Web Analytics Made Easy - Statcounter


یازده فیلم خارجی به همراه سه فیلم ایرانی در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا می کنند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امسال در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۱۱ فیلم سینمایی خارجی از کشورهایی چون آرژانتین، برزیل، لهستان، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، آلمان، هلند، بلژیک، کره جنوبی و فرانسه به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «نوعی خانواده» ساخته دیئگو لرمان محصول ۲۰۱۷ آرژانتین، برزیل، لهستان و فرانسه از فیلم‌هایی است که در این بخش روی پرده می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مالنا دکتری از طبقه متوسط جامعه است و در بوئنوس آیرس زندگی می‌کند. بعدازظهر یکی از روزها تلفنی به او زده می‌شود و دکتر کوستاس می‌گوید که او باید به‌ سرعت به شمال کشور برود، چون زمان تولد بچه‌ای رسیده است که در انتظارش به‌سر می‌برد. مالنا بی‌وقفه و تقریباً بدون فکر، تصمیم می‌گیرد راهی این سفر شود.

فیلم «غول» (Giant) ساخته جان گارانیو و آیتور آرِگی محصول ۲۰۱۷ اسپانیا از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مارتین پس از اولین جنگ کارلیست به مزرعه و خانه روستایی‌شان برمی‌گردد و از دیدن برادر کوچکترش غافلگیر می‌شود چون بیش از حد قد کشیده است. مارتین متقاعد می‌شود که مردم خواهان دیدن بلندترین مرد روی زمین هستند و آنهاعازم سفری دور اروپا می‌شوند که پول و شهرت را برایشان به همراه می‌آورد و این خانواده را برای همیشه تغییر می‌دهد. 

فیلم «مربی زندگی» (Life Guidance) به کارگردانی روت مادر محصول ۲۰۱۷ اتریش است که با موضوع اختلاف طبقاتی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

فیلم «معجزه» (Miracle) ساخته اِگلی وِرلِلیته محصول ۲۰۱۷ لیتوانی، بلغارستان و لهستان است.

در خلاصه داستان فیلم «معجزه» آمده است: زندگی مالکان یک مزرعه ملی پرورش خوک در دهکده‌ای کوچک با ورود یک آمریکایی خوش‌ ظاهر زیر و رو می‌شود چون او وعده می‌دهد که کسب‌وکار در معرض خطر آنهارا نجات دهد اما ایرِنا که یکی از مالکان است در جریان دل بستن به این تازه‌وارد متوجه می‌شود که نیت‌های او کاملاً هم خیرخواهانه نیست. 

فیلم «فراموشی می‌سراید» (Oblivion Verses) ساخته علیرضا خاتمی محصول ۲۰۱۷ فرانسه، شیلی، آلمان و هلند و ساخته علیرضا خاتمی فیلمساز ایرانی است که در ایالات متحده و فرانسه زندگی می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: متولی سالخورده یک سردخانه دورافتاده، حافظه فوق‌العاده‌ای درباره هر چیزی دارد به‌جز اسم‌ها. او روزهای خود را با نشان دادن اجساد به آدم‌هایی پشت سر می‌گذارد که در جستجوی گم‌شده‌های خود هستند. وقتی موج اعتراض‌های مردمی در شهری نزدیک به درگیری منجر می‌شود، آنهابرای پنهان کردن اجساد کشته‌شدگان غیرنظامی به سراغ این سردخانه می‌آیند. پیرمرد وقتی با جسد یک زن جوان ناشناس روبه‌رو می‌شود، خاطراتش از یک ضایعه شخصی برایش تداعی می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تدفینی شایسته برای زن برگزار کند؛ اتفاقی که او را روانه یک ادیسه سحرآمیز می‌کند.   

فیلم «روزی روزگاری در نوامبر» (Once Upon a Time in November) ساخته آندرژی یاکیموفسکی محصول ۲۰۱۷ لهستان و بیانگر داستان مادر و پسری در زمینه رویدادهای حقیقی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مادر و پسری که مستاجر هستند از آپارتمان‌شان در ورشو بیرون انداخته می‌شوند. داستان زندگی و شرایط آنها در پس زمینه برخی رویدادهای حقیقی روایت می‌شود که راهپیمایی‌های اعتراضی و شورش ملی گسترده را در بر می‌گیرد. از این رو در کنار تصاویر داستانی، از فیلم‌های آرشیوی و مستند رویدادهای واقعی هم استفاده شده است. 

فیلم «غرش» (Pororoca) ساخته کونستانتین پوپِسکو محصول ۲۰۱۷ رومانی و فرانسه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کریستینا و تودور با ۲ فرزندشان، ماریای پنج ساله و ایلی هفت ساله، زندگی شادی دارند. آنها سی‌وچند ساله هستند و در آپارتمان زیبایی در یکی از شهرهای رومانی زندگی می‌کنند. مرد برای یک شرکت تلفن کار می‌کند و زن، حسابدار است. همه چیز عادی به نظر می‌رسد تا روزی که مرد بچه‌ها را به پارک می‌برد و زن ناپدید می‌شود.  

فیلم «رستاخیز» (Resurrection) اولین فیلم بلند کریستوف هورنائرت محصول ۲۰۱۷ بلژیک از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها است.

در خلاصه داستان «رستاخیز» آمده است: پیرمردی که خودش را از تمدن دور کرده است با مهمانی غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود.

فیلم «هرگز ترکم نکن» (Never Leave Me) ساخته آیدا بِگیچ محصول ۲۰۱۷ ترکیه و بوسنی و هرزگوین و روایتگر زندگی سه پسر سوری پناهنده در ترکیه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سه پسر سوری که زندگی سختی را به عنوان پناهنده در شهر ترکی شانلی‌اورفه سپری می‌کنند در تلاش برای بهبودی روحی و فراموش کردن گذشته تروماتیک‌شان هستند؛ آنها در این راه از ویرانگری‌ها و خصومتی که تجربه کرده‌اند به اهمیت داشتن برای دیگران و عشق می‌رسند. این سه به دوستان صمیمی یکدیگر بدل می‌شوند و آرامش درونی‌شان را دوباره بازمی‌یابند. 

فیلم «حفار» (Excavator) به کارگردانی لی جوهیونگ و بر اساس فیلمنامه‌ای از کیم کی‌دوک، محصول ۲۰۱۷ کره جنوبی فیلمی دیگر از آثار بخش جشنواره جشنواره‌ها است.  

در خلاصه داستان «حفار» آمده است: کیم سربازی بوده که در ماه مه ۱۹۸۰ به گوانگجو فرستاده شده تا جنبش خواهان دموکراسی را سرکوب کند. او پس از پایان خدمت به عنوان راننده بیل مکانیکی مشغول به کار می‌شود و به واسطه یک حادثه با حقیقتی ناخوشایند مواجه می‌شود که بیست سال مخفی بوده است. 

فیلم «آن سوی واژه ها» (Beyond Words) ساخته اورشولا آنتونیاک فیلمسار دورگه و محصول ۲۰۱۷ لهستان، هلند و فرانسه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: میشاییل که یک وکیل جوان و موفق برلینی است، ناگهان با پدرش مواجه می‌شود که مدت‌ها فکر می‌کرد او مرده است. این اتفاق میشاییل را دچار یک بحران می‌کند و او پس از رفتن پدرش، دیگر نمی‌تواند به زندگی سابق خود به عنوان یک آلمانی برگردد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ برابر با ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود

true برچسب ها : ۷ فیلم خارجی مرمت شده در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران می شود پولانسکی و هانکه در جشنواره فیلم فجر/ "عشق" به ایران می‌آید کارگردان عراقی با «سفر» به جشنواره جهانی فیلم فجر می‌آید true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سیدعلی ترابی در اولین جلسه برنامه ریزی هفتمین دوره جشنواره گیلاس این شهرستان با اعلام اینکه اخیرا این جشنواره در تقویم رویداد گردشگری کشور به ثبت رسید اظهار کرد: این دوره از جشنواره گیلاس پیش بینی شده است باشکوهتر از دوره‌های قبل وبا حضور میهمانانی از استان‌های مختلف کشور برگزار شود.   وی اظهار داشت: جلسات لازم در زمینه برنامه ریزی و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های این جشنواره برگزار و در زمینه بخش‌های مختلف آن نیز هم‌اندیشی‌های لازم صورت می‌گیرد.   وی با بیان اینکه تاکنون شش دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده است که با استقبال چشمگیر مسافران همراه بود، بیان کرد: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.   ترابی گفت: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.   وی با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیر هر سال آغاز می‌شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود اضافه کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت‌های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می‌برند.    اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است و که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.   محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.   شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.   این شهرستان مرزی در جنوب آذربایجان غربی و ۶۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد