Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار فیلم فردی که اقدام به آزار یک سگ در خودروی شخصی اش کرده بود، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اعلام کرد: مشخصات فرد سگ آزار به فرمانده یگان های محیط زیست استان ها داده شده است.

به گزارش «تابناک»؛ به گفته وی، خوشبختانه در تماس تلفنى با رییس پلیس فتاى خوزستان اعلام کردند که فرد سگ آزار شناسایى و دستگیر و تحویل دستگاه قضایى شده است، با این حال موضوع دستگیری این فرد که در کمتر از یک هفته از سوی پلیس اعلام شد با واکنش برخی از نمایندگان مجلس مواجه شد به طوری که یکی از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به سایر تخلافت رایج در کشور از سوی پلیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن نژاد نماینده مردم در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در روزهای اخیر ویدیویی از حیوان آزاری یک فرد در خوزستان منتشر شد که با ورود پلیس به سرعت و در ظرف دو روز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

این نماینده مجلس گفت: من به عنوان یک نماینده واقعا از این دقت و سرعت در دستگیری این فرد از تمام سیستم های دخیل تشکر می کنم، واقعا دست مریزاد و جل الخالق از این همه سرعت و دقت، جای تعجب بسیاری داشت که این فرد در این سیستم ما به این راحتی شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: تعجب من زمانی بیشتر می شود که یک نگاه گذرا به حوادث اتفاق افتاده و روز مره در اطراف خود می کنم، امروزه دیدن صحنه کتک زدن مامور شهرداری در کنار خیابان، یا کتک خوردن یک زن از همسر خود، درگیری های لفظی و فحاشی های مجازی به مسئولان رده بالای کشور چیزی نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جایی که فحش دادن به رئیس جمهور در فضای مجازی و ویا فحاشی و اتهام زدن به برخی قوای کشور بدون اثر و تعقیب قضایی صورت می گیرد دستگیری یک فرد حیوان آزار آن هم با این سرعت و شدت بسیار تعجب بر انگیز است.

وی گفت: وقتی می شود کسی که سگی را کتک زده است را دستگیر کرد چرا این همه مجرم در کشور راحت و با خیال آسوده به زندگی خود ادامه می دهند؟ شاید اصلا ما نمی خواهیم با این افراد برخوردی بکنیم، و شاید آن کودک که درکنار خیابان کتک می خورد و یا زنی که در یک توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار می گیرد اندازه یک سگ ارزش ندارد.

این نماینده مجلس گفت: شاید ما سوراخ دعا را گم کرده‌ایم، این وضعیت واقعا قابل تحمل نیست، از یک طرف فیلم شکار یک فرد خارجی در فضای مجازی خبر ساز می شود و طرف عکس شکار خود را به راحتی منتشر می کند و کسی با آن کاری ندارد اما از طرف دیگر یک نفر را که سگ خود را زده و به درستی هم دستگیر شده این گونه خبر ساز می شود.

وی در ادامه گفت: اختلاف سطح تا چه حد باید باشد؟ در همین چند روز گذشته به معاون اول رئیس جمهور به خود رئیس جمهور و حتی به رئیس قوه قضاییه در فضای مجازی توهین شد، اما فحاشان همه آزاد هستند و هیچکس چیزی نمی گوید، دزدی هم که گویا در کشور آزاد شده و هر کس هر کاری دلش خواست را می کند.

وی گفت: اگر ما در برخورد با مجرم ها قوی هستیم چرا قاچاقچی چرا دزد دستگر نمی شود چرا توهین کننده ها به مقامات دستگیر نمی شوند، اما اگر ضعیف هستیم چرا فردی مجهول الهویه‌ای که حیوانی را آزار می دهد را می توانیم دستگیر کنیم، چگونه است که شخصیت سگ ها از انسانها بالا تر رفته است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در همین اواخر سال گذشته بود که عده ای کشور را بر هم زدند چرا هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت پرده این قضایا بوده است؟ الان اوضاع بازار ارز توسط دلال ها و برخی از افراد سودجو مدتهاست که در تلاطم به سر می برد چرا به این موضوع ها ورود نمی شود؟

این نماینده گفت: این بازار توسط چه کسی به هم ریخته، موسسات مالی که اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده و باعث نارضایتی های عمیق در بین مردم شده اند را چرا کسی با آنها برخورد نمی کند، صاحبان این موسسات کجا هستند، پول های مردم در کجا سرمایه گذاری شده، چه زمانی قرار است با این ها برخورد شود؟

وی گفت: این همه بدهکار بانکی در کشور وجود دارد، همه دانه درشت و وابسطه هستند همه هم مشخص است که کجا هستند کارشان چیست و الان مشغول چه کاری هستند با این ها برخورد شود. من به عنوان یک نماینده وقتی این خبر را می خوانم احساس می کنم که با این کارها با اعصاب و روان مردم بازی می کنند.

وی گفت: اگر جان و مال مردم بیشتر از کتک خوردن یک حیوان ارزش نداشته باشد کمتر از آن ارزش ندار د و باید حداقل اندازه وقتی که برای دستگیری این فرد همت کرده اند برای مبارزه با فساد هم وقت بگذارند. جالب است بدانید، یک سال است که خودرو من را با پلاک و آرم تردد مجلس دزدیده اند اما هنوز نه اثری از دزد است نه ماشین، برایم سوال است چگونه این فرد حیوان آزار را دستگیر کرده اند.

وی گفت: واقعا اوضاع خنده داری شده است، عده ای مردم را به سخره گرفته اند و بعد هم عده ای دیگر می گویند که مردم ناراضی هستند، معلوم است که با این وضعیت مردم ناراضی شوند،هر کشور دیگری هم این وضعیت بود مردم آن ناراضی می شدند.

وی در پایان گفت: البته ما از سازمان حمایت از محیط زیست و پلیس و هرکس که باعث دستگیری این فرد شده اند تشکر می کنیم اما واقعیت این است که تناقض‌ها زیاد است و باید شکاف بین این تناقض ها برداشته شود، مردم این ها را می بینند و می دانند پس بهتر است که هر چه زودتر درباره سایر تخلفات هم با این جدیت و همیت اقدام گردد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: پلیس اواخر روز یکشنبه پس اینکه معترضان در چمن مرکزی دانشگاه تکنیک ویرجینیا چادر برپا کردند، اقدام به پاکسازی و بازداشت معترضان کردند.

مقامات دانشگاه به کسانی که تجمع کردند توصیه کردند که وسایل خود را جمع کنند و داوطلبانه متفرق شوند؛ و سپس، پلیس ویرجینیا افرادی را که از این خواسته پیروی نکردند، بازداشت کرد.

این دانشگاه افزود: "حدود ساعت ۱۰:۱۵ شب، پلیس به معترضان نزدیک شد تا از آنها بخواهد ظرف ۵ دقیقه متفرق شوند. کسانی که باقی مانده بودند دستگیر شدند. "

به گفته شبکه‌ای بی سی نیوز، پلیس ده‌ها معترض را بازداشت کرده است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزار‌های پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • ۵ معلم از ۵ دهه؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد