Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@08:07:04 GMT

چه نان‌هایی برای دیابتی‌ها مفید نیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۷۵۷۰

متخصص دیابت با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به دیابت با حذف صبحانه گفت: مصرف نان لواش، نان باگت و نان تست برای بیماران دیابتی مناسب نیست. ناطقان: مهریار خسروشاهی، در ارتباط با نان مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت اظهارداشت: نان‌هایی که فیبر بیشتری در فرایند تهیه آنها استفاده شده است بهترین نان برای مصرف دیابتی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نان سنگک بطور معمول از فیبر بیشتری برخوردار است، افزود: نان تافتون سبوس دار و بربری هم انتخاب‌های خوبی برای مصرف هستند ولی مقدار مصرف را برحسب شرایط دیابت بیمار و برحسب تعداد وعده های غذایی روزانه با مشورت پزشک و مشاور تغذیه باید تعیین شود.
متخصص دیابت ادامه داد: نان لواش، نان باگت و نان تست اصلا انتخاب خوبی برای دیابتی ها نیستند، چراکه در تهیه این نان‌ها از آرد بدون سبوس استفاده می‌شود و سریعا هضم شده و قند خون را سریع بالا می‌برند.

خسروشاهی اضافه کرد: نان سوخاری هم با توجه به اینکه در فرآیند تولید آن ، مختصری شکر استفاده می‌کنند،مناسب نیست
وی تأکید کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده حتی حذف یک وعده صبحانه در طول هفته، خطر ابتلا به دیابت را 20 درصد افزایش داده و می‌تواند فرد را دچار چاقی، بیماری‌های قلبی و یا سکته کند.
متخصص دیابت با اشاره به خواص استفاده از کافئین در وعده  صبحانه گفت: کافئین یک سرکوب‌گر اشتها است و عامل چربی سوزی می‌شود. همچنین کافئین مغز و سیستم متابولیک بدن را بیدار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌دیابت یا بیماری قند  یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.
نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.
منبع: فارس برچسب ها: دیابت ، نان سفید ، صبحانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دیابت نان سفید صبحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برای درک تفاوت دیابت نوع یک و دو لازم است به چند فاکتور مهم توجه داشت، زیرا آگاهی داشتن از تفاوت دیابت نوع یک و دو به افراد کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر بیماری‌شان را کنترل کنند. دیابت نوع یک دیابتی است که فرد در کودکی مبتلا می شود و تا آخر عمر همراه بیمار هست و وابسته به مصرف انسولین است اما دیابت نوع دو که بیشتر در میانسالی اتفاق می افتاد در اثر سبک زندگی نادرست پیش می آید.

کد خبر 849351 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت قند انسولين خبر مهم بیماری - دیابت

دیگر خبرها

  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون