Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:59:14 GMT

سنندج| معضلات شهری در سنندج ‌امسال برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۴۳۵۰

سنندج| معضلات شهری در سنندج ‌امسال برطرف می‌شود

شهردار سنندج گفت: امسال رفع معضلات شهری و ایجاد فضای با نشاط جزو هدف و اولویت برنامه‌‌های شهرداری است. ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حشمت‌الله صیدی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: سال گذشته شهرداری از لحاظ وضعیت مالی شرایط بسیار بد و بحرانی را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال گذشته پرسنل و کارگران زحمت‌کش شهرداری چندین ماه حقوق معوق خود را دریافت نکرده بودند و این سبب نارضایتی آنان شده بود اما با تلاش شبانه‌روزی توانستیم علاوه بر پرداخت حقوق معوقات، نسبت به پرداخت عیدی و پاداش آنها اقدام کنیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره، تیم مدیریتی استان با وفاق و همدلی، شهرداری را در رفع مشکلات و ارائه خدمات صادقانه به مردم یاری می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری جشن‌های نوروزی در سطح شهر نیز گریزی زد و عنوان کرد: حضور بیش از 15 هزار نفر مردم برای نخستین بار در جشن شب نوروز امسال در ورزشگاه 22 گولان ثابت کرد که واقعاً کردستان یک استان فرهنگی است.

صیدی افزود: باید بستر مناسب برای ایجاد فضای بانشاط برای شهروندان در سطح شهر را فراهم کنیم و توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه‌های مناسب از جمله مواردی بوده که در این بخش تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حمایت تمام دستگاه‌ها و مشارکت شهروندان در زمینه‌ها‌ی فرهنگی، عمرانی و خدماتی به شکل شایسته ورود خواهیم کرد و رفع معضلات شهری و ایجاد فضای با نشاط در سطح شهر از اهداف پیش‌رو و اولویت برنامه‌‌های شهرداری است.

تصویب روز "سنه" در تقویم محلی

رئیس شورای شهر سنندج نیز در این دیدار با تبریک سال نو به تمام هموطنان اظهار داشت: امیدواریم در این سال جدید با خدمات‌رسانی صادقانه بتوانیم رضایت‌مندی بیش از پیش شهروندان فهیم سنندجی را فراهم نماییم.

جلال شریعتی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال افزود: شهرداری‌ها هم در تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" نقش بسزایی دارند.

وی گفت: باید مدیران شهری توسعه فضای سبز، استفاده از امکانات و تجهیزات داخلی در فعالیت‌های شهرداری و رفع مشکلات مردم را درسرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: خوشبختانه امسال با تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها بستر مناسب برای اجرای مراسمات و جشن‌های فرهنگی در ایام نوروز فراهم و مورد استقبال پرشور شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از طرح‌های شورای شهر در این دوره، گنجاندن روزی در تقویم محلی با نام روز "سنه" بوده و تاکنون با برگزاری جلسات متعدد و همفکری با تمام هنرمندان و اساتید، مقدمات لازم برای تعیین این روز انجام شده است.

شریعتی افزود: تصویب روز "سنه" در تقویم محلی فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر به تمام کشور بوده و یکی از روزهای فصل اردیبهشت‌ماه برای این امر مهم در نظر گرفته شده چراکه طبیعت استان در این ماه بسیار زیبا و فرصت مناسبی برای دعوت کردن از گردشگران و میهمانان در مراسمات این روز است.

رئیس شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: در صورت موافقت شورای فرهنگ عمومی استان با روز تعیین شده، برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مراسم‌های متنوع فرهنگی در روز "سنه" صورت می‌گیرد.

زمینه صادارت تخته نرد از کردستان فراهم نیست

عضو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: شهر سنندج قطب اصلی ساخت تخته نرد است اما متأسفانه زمینه صادارت آن در حال حاضر فراهم نیست.

مجید شاه‌اویسی افزود: در صورت رفع این مشکل و صادرات، این صنعت می‌تواند از لحاظ اقتصادی سودآوری مناسبی برای شهر داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری