Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:21:57 GMT

چمران: آیا استعفای نجفی از میراث فرهنگی هم تحمیل بود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۷۹۴۳۰

چمران: آیا استعفای نجفی از میراث فرهنگی هم تحمیل بود؟

رئیس سابق شورای شهر گفت: چگونه برخی از هر مشکلی می‌توانند یا می‌خواهند به‌نفع خود و مقاصد سیاسی‌شان بهره‌برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به‌زعم و تأکید خود ایشان تنها به‌دلیل بیماری‌شان است؟

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت اصلی استعفای شهردار تهران از این سمت با تأکید بر اینکه بیماری شهردار دلیل کناره‌گیری ایشان از شهرداری است دراین‌باره خاطر‌نشان کرد: چگونه برخی از هر مشکلی می‌توانند یا می‌خواهند به‌نفع خود و مقاصد سیاسی‌شان بهره برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به‌زعم و تأکید خود ایشان تنها به‌دلیل بیماری است؟! چگونه بیماری و عدم سلامت جسمی ایشان را که به‌قول آقای نجفی که سه پزشک از ایشان کار نکردن و کناره‌گیری از کار را خواسته‌اند، می‌توان به مسائلی نسبت داد که به هیچ وجهی با استعفای شهردار تهران ارتباطی ندارد؟! چرا شورای شهر بیماری نجفی را انکار می‌کند؟

وی با طرح این پرسش که "آیا استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی هم تحمیل نظام بود؟" در پاسخ به این شبهه‌افکنی گفت: اینکه آقای نجفی مایل به استعفا دادن است چندین بار قبلاً عنوان شده بود که بعضاً بیماری ایشان عنوان می‌شد؛ به‌نحوی که برخی رفتن ایشان را از شهرداری تا پایان سال به‌کرّات تکرار کرده بودند؛ اینکه عده‌ای فشار درون‌گروهی برای ماندن ایشان دارند یا از جناح خودشان اصلاح‌طلبان مایل به ماندن آقای نجفی در شهرداری نیستند مسائل و فشارهای درون‌گروهی خودشان است که به بیرون هیچ ارتباطی ندارد بناراین نباید مشکل جسمی ایشان به گردن نظام انداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شورای شهر به‌جای شفاف‌سازی، فرافکنی می‌کند. آیا استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی هم بر اثر فشار حاکمیت و نظام بود یا آنجا هم بیماری ایشان موضوع اصلی بود؟

چمران در خصوص انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران نیز اظهار کرد: انتخاب سرپرست موقت به‌صلاح شهر نیست؛ شهری که بیش از شش ماه در خوابی طولانی بوده و خدمات عمرانی و پروژه‌ای در آن افتتاح یا کلید زده نشده نیازمند حضور شهرداری مقتدر و آگاه به حساسیت‌های تهران است. قاعدتاً از سرپرست موقت نمی‌توان انتظار خدمات‌دهی و توجه به پروژه‌های جدی داشت.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان شهر را در بلاتکلیفی نگاه داشت، اظهار کرد: تهران بیش از شش ماه است که از فقدان ثبات مدیریتی و مدیریت مطلوب رنج می‌برد؛ بیش از شش ماه از بی‌تحرکی شهر گذشته بنابراین نمی‌توان شهر را در تعارف ماندن یا رفتن آقای نجفی نگاه داشت. نمی‌توان شهر را با فضاسازی‌های سیاسی اداره کرد؛ هرچند نمایندگان شورای شهر ادعا می‌کنند که تصمیم‌گیری‌هایشان به‌صورت علنی است اما عموماً نشان داده‌اند که به‌قول خودشان همفکری می‌کنند تا برگزاری جلسه علنی!

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: متأسفانه به‌نظر می‌رسد جلسات شورای شهر درگیر بازی پذیرش یا رد استعفای شهردار تهران است در حالی که شهر بلاتکلیف است و مشخص نیست تا چه‌زمانی باید منتظر سرگرمی موافقت یا مخالفت با حضور یا عدم حضور آقای نجفی در شهرداری باشد! یک سال کاری در شهر تهران از دست رفته است، خطوط مترو تعطیل شده همچنان راه‌اندازی نشده و بسیاری از پروژه‌ها بر زمین مانده، آیا در چنین وضعیتی می‌توان همچنان دست بر دست گذاشت و شهر را متوقف نگاه داشت؟ عدم انتخاب مدیری که بتواند فرصت‌های از دست رفته را احیا و شهر را یک بار دیگر زنده کند روز به روز به شهر خسارت وارد کرده و شهر را دچار چالش‌های جدی خواهد کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LzD

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۷۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی "مجاهد نستوه آذربایجان" گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه بزرگداشت رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین بندی های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع رسانی روابط عمومی های شهرداری بیان کرد: ضعف روابط عمومی ها در مباحث اطلاع رسانی در ویژه برنامه ها، مراسمات و پروژه های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

دکتر خلیل پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت های اصلی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم بوده اظهار کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی نظیر برای برگزاری جشنواره ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی می باشد.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری کلیه پل های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآورشد : برخی از پل های شهر مزین به نام های مقدس همچون (پل مادر و پل خاتم الانبیاء و ... بوده و تزیین ها و فضا سازی پل ها تا حدودی متناسب با نام آنها انجام شده و در سایر پل های سطح شهر هم اقداماتی نظیر آنها انجام شود. 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه میتواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از "شهید مهدی باکری  به عنوان تبلور غیرت آذربایجان "در آن استفاده کند.

دیگر خبرها

  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • اشک‌های بامزه چمران در شورای شهر تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله