Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا طریقی، سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار مجموعه ای از آثار شاعران جوان گفت: هم اکنون در حال جمع آوری مجموعه ای از آثار برگزیده شاعران جوانی هستیم که آثار خود را به پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این آثار را به شکل کتاب منتشر کنیم.

وی افزود: قرار است 7 تا 10 منتقد ادبی به منتقدان ادبی پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی تا پایان فروردین ماه سال جاری  افزوده شود. به دلیل اینکه تراکم شعرها در پایگاه نقد ادبی افزایش یافته، به منتقدان ادبی این پایگاه نقد اضافه می کنیم و منتقدان از شاعران شناخته شده هم عصر ما هستند.

طریقی اظهار داشت: پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی در اردیبهشت ماه سال جاری یک ساله می شود؛ ضمن اینکه طرح ها و ایده هایمان را برای این پایگاه نقد ادبی بهتر می کنیم، قرار است بهار امسال دوره جدیدی را برای شاعرانی که آثار خود را به پایگاه نقد ادبی بنیاد شعر و ادبیات داستانی فرستادند برگزار کنیم.

سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اشاره به برگزاری جشن یک سالگی پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی و بیان گزارش علکرد این پایگاه نقد شعر در اردیبهشت ماه سال جاری بیان کرد: چون اردیبهشت ماه اولین مجمع عمومی انجمن های ادبی سراسر کشور برگزار می شود، فراخوان این مجمع تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. برای اولین بار انجمن های ادبی از سراسر کشور گردهم می آیند تا از بین خودشان هیئت امنا و موسس مجمع را انتخاب کنند. درحاشیه آن، برنامه ای برای معرفی بیشتر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی و گزارش عملکرد این پایگاه نقد ادبی خواهیم داشت.

طریقی ادامه داد: برنامه ریزی ما در پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی این است که حداقل فصلی یکبار با دوستانی که در دوره گذشته پایگاه نقد ادبی شرکت کردند مرتبط باشیم. ممکن است از فصل پیش تا کنون افرادی به پایگاه نقد شعر اثر فرستاده باشند، پس باید به فکر تشکیل گروه دوم باشیم تا آثار آن ها هم بررسی شود و براساس نمره ای که کسب می کنند، در دوره آموزشی پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی شرکت کنند. مباحثی را که برای گروه اول شرکت کننده در دوره آموزشی پایگاه نقد شعر مطرح کرده بودیم، برای گروه دوم نیز مطرح خواهیم کرد. در ضمن گروه اولی که در دوره آموزشی پایگاه نقد شعر شرکت کرده بودند، در این دوره شرکت می کنند و ادامه مباحث دوره قبل در این دوره برایشان مطرح می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات شعر ادبیات پایگاه نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد