Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که از زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد گفت: در شرایط خشکسالی و از بین رفتن کشاورزی در روستاها، خبرهاحاکی از این است که منابع طبیعی جلوی کشت‌وکار روستائیان را می‌گیرد که امیدواریم کارشان را اصلاح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: یکی از ضروریات زندگی هر انسان، مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نظام، دولت را موظف کرده نسبت به تأمین مسکن مردم انجام وظیفه کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن این افتخار را دارد که اولین دستگاه برای پشتیبانی از این قانون است.

 

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: هر فرد زمانی احساس می‌کند کشور مال او است که احساس کند در چهاردیواری متعلق به خودش زندگی می‌کند.

 

وی اظهار کر: عمده کار در شهرها مربوط به مسکن و شهرسازی و در روستاها مربوط به بنیاد مسکن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در منطقه کویری قرار گرفته است و زمین‌های زیادی دارد که به دلیل کمبود نزولات آسمانی، معمولا حتی استفاده دیم نیز از آن‌ها نمی‌شود.

 

آیت‌الله عبادی افزود: در زمین‌هایی که منابع طبیعی موظف است به بنیاد مسکن واگذار کند، بنیاد مسکن به عنوان مسئول بخش مسکن روستا، زمین‌ها را با سعه صدر و دقت به روستائیان واگذار کند.

 

وی اضافه کرد: از زمین‌های رها شده در اختیار روستائیان قرار گیرد چراکه در روستا، زیاد جای سوءاستفاده نیست و از طرفی روستایی به مسکن روستایی نیاز دارد، نه به مسکن شهری.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در شرایطی که سال‌هاست نزولات آسمانی کم شده و روستائیان کشاورزیشان را از دست داده‌اند و دولت، صنعتی برای آن‌ها درنظر نگرفته است، خبرهای واصله حاکی از این است که منابع طبیعی جلوی کشت‌وکار روستائیان را می‌گیرد، درحالی که می‌تواند برای هر روستایی پرونده‌ای داشته باشند تا مالکیت زمین برای دولت باشد و بهره‌بردای توسط روستائیان صورت گیرد اما تاکنون خبرها ناگوار بوده که امیدواریم کارشان را اصلاح کنند.

 

آیت‌الله عبادی تصریح کرد: روستایی که در شرایط سخت در استان مرزی زندگی می‌کند، بارش را خودش به دوش می‌کشد اما اگر به شهر مهاجرت کند، بارش به دوش خودش و دولت می‌افتد.

 

وی تأکید کرد: با روستائیان به خوبی برخورد شود چراکه بر گردن ما بسیار حق دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئله تأمین سند برای مسکن روستایی بسیار ارزشمند است و نیاز است این موضوع دنبال شود.

 

آیت‌الله عبادی با بیان این‌که طرح هادی از طرح‌های خوب است افزود: روستایی به دل‌جویی نیاز دارد و باید آن‌ها را حفظ کنیم.

 

وی تأکید کرد: علاوه بر اقدامات برای تولیدات زراعی و دامی در روستاها، ذخائر فرهنگی و ارزشمندی که در روستاها وجود دارد ازجمله حیا، صداقت و خون‌گرمی را نیز حفظ کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: متأسفانه در شهرها هرچه بزرگ‌تر می‌شود، آسیب بیشتری به مردم رسیده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی اماکن روستایی، مؤثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری، ۱۱هزار و ۵۰۰ فقره است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری ۱۱۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در حال حاضر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

خواجه‌ای از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت‌وساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم‌سازی اماکن روستایی تصریح کرد: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: سعی ما بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کنیم و بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

کد خبر 751045

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند