Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:05:28 GMT

دیوار بی اعتمادی همچنان پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۹۲۱۲

دیوار بی اعتمادی همچنان پابرجاست

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای که امروز دوشنبه 20 فروردین در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: خدای بزرگ را شاکرم که در آستانۀ فرارسیدن ایّام روح بخش بعثت و همزمان با تجدید حیات طبیعت توفیق حضور در جمع شما بزرگواران را به اینجانب عنایت فرمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنده افتخار دارم تا به نمایندگی از سوی اعضای خانوادۀ بزرگ و غرورآفرین صنعت هسته‌ای کشور، از حضور جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهور، اعضای محترم هیئت دولت، مقامات و مسئولان محترم لشکری و کشوری، سُفرای محترم مقیم تهران و استادان و پژوهشگران عزیز دانشگاهی در این مراسم باشکوه قدردانی نمایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در آغاز شایسته می دانم تا به آثار مثبت فضای تعاملی ایجاد شده بعد از برجام در حوزۀ صنعت هسته‌ای اشاره کنم. بحمدالله در حال حاضر، این صنعت ملّی و اقتدارآفرین در آستانه تحوّلی بنیادین قرار گرفته است و امیدوارم تا از رهگذر تداوم این رویکرد مبارک، شاهد شکوفایی و بالندگی بیش از پیش صنعت هسته‌ای و ارائۀ خدمات ماندگار در بخش های مهم دیگر مانند سلامت، کشاورزی و صنعت باشیم.

صالحی گفت: اینجانب در این مجالِ کوتاه مایلم تا به اجمال و به اختصار اعلام کنم که فعالیّت های گستردهای برای بهسازی و نوسازی تأسیسات و تجهیزات این صنعت راهبردی انجام شده که گزارش مشروح آن، نیازمند فرصت و مجالی دیگر است. لذا اکنون می خواهم تا با کسب اجازه از محضر ریاست محترم جمهور نکاتی را به اختصار و در حوصله جمع به استحضار ملّت شریف و بزرگوار ایران برسانم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف سازمان انرژی اتمی ایران افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی این سازمان ارتقاء سطح کمّی و کیفی پژوهش در بخش های مختلف است. در حال حاضر به واسطۀ اتّخاذ این رهیافت در مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران از جمله پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، شاهد توفیقات جدید در حوزه‌هایی مانند فنّاوری کوانتومی هستیم که از ارزش استراتژیک و راهبردی بسیار بالایی برخوردار است. انشاءالله در آیندهای نزدیک شاهد دستاوردهایچشمگیر این حوزه جدید خواهیم بود.

وی ادامه داد: گفتنی است که در جریان برگزاری مراسم روز ملّی فنّاوری هسته‌ای در فروردین ماه سال گذشته، یک دستگاه سانتریفیوژ تولید شده توسط متخصّصان سازمان معرّفی و در اختیار پژوهشگاه وزارت نفت قرار گرفت. آغاز چنین حرکتی در حقیقت با هدف حصول خودکفایی و خوداتکایی در حوزۀ طراحی و ساخت انواع سانتریفیوژهای مورد نیاز در بخش های صنعت، زیست‌فنّاوری و سلامت می‌باشد.

صالحی تصریح کرد: بنده در ادامه اجازه می خواهم تا در خصوص پروژه هایی که از طریق ویدئو کنفرانس تا دقایقی دیگر افتتاح خواهد شد، توضیحات کوتاهی ارائه نمایم.

- انتقال اولین محموله کیک زرد تولیدی کارخانه اردکان یزد از سنگ معدن اورانیوم ساغند به UCF اصفهان
- بهره برداری از واحد فرآیندی اختلاط در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن در نطنز
- بهره برداری از تست لوپ های سوخت 2 بار و 01 بار در راکتور تحقیقاتی تهران
- طراحی، ساخت و بهره‌برداری از مرکز ملی تحقیق و توسعۀ علوم و مهندسی مواد در مجتمعِ شهید
علی‌محمّدی در فردو
- طراحی و ساخت اولین شتاب‌دهندۀ خطی بومی با همکاری پژوهشگاه دانش های بنیادی ) IPM )
- همچنین آغاز عملیات اجرایی ساختمان مربوط به سنجش فرآیندی و آزمایشگاه های وابسته در سایت
شهید شهریاری در زمرۀ آخرین توفیقات سازمان می باشد.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است