Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:57:24 GMT

هر شش سهمیه ایران قطعی شد/اصغری طلا گرفت، همتی نقره

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۷۷۷۱

هر شش سهمیه ایران قطعی شد/اصغری طلا گرفت، همتی نقره

پرونده تیم شش نفره کشورمان در رقابتهای انتخابی المپیک با کسب 5 مدال طلا، نقره، برنز و شش سهمیه برای حضور در المپیک نوجوانان در تونس بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این رقابتها روز جمعه ۱۷ فروردین ماه با حضور ۴۳۸ تکواندوکار به میزبانی تونس در سالن «ساله کوارت» ششهر الحمامات آغاز شد. امروز شنبه در روز دومو پایانی این مسابقات، مبارزات اوزان ۵۵- و ۶۳- کیلوگرم پسران و پیکارهای اوزان ۴۴-، ۵۵- و ۶۳+ کیلوگرم دختران برگزار شد که از سه نماینده کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ

 حامد اصغری در وزن ۶۳- کیلوگرم و کیمیا همتی در وزن ۶۳+ کیلوگرم موفق به کسب دو مدال طلا شدند ضمن اینکه مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۴- کیلوگرم با وجود حذف از دور مسابقات، موز سفر به آرژانتین را دریافت کرد.  

حامد اصغری در وزن ۶۳- کیلوگرم با پیروزی بر «مصطفی اَلحام» (اردن)، «ئودور زدراوک« (بلغارستان)و «وون هی چون» (کره‌جنوبی) به نیمه نهایی راه یافت. اصغری در این مرحله هم «ماکسیم املکین» از روسیه را شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد و در این دیدار نیز برابر «الکساندر دزیوا» از اکراین صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست یافت. 

همچنین کیمیا همتی در وزن ۶۳+ کیلوگرم با برتری مقابل «آنا مارتوس» (اسپانیا)،«رهاف ابراهیم» (سوریه)، «دیلارا ارسلان» (ترکیه) راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز «مارسلینا کاسزل» از لهستان را شکست و به دیدار نهایی راه یافت و در این دیدار نتیجه را به حریفی از چین واگذار کرد و نشان نقره را کسب کرد.

ضمن اینکه مهلا مومن نژاد بعد از یک دور ااستراحت، «جردین اسمیت» (انگلیس) را شکست و سپس برابر« میرئو کانگ» از (کره‌جنوبی) بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت. مومن نژاد به دلیل حضور نماینده کشور میزبان(آرژانتین) در این وزن، سهمیه حضور در این بازیها را کسب کرد. 

این مسابقات در ۵ وزن پسران و ۵ وزن دختران برگزار شد که هر کشور مجاز به اعزام سه تکواندوکار در هر بخش بود که تیم کشورمان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز، هر ۶ سهمیه ممکن را کسب کرد. حامد اصغری(مدال طلا)، علی اشکوریان(مدال نقره)، محمد خانی(مدال برنز)، یلدا ولی نژاد(مدال برنز)، مهلا مومن نژاد و کیما همتی(مدال نقره) سهمیه های ایران برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۱۸ نوجوانان آرژانتین را کسب کردند. 

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو تکواندو انتخابی تیم ملی فدراسیون تکواندو ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال ایران برانکو ایوانکوویچ تیم فوتبال مشکی پوشان دیار خراسان وینفرد شفر کارلوس کی روش لیگ قهرمانی فوتبال آسیا الریان قطر تکواندو تیم فوتبال نفت تهران کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است. در روز دوم و پایانی این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائوشو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب مدال نقره شود. در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

کد خبر 6088646 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز