Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در آئین تکریم و معارفه رئیسان قبلی و جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی در تبریز با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۵ میلیون دلار کالای کشاورزی از آذربایجانشرقی صادر شد گفت: استان آذربایجان شرقی توانمندی تبدیل شدن به قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور را دارد و باید در این راستا تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی افزود:با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند و ظرفیت مناسب جذب سرمایه در این استان، ارزش صادرات بخش کشاورزی آن باید تا پایان دولت دوازدهم به یک میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای بیش از ۵ میلیون تن تولیدات سالانه در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: افزایش صادرات نیازمند توسعه صنایع تبدیلی، بهبود بسته بندی و تقویت حمل و نقل است.

جوادی بر ضرورت بهبود عملکرد تولید با استفاده از دانش روز و روش‌های نوین کشت و آبیاری تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی کشور باید در جهت مصرف آب کمتر و افزایش تولید در واحد سطح تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: با افزایش صادرات و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفائی و رونق بیشتر تولید در بخش کشاورزی خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۲ ظرفیت سردخانه‌های آذربایجان شرقی ۱۲۰ هزار تن بود و اکنون به ۲۵۰ هزار تن رسیده است، ۲ برابر شدن این زیرساخت مهم برای تکیه بر تولید داخلی را با توجه به انواع تحریم‌ها ارزشمند دانست.

وی با اشاره به اینکه سند تربیت مدیران آینده بخش کشاورزی چند سال قبل در وزارتخانه تهیه شده است، گفت: با توجه به شکاف سنی، تربیت مدیران جوان و تحول ساز در دستور کار است.

جوادی با اشاره به اینکه خواسته وزیر جهاد کشاورزی از معاون رئیس جمهوری در مورد افزایش حقوق کارکنان این وزارتخانه به نتیجه نرسیده است، گفت: امیدواریم طی چند سال آینده این فاصله حقوقی با سایر کارکنان دولت جبران شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آئین به وسعت حوزه کاری جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده کالای مصرفی این بخش آب است، هماهنگی با سازمان‌هایی که مدیریت آب را بر عهده دارند ضروری است.

محمدصادق پورمهدی با بیان اینکه بخش عمده منابع محدود آب توسط کاربران کشاورزی مصرف می‌شود، تاکید کرد: مدیریت مصرف آب نیازمند همراهی بخش کشاورزی است.

در این آئین از خدمات کریم مهری به عنوان رئیس پیشین جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تقدیر و اکبر فتحی به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان معرفی شد.

رتبه نخست جذب اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های ۹۲ تا ۹۵، اجرای طرح پهنه بندی مروجین کشاورزی و افزایش تولید گندم به ۸۵۰ هزار تن در سال ۹۵ از دستاورد‌های بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید است.

 

انتهای پیام/ش

تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ترکمنستان ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد داشت، در حالی که روسیه ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش ایسنا، غول انرژی گازپروم روسیه در اوایل سال ۲۰۲۴ با هیاهوی زیادی اعلام کرد از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی چین از نظر حجم عرضه، پیشی گرفته است، اما وقتی از درآمدهای صادراتی صحبت می‌شود، عشق آباد همچنان بالاتر از مسکو قرار دارد.

طبق گزارش پورتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. این رقم توسط داریو که محبوبترین وب سایت خبری ازبکستان است، تائید شده است. در گزارش داریو خاطرنشان شده است روسیه در همین مدت، ۲ میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل اختلاف بین حجم صادرات و درآمد حاصل از آن، این است که چین، گاز روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند. نیاز کرملین به نقدینگی برای سرپا نگه داشتن کشور و در عین حال، تامین هزینه های جنگ در اوکراین، روسیه را از بیشتر اهرم های مذاکره خود در معاملاتش با پکن، محروم کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی ادامه یابد که تخفیف های چشمگیر این کشور در فروش گاز ادامه داشته باشد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش کرده است ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال ۲۰۲۵، حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب پیش بینی شده است. در همین حال، ظرفیت جمعی سه خط لوله که ترکمنستان و چین را به هم متصل می کند، به ۵۵ میلیارد متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد