Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید داخلی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در گرو مقابله جدی با قاچاق و جلوگیری از واردات بی رویه است.

محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نام گذاری۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری طی سال های اخیر همواره در فرمایشات خود بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی نیز یکی از مولفه های مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این مهم، آحاد جامعه از مردم و مسئولان و تولیدکنندگان تکالیفی دارند که نبایست از آن غافل شوند، یکی از مهمترین اقدامات در این عرصه افزایش کیفیت کالای داخلی است.

وی بیان کرد: این مساله ارتقای باور و اعتماد عمومی را نسبت به کالای داخلی به همراه دارد که خود زمینه افزایش تقاضا برای این کالاها را فراهم می کند، همچنین لازم است که در راستای مصرف کالای داخلی در جامعه فرهنگ سازی صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین باید تولید کنندگان داخلی در راستای افزایش کیفیت محصولات و بهره گیری از فناوری نوین در تولید گام بردارند تا گرایش مردم به خرید کالای ایرانی بیشتر شود چراکه در کنار تولید باید تقاضا وجود داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: ارتقای کیفیت تولید علاوه بر آن که تقاضای جامعه را برای خرید محصولات ایرانی افزایش می دهد، رقابت پذیری در برابر کالاهای خارجی را نیز به همراه دارد که بستر رونق صادرات محصولات داخلی را مهیا می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان و کارآفرینان در کشور با موانع و مشکلاتی روبرو هستند که بایستی دولت و دستگاه های اجرایی برای رفع این موانع و مشکلات به طور پیگیرانه و جدی قدم بردارند.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که دولت باید در سال حمایت از کالای ایرانی به طور جدی دنبال کند، مقابله با قاچاق کالا است، چراکه قاچاق اقتصاد و تولید داخلی را به نابودی می کشاند، از سوی دیگر در حوزه صادرات و واردات باید برنامه ریزی اصولی صورت گرفته و از واردات بی رویه و واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : چنانچه مباحث مذکور تحقق یابد، با رونق تولید داخلی، اقتصاد تقویت می شود و گام بزرگی در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری به عنوان یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی مهم کشور برداشته خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا

سرهنگ هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مأمورین هنگ مرزی آستارا در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمایند افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ آستارا در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها گفت: نیروهای مرزبانی با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 6099396

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟