Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@23:53:49 GMT

نامه چارلی چاپلین از برزخ به دخترش درباره تلگرام!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۶۳۶۴

نامه چارلی چاپلین از برزخ به دخترش درباره تلگرام!

دختر عزیزم، جرالدین! اصلا فریب حرف‌های مدیران شبکه‌های اجتماعی رو نخور، دعوای "حریم خصوصی" یه شوخی بزرگ است ...

خبرگزاری تسنیم:  حمید صدیق از فعالان فضای مجازی در قالب مطلب طنزی و با عنوان نامه نانوشته چارلی چاپلین به دخترش درباره فیلتر تلگرام نوشت:

«جرالدین دخترم! اکنون که از تو دورم، ولی یک لحظه از تو بی‌خبر نبودم و نیستم و هر لحظه کانال تلگرامی تو را چک می‌کنم و نظرات و مطالبت را میبینم، شگفت زده میشم چگونه برای خودت یک شهروند خبرنگار حرفه‌ای شده‌ای!

اما دقیقا تو کجا هستی؟ شنیده‌ام تلگرام تنها محبوب ایرانی‌هاست مگر تو به ایران رفته‌ای؟ یا نکند همسر ایرانی گرفته‌ای و بهانه‌ای شده است تا تلگرام رو نصب کنی؟!

شنیده‌ام که تلگرام رقبای ایرانی هم دارد، واقعا حقیقت دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. من که باورم نمی‌شود؛ مگر می‌شود کشوری که در تحریم‌های جور واجور است توانسته باشد در صنایع های‌تک از خیلی کشور‌های مدعی جلو بزند؟!

اینجا هم (برزخ) برای اینکه کسی گفتگو‌های مارو شنود نکند ما هم مثل شما به سرویس تلگرام روی آورده‌ایم، اما انگار حقیقت ندارد و موقع عذاب که می‌شود تمام چت‌ها و ویدئو‌هایی که ما دیده‌ایم را از جلوی چشمانمان رد میکنند انگار دستی تو کار است و این جوانک روس تلگرامی راستش را نگفته است و اطلاعات ما را به سرویس‌های اطلاعاتی برزخ هم می‌فروشد.

این را گفتم تا بیشتر مراقب خودت باشی، چون شاید توی دنیا معلوم نشود، اما اینجا اینترنتش شیشه‌ای است و در و دیوار ندارد و هرکاری به موقعش فاش می‌شود.

دختر چشم سفیدم! آن کانال تلگرامی وامونده را چند لحظه بذار کنار. گوش بده ببین چه می‌گویم؟ همه اش حواست به تلگرام است!

راستی یادم رفت بگویم یک کاربر تلگرامی گمنام، تصاویر نامناسبی از تو برایم فرستاده و درخواست باج کرده! مگر موبایلت را به اتاق خواب خودت میبری؟! فکر آبروی من هم باش! نام فامیلی‌ام به دنبال اسم تو‌ست.

دخترکم! اگر به نکاتی که می‌گویم دقت نکنی، شیرم را حلالت نمی‌کنم، خنده ندارد... منظورم شیرخشک‌هایی است که برایت خریدم مادرت که نبود شیرت بدهد.

حواست باشد گول بازی‌های رسانه‌ای را نخوری، من همه چیز را از بالا نگاه میکنم و حواسم هست تو هم بهتر است نگاهت را به اتفاقات از بالا بیاندازی، اینجوری در جزئیات غرق نمیشوی و گول نمیخوری!

من اینجا متوجه شدم که همه اتفاقات دنیا امتحانه مثل امتحان مدرسه! حواست باشه مثل من رفوضه نشی... تا دیر نشده یه نگاه به پرونده اعمالت بنداز، حتما میپرسی چه جوری؟

کاری نداره، پیج اینستاگرامی و گفتگو‌های تلگرامیت، سلفی‌هایی که گرفتی مطالبی که لایک کردی و مشاهده کردی، اونایی که برای دوستات فوروارد کردی و اونایی که با دروغ‌های کانالت داری رسواشون میکنی همه شون یه جایی هست اینجا به نام پل که همون بریدج خودمونه، اما یه خورده مستقیم تره، یقه‌ات را میگرن؛ بهتر است توهم از الان فکر کنی در یه اتاق شیشه‌ای زندگی میکنی.

اینجوری حواست را بیشتر جمع میکنی، اصلا به اینترنت اعتماد نکن ... حتی اگر خواستی برای من هم استوری بفرستی، بهتر است از این اینستای وامونده استفاده نکنی ... میگی چرا؟ بعد از ماجرای کالج آنالیتیکا و فیس بوک اینجا هم دیگه کسی به سرویس‌های فیس بوک اعتماد نداره، چون هرکاری و هر مطلبی بر علیه خودش برای عذاب استفاده میشه

جرالدکم! عزیز بابا!

قانون گل طلایی رو فراموش نکن! اول داستان این شبکه‌های اجتماعی همه‌اش خوش است، اما امان از آخرش ... یه سر به این سایت پلیس فتای ایرانی بزن تا ببینی چقدر از دختران معصوم گرفتار همین اعتماد بیجا شده‌اند.

دختر عزیزم!

اصلا فریب حرف‌های مدیران شبکه‌های اجتماعی رو نخور، دعوای حریم خصوصی یه شوخی بزرگ است حتی اگر قانون هم بروز شود و قاضی هم باسوادشوند و این سرور‌های وامونده تلگرام هم به ایران بیاید تا بشود حکم قضایی برای مجرمین برید، آبرویی که از من برده‌ای برنخواهد گشت!

دخترکم جرالدین!

حواست کجاست؟ باز رفتی سراغ کانال تلگرامت! بویی به مشامت نمیرسد؟ بوی الرحمن تلگرام است که بلند شده است اگرچه دروف به روی خودش نمی‌آورد، اما خبر دارم بزودی توئیت عجیبی خواهد کرد ...

بهتر است تو هم قبل از اینکه زحمت‌های این کانالت به باد نرود به فکر مهاجرت باشی؛ حتما میپرسی کجا بری؟
خوب این همه سرویس دیگه؛ از من می‌شنوی برو اونجایی که خیلی ازش بد میگن، اونی که خیلی باهاش دشمنی میکنن معمولا بهترینه ...
هر تصمیم گرفتی، منو بی‌خبر نذار؛ به منم بگو تا نصبش کنم و رایگان بازم باهم چت تصویری کنیم؛ حرف‌های بیشتری برات داشتم، اما این تلگرام واموندی بازم بسته نتم رو تموم کرد!

قربانت؛ بابا چاپلینت» لینک کوتاه خبر: farda.fr/003M6H

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود

تین نیوز

حاکم امارات متحده عربی چند روز پیش اعلام کرد که شهر دبی در حال ساخت ترمینال فرودگاهی ۳۵ میلیارد دلاری است. با ساخت این ترمینال که در فرودگاه بین المللی آل مکتوم در جنوب دبی ساخته خواهد شد، آن را به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می کند.

 

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و معاون رئیس جمهور دبی، فاش کرد که ترمینال در دست احداث، ۵ برابر بزرگ تر از فرودگاه بین المللی دبی خواهد بود و می تواند سالانه ۲۶۰ میلیون مسافر را در خود جای دهد. بر اساس این اطلاعیه، فرودگاه جدید دارای ۵ باند موازی و ۴۰۰ گیت هواپیما خواهد بود. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی دبی، شلوغ ترین هاب هوایی بین المللی در سراسر جهان است که فقط با دو باند کار می کند.

اعلامیه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در احیای مجدد خطوط هوایی امارات پس از اختلالات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ در سفرهای بین المللی است.

در اطلاعیه منتشر شده، تصاویر کامپیوتری، طراحی ترمینال سفید و گسترده ای را به تصویر می کشید که یادآور چادرهای بادیه نشین های سنتی در عربستان است. این فرودگاه با ساخت یک شهر کامل در اطراف فرودگاه در جنوب دبی، تقاضای مسکن برای یک میلیون نفر را به دنبال خواهد داشت.

نخست وزیر دبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این فرودگاه میزبان شرکت های پیشرو جهان در بخش لجستیک و حمل و نقل هوایی خواهد بود. ما در حال ساختن یک پروژه جدید برای نسل های آینده هستیم. دبی به فرودگاه جهان، بندر و مرکز جهانی جدید تبدیل خواهد شد.»

فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به مدت یک دهه عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین المللی را به خود اختصاص داده است که منجر به فشار بر ظرفیت آن شده است. سال گذشته، با وجود چالش های ناشی از همه گیری کووید، این مرکز حمل و نقل نزدیک به ۸۷ میلیون مسافر خدمات رسانی کرد که از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت. علاوه بر این، دبی رکوردشکنی ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین المللی یک شبه را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرد که نشان دهنده افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، فرودگاه بین المللی آل مکتوم، که نزدیک به ۴۵ کیلومتر از فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد، در سال ۲۰۱۰ با یک ترمینال واحد شروع به کار کرد. در طول همه گیری کووید، به عنوان انباری برای ایرباس A۳۸۰ های دو طبقه امارات و سایر هواپیماها عمل می کرد و به تدریج فعالیت خود را با پروازهای باری و خصوصی در دوره های بعدی از سر گرفت.

علاوه بر این، فرودگاه به عنوان محل برگزاری دوسالانه نمایشگاه هوایی دبی عمل می کند و دارای وسعتی بی کران از بیابان خالی است که فضای زیادی را برای گسترش فراهم می کند. اطلاعیه شیخ محمد بر قصد دبی برای گسترش بیشتر به سمت جنوب تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • عکس| تصویر جدید مهران مدیری و دخترش
  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش را ببینید
  • جدیدترین عکس مهران مدیری در کنار دخترش
  • پسر نابغه ایرانی که به دستور دوست دخترش دست به سرقت می‌زد!
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا