Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@08:54:13 GMT

رشوه‌خواری در سفارت های آلمان در تهران و بیروت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۹۱۵۸

رشوه‌خواری در سفارت های آلمان در تهران و بیروت

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، هفته‌نامه "اشپیگل" به نقل از مارتین اشتلتنر، سخنگوی دادستانی برلین می‌نویسد در رابطه با رشوه‌خواری در دو نمایندگی آلمان در تهران و بیروت تحقیقات قضایی در جریان است.

 

در مورد نمایندگی آلمان در تهران، افراد توانسته‌اند با پرداخت ۵هزار تا ۱۰هزار یورو از سفارت آلمان در تهران ویزا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سفارت آلمان در لبنان، دست‌کم یک همکار سفارت با دریافت رشوه، در کوتاه مدت وقت درخواست ویزا مهیا می‌کرده است.

 

مارتین اشتلتنر به اشپیگل گفته است، تحقیقات دادستانی در مورد بیروت، در ۲۱ مورد در جریان است که مبالغی تا ۵هزار یورو رشوه پرداخت شده است.

 

به گزارش اشپیگل، نمایندگی‌های آلمان در تهران و بیروت در کانون تحقیقات قضایی به دلیل ویزا‌های خریداری‌شده قرار دارند.

 

به گزارش دویچه وله، در ایران یک متقاضی ویزا رشوه‌ای را به یک شریک جرم که در آلمان بوده، پرداخت کرده است و او نیز برای صدور ویزا به همکاران محلی سفارت آلمان در تهران رشوه پرداخت کرده است.

 

به گفته‌ سخنگوی دادستانی برلین، این فرد از قرار معلوم توانسته است با این شگرد، در قبال دریافت "پنج هزار تا ۱۰هزار یورو"، ویزا به "افراد دارای تابعیت ایران" بفروشد.

 

از سوی دیگر، دایره مبارزه با فساد و رشوه‌خواری دادستانی برلین، در حال تحقیق در مورد یک فرد آلمانی و یک سوری در سفارت آلمان در آنکارا است.

 

سخنگوی دادستانی گفته است "به دلیل راهکارهای تحقیقاتی" فعلا نمی‌تواند اطلاعی در این زمینه ارائه دهد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اشپیگل سفارت جام نیوز رشوه خواری آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!