Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:16:17 GMT

هوای ‌تازه!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۹۶۹۲

هوای ‌تازه!

در این یادداشت آمده است: نوروز فرصت مناسبی برای جذب توریست و عرضه توانمندی‌های یک شهر است. کرمانشاه از دیرباز به واسطه بناهای تاریخی و مرکزیت در غرب کشور همیشه محلی برای گذران تعطیلات نوروزی شهروندان شهرها و استان‌های همجوار بوده است. ولی هیچ گاه کرمانشاه نتوانسته آنچنان که باید و شاید به عرضه توانمندی‌های خود به گردشگران برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما امسال شهرداری کرمانشاه برخلاف رویه‌ی سابق کار خوبی به انجام رساند و با برگزاری هر روزه نوروزگاه‌ها در نقاط مختلف شهر از پارک‌ها گرفته تا میدان‌ها و معابر شهری علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای شادی و تفریح خانواده‌های کرمانشاهی به عرضه‌ی داشته‌های فرهنگی خود نیز برای مسافران نوروزی همت گماشت.
استفاده از گروه‌های مختلف هنری نشان از داشتن برنامه‌ای مدون و مناسب برای این ایام خاص بود. برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری کرمانشاه در بازه زمانی 2 تا 11 فروردین در بوستان های شاهد‌، معلم‌، لاله‌، شرقی‌، کوهستان‌، شبدیز و میادین فردوسی‌، شهدا‌، آزادگان و چهار راه مدرس به ‌سمت میدان فردوسی و انتهای مسکن و ورودی آثار تاریخی طاق‌ بستان در قالب جنگ‌های شادی‌، نمایش خیابانی‌، عروسک متحرک و جشنواره‌های ورزشی برگزار شد.
علاوه بر این کار شایسته و پرحجم شهرداری کرمانشاه در جمع‌آوری و پاکسازی معابرعمومی‌، مبلمان شهری‌، المان‌های نوروزی‌، رنگ‌آمیزی معابر و نورپردازی مناسب و چشم‌نواز سطح شهر بود. البته اگر به موارد عنوان‌ شده برنامه‌های اختصاصی مناطق 8 گانه را هم در نظر بگیریم نوروز 97 نوروزی متفاوت با کارنامه‌ای قابل قبول برای شهرداری کرمانشاه بوده است که با تداوم آن می‌توان امید داشت که کرمانشاه به نمادی مطلوب برای گردشگری شهری بدل شود.
شهردار در جلسه ارزیابی پیشرفت عملیات اجرایی توسعه فضای سبز و تفرجگاه بزرگ سراب قنبر گفت: یکی از نوروزگاه‌های اصلی کرمانشاه در سال آینده تفرجگاه سراب قنبرخواهد بود. آرش رضایی بیان داشت: اجرای طرح‌های تفریحی توریستی در جذب وتوسعه گردشگری نقشی اساسی دارد.
شهردار کرمانشاه تاکید کرد: کرمانشاه شهری با قدمت زیاد در شهرنشینی است. بزرگ‌ ترین شهر غربی ایران است و از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده است. شهری به کهنسالی کرمانشاه نیازمند داشتن برنامه‌های خاص که حاوی معرفی تاریخ این شهر باشد، است. هرچند این بدین معنا نیست که شهرداری توانسته به ‌صورت تام و تمام از عهده این مهم برآید. اما با توجه به مشکلات مالی در این چند سال که گریبان کل جامعه و بخصوص نهادی مردمی مانند شهرداری را هم گرفته با حداقل امکانات مالی شهرداری توانست کارنامه قابل قبولی را داشته باشد.
البته در این آیین های متنوع جای نمایش‌هایی که حاوی باورهای مردم کرمانشاه در خصوص نوروز، کم‌ رنگ بود. شاهنامه ‌خوانی کُردی به ‌عنوان نماد خاص مردم کرمانشاه در برنامه‌ها فراموش شده بود. اما با این اوصاف شهرداری کرمانشاه به ‌صورت معنا‌داری توانست کارنامه خوبی را از خود ارائه دهد.
از دیگر اقدام های شهرداری که با استقبال گسترده گردشگران نوروزی روبه رو شد. طرح ابتکاری تاکسی گردشگری سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه بود. علاوه برآن توزیع رایگان هیزم در روز سیزده بدر توسط شهرداری منطقه 8 و توزیع نایلون زباله رایگان بین مردم و تعبیه محل‌هایی برای جمع‌آوری سبزه و ماهی عید از مردم گوشه‌ای دیگر از برنامه‌های نوروزی شهرداری بود. در بحث اهمیت به آیین کهن سیزده بدر شهردار کرمانشاه در پیامی به‌ مناسبت روزطبیعت خواستار احترام شهروندان به این سرمایه ملی و نعمت الهی شد.
در متن این پیام آمده است: روز انس با طبیعت فرصت مناسبی است تا درس احترام و عشق ورزیدن به طبیعت را به فرزندانمان بیاموزیم و شکرگزار نعمت طبیعت این امانت الهی باشیم. امیدوارم درآخرین روز از تعطیلات نوروزی درکنار بهره‌مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای پاک این سرمایه بزرگ را حفظ کرده و بدون آسیب زدن به محیط زیست این هدیه خداوند را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال برنامه های نوروزی رنگ آمیزی سرمایه شهرنشینی کوهستان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری