت باشد مردم استان به دیدار شما بیایند و یا در غالب دیدار استان‌های دیگر به صورت سهمیه‌ای مردم ما بتوانند با شما دیدار کنند که بعد از این سخن، رهبری با لبخندی زیبا فرمودند هر سه راه ممکن است.

مردم خراسان جنوبی همچنان در انتظار سفر و دیدار رهبر معظم انقلاب هستند و خدا را هم بابت وجود نماینده ولی فقیه در استان شاکر هستند.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند