Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@11:56:39 GMT

افزایش وام مسکن در راه است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۱۴۷۹

افزایش وام مسکن در راه است

به گزارش «نماینده»، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی از بررسی پیشنهاد افزایش وام مسکن و دوره بازپرداخت آن در دولت خبر داد.

علی چگینی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: بانک مسکن بسته ای را اعلام کرده که بر اساس آن به سازندگان از ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی گفت: میزان این تسهیلات با توجه به چهار حوزۀ جغرافیایی، تهران، کلان شهرها، شهرای بزرگ و کوچک متغیر است و حتی با توجه به نوع و شیوه ساخت مسکن تا ۱۱۰ میلیون تومان هم می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگینی با بیان این که پیشنهاداتی در حوزه مسکن وجود دارد که در حال بررسی است افزود: افزایش سقف وام مسکن، افزایش مدت بازپرداخت وام و میزان سود وام در مجموعه دولت بررسی می شود که در صورت تصویب وام صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به مناطق و شرایط مختلف، از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون، از ۶۰ به ۸۰ و از ۴۰ به ۶۰ میلیون افزایش خواهد یافت.

این مسئول دولتی گفت: همچنین پیشنهاد شده تا دوره بازپرداخت تسهیلات هم از ۱۲ سال به ۱۵ سال برسد.

ایرج رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان هم با اشاره به رونق بازار مسکن در سه ماهه چهارم سال ۹۶ گفت: با توجه به محدودیت قدرت خرید مصرف کنندگان انتظار می رفت که میزان خرید و فروش مسکن کاهش یابد.  

نائب رئیس انجمن انبوه سازان گفت: دولت باید طرح جامع و برنامه ریزی دقیق با توجه به قدرت خرید مردم و شرایط مناطق مختلف داشته باشد و سازندگان را مطابق نیاز به ساخت و ساز مناسب هدایت یا ملزم کند.

رهبر همچنین، افزایش تسهیلات، مدت بلند بازپرداخت و کاهش نرخ سود تسهیلات را در رونق بازار مسکن مهم برشمرد و افزود: دولت همزمان باید هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف کنندگان حمایت کند، تا تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود و شاهد افزایش جهشی قیمت نباشیم.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان گفت: انباشت تقاضا در دوران رکود از علل اصلی افزایش جهشی و ناگهانی قیمت مسکن است.

رهبر همچنین افزود: در کنار افزایش توان خرید خریداران باید بتوانیم هزینه تولید و عرضه مسکن را کاهش بدهیم که یکی از روش های آن حذف قیمت زمین با واگذاری زمین های دولتی به انبوه سازان است.

در ادامه برنامه روانشادنیا عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: باید آدرس درست به انبوه سازان و مصرف کنندگان داد، در حالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد تقاضای خرید برای واحدهای زیر ۱۰۰ متر بوده، اما میانگین متراژ واحدهای ساخته شده بالای ۱۰۰ متر بوده است.

روانشادنیا با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور افزود: به رغم وجود واحدهای خالی، در ۱۰ سال آینده به واسطه کاهش ساخت و ساز و عرضه مسکن مورد تقاضا، با مشکل روبرو خواهیم شد.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲