Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر علی امینی هرندی - عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت: این کنگره بین‌المللی هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که با همکاری سخنرانان و پژوهشگران از داخل و خارج کشور، بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب اورژانس، پرستاری و رشته‌های وابسته از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جدیدترین درمان‌ها و یافته‌های نوین و سیاست‌گذاری‌ها در بخش درمان در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب در این کنگره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و دستاوردهای بزرگی از سراسر دنیا برای شرکت‌کنندگان در این کنگره خواهیم داشت.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ادامه به موضوع سکته مغزی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت توجه به ارجاع به موقع بیمار سکته مغزی به مراکز درمانی و درمان سریع این بیماران، گفت: زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا ۴.۵ ساعت پس از بروز سکته است و اگر از این زمان بگذرد عوارض آن می‌تواند ماندگار شود.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن مغز و اعصاب ایران، امینی‌هرندی در پاسخ به اینکه آیا آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش احتمال سکته‌های مغزی شود، افزود: آلاینده‌های شهرهای بزرگ هم می‌تواند باعث بروز سکته‌های مغزی بیشتر و هم باعث افزایش احتمال مرگ و میر ناشی از آن شود. همچنین آلودگی هوا سبب مشکلات تنفسی و قلبی و در نهایت سبب ایجاد عوارض مغزی می‌شود. استرس روزانه نیز از فاکتورهای خطر مهم در بروز سکته مغزی به شمار می‌رود.

 گفتنی است؛ بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس سایت به نشانی  www.iraneurologycongress.com مراجعه کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح سه شنبه در بازدید از روند احداث ساختمان بیمارستان خیر ساز اعصاب و روان امام رضا (ع) به خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های این مرکز درمانی تا پایان خردادماه برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های بستری اعصاب و روان در استان کرمان گفت: اولین بار است که مجموعه تخصصی اعصاب و روان با ظرفیت بالا در استان کرمان در حال احداث است.

وی افزود: با ورود خیر نیکوکار، تکمیل پروژه‌ای که مدت‌ها بر زمین مانده بود، رونق گرفت و با بهترین مصالح و کیفیت و کوتاه‌ترین زمان در دست اجراست.

استاندار کرمان در مورد مشکل فعلی این پروژه در تأمین زیرساخت‌ها و راه دسترسی گفت: راه دسترسی به بیمارستان توسط شهرداری آماده شده و برق نیز تا قبل از آماده‌سازی بیمارستان حتماً برقرار خواهد شد.

فداکار، ادامه داد: آب پروژه با اصلاحاتی که صورت گرفته طی یک ماه آینده وصل می‌شود و گاز و مخابرات نیز در فرآیند اجرایی هستند.

گفتنی است، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اعصاب و روان امام رضا (ع) در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع در محدوده بیمارستان افضلی‌پور کرمان در دست احداث است.

کد خبر 6099438

دیگر خبرها

  • عوارض خطرناک قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی
  • عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی
  • چالش‌های درمانی تومورهای مغزی کودکان در ایران/ متأسفانه هنوز از رادیوتراپی با دوز اشعه‌دهی بالا استفاده می‌کنیم!
  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم