Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با پرسنل 2020 مخابرات استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود در هر کار گفت: نمی‌توان انتظار داشت که در جامعه همه به‌صورت یکسان عمل کنند و باید بسیار مراقب انجام کارها بود تا مشکل خاصی در زمینه کاری به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صفات امیرالمؤمنین(ع) آمده ایشان در برابر کاری که می‌خواست انجام دهد سرزنش سرزنش کنندگان جلوی آن را نمی‌گرفت، و حتی به حضرت علی(ع) نیز در انجام امورعده‌ای خرده می‌گرفتند اما ایشان به سرزنش کنندگان وقعی نمی‌نهاد، بنابراین در اهداف مقدس نباید به حرف کسی گوش داد و باید رعایت امانت‌داری باید صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: گاهی پیش می‌آید یک کلمه موضوع کل جمله را تغییر می‌دهد و باید در بیان نقل‌قول‌ها و مطالب از افراد بسیار امانت‌دار بود، و سعی و تلاش شود هیچ‌گونه خیانتی در نقل بیان نشود.

 استاد برجسته سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر مواظبت بر امور دنیایی ادامه داد: باید خود را برای آخرت آماده کرد تا در آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم، هرکسی که مسئولیتی را قبول می‌کند باید اعتقاد به‌روز معاد و رستاخیز داشته باشد تا عمل را در چارچوب امانت‌داری حفظ کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مبارزات امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: روحانیون و مراجع از خود چیزی ندارند و باید لیاقت داشته و ادعایی نداشته باشند تا خداوند به آن‌ها عنایت کرده و به مقام قرب الهی برساند درنتیجه مشیت الهی سبب رشد مرجع و انسانی بزرگ در جهان اسلام می‌شود.

در ابتدای دیدار، مشاور رسانه‌ای و امور تبلیغات 2020 مخابرات استان قم با بیانان اینکه مخابرات استان سه سال پیاپی رتبه کیفیت برتر استان را کسب کرده است،عنوان کرد: سامانه 2020 استان قم افرادی را جذب کرده‌اند که دانش‌آموخته رشته مخابرات و ارتباطات هستند، و در رشته‌های مرتبط به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مؤمنون گفت: بر اساس این آیه، کسانی که در نقل‌ها و بیاناتشان سعی می‌کنند امانت‌دار بوده و مطلب کم‌وزیاد نقل نکنند، در پیشگاه خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار خواهند بود و این کار خدمت بزرگی است.

وی بیان کرد: فضای مجازی نعمتی است اما برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند و مطالبی که مناسب نیست را نشر می‌دهند ، ابزار باید باشد و هیچ‌کدام به‌تنهایی بد نیستند اما کاربرد آن مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مهدی جاوید پور با ابراز رضایتمندی مردم از سامانه 2020 گفت: اینکه شکایتی ازنظر مدعوین و ارباب‌رجوع داشته باشیم بسیار اندک بوده و امکان دهی و ساماندهی که به افراد داده می‌شود به لحاظ ارتقاء و کیفیت رتبه برتر را دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای 2020 به‌صورت سه شیفت پیگیر کارهای سامانه برای مردم شریف قم هستند،یادآورشد: گاهی پشتیبانی باری بر روی دوش پرسنل می‌گذارند و باید تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شود تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید.

انتهای پیام/ ح

برخی افراد سودجو از ظرفیت‌های فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه در یادداشتی درباره قدرت تیتر در رسانه ها نوشت: بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌ ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.

در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را از نظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.

با این نگاه هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان و اثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.

صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.

در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.

با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.

کد خبر 848172 برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری روزنامه

دیگر خبرها

  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید