Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:52:04 GMT

آذربایجان شرقی، قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۰۴۱۷

آذربایجان شرقی، قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور

با صادرات 285 میلیون دلار کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی طی سال گذشته، این استان توانمندی تبدیل شدن به قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور را دارد و باید در این راستا تلاش شود.

ایران آنلاین / «محمدعلی جوادی»، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در آیین تکریم و معارفه رئیسان قبلی و جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند و ظرفیت مناسب جذب سرمایه در این استان، ارزش صادرات بخش کشاورزی آن باید تا پایان دولت دوازدهم به یک میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای بیش از 5 میلیون نفر تولیدات سالانه در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: افزایش صادرات نیازمند توسعه صنایع تبدیلی، بهبود بسته‌بندی و تقویت حمل و نقل است.
جوادی بر ضرورت بهبود عملکرد تولید با استفاده از دانش روز و روش‌های نوین کشت و آبیاری تأکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی کشور باید در جهت مصرف آب کمتر و افزایش تولید در واحد سطح تلاش کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا سال 92 ظرفیت سردخانه‌های آذربایجان شرقی 120 هزار تن بود و اکنون به 250 هزار تن رسیده، 2 برابر شدن این زیرساخت مهم برای تکیه بر تولید داخلی را با توجه به انواع تحریم‌ها ارزشمند دانست و با اشاره به اینکه سند تربیت مدیران آینده بخش کشاورزی چند سال قبل در وزارتخانه تهیه شده، گفت: با توجه به شکاف سنی، تربیت مدیران جوان و تحول ساز در دستور کار است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود