Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس جامعه بسیج پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۰۰ تیم عمومی و تخصصی پزشکی به مردم مناطق محروم استان خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فخر صبح دوشنبه در دیدار پزشکان و اعضای شورای بسیج جامعه پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان اظهارکرد: هفت کانون بسیج جامعه پزشکی درجه یک و دو  و همچنین پنج کانون درجه سه بسیج جامعه پزشکی در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه بسیج پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ تیم عمومی و تخصصی را به روستاهای محروم فرستادیم، بیان کرد: از سال ۸۶ تا کنون حدود ۱۴ بیمارستان صحرایی در مناطق روستایی و محروم ایجاد کردیم.

فخر ادامه داد: در نوروز امسال یک گروه جهادی ۳۴ نفره حدود یک هزار و ۵۰۰ خدمت دندان‌پزشکی رایگان را در منطقه محروم درح انجام دادند.

رئیس جامعه پزشکی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی در ایام اربعین نیز به زائران خدمت ارائه کرده است، یادآور شد: همه این موارد با همدلی و همکاری دستگاه‌های متولی بحث سلامت انجام می‌شود.

تلاش برای ارتقاء سلامت جامعه عبادت است

آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با پزشکان و اعضای شورای بسیج جامعه پزشکی گفت: انسان‌ها به دلایل عدیده‌ای به صورت هدفمند کارهایی را برای خدمت به بشر انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اما در پاره‌ای از موارد خواست‌ها، تمایلات و نفسانیات شخصی باعث می‌شود که خدمت به بشر تحت الشعاع قرار گرفته و سودآوری و مادیات اصل قرار گیرد.

آیت‌الله عبادی با اشاره به اینکه در امور دینی نیز نباید تمایلات شخصی وارد شود، بیان کرد: نتیجه ورود تمایلات و نفسانیات در امور دینی صهیونیست و داعش است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از بسیج می‌زنیم مقصود آن قشری است که فلسفه حقیقی کاری را که انجام می‌دهد فراموش نکرده و رضایت خدا را در امور مد نظر قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی  با اشاره به اینکه در اقشار بسیجی تعهد مهمترین امر است، افزود: در بسیج جامعه پزشکی نیز همینگونه است و یک پزشک بسیجی سلامت جامعه را فدای هیچ امری از جمله کسب درآمد نمی‌کند.

آیت‌الله عبادی با اشاره به اینکه در تفکر بسیجی انسان هیچگاه هدف خود و خدای خویش را فراموش نمی‌کند، گفت: اگر در پزشکی با تمام وجود برای ارتقاء سلامت جامعه کار کنیم، بی‌شک عبادت و یک کار مهم و تأثیرگذار انسانی است.

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی قشر  بسیج پزشکی در دنیای بی عاطفه امروز، بدون هیچ چشم داشتی به محرومان و نیازمندان کمک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: حریم‌های اخلاقی، حقوق مردم و مرزهای محرم و نامحرم در حیطه پزشکی باید مراعات شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۷هزار و ۷۴۵ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 17هزار و 745 پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان به 69 مرکز نیکوکاری واگذار شد.
سیدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی،کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم‌افزایی و برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

وی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است. 4 هزار و 341 نفر معلم و استاد دانشگاه با ثبت‌نام در طرح اکرام، حامی 7 هزار و 39 فرزند ایتام و محسنین هستند. جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به‌سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

به‌گفته وی بیش از 50 درصد حامیان معلم و استاد دانشگاه بیش از 5 سال حامی هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت‌تکفل رقم بزنند.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است گفت: معلمان تربیت‌کننده نسل آینده هستند که به‌عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به‌عنوان انسان‌هایی نوع‌دوست و خیرخواه، کمک‌حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی از معلمان و فرهنگیان به‌عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و با قدردانی از آنان افزود: با تشویق و ترغیب معلمان هم‌اکنون یک‌هزار و 304 دانش‌آموز استان نیز در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

انتهای پیام/252+

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد