Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت گفت: هدف ما در این دوره نمایشگاه قرآن این است که بتوانیم نمایشگاه قرآن را به عنوان یک جشنواره ملی و سراسری در کشور تبدیل کنیم و این نمایشگاه منحصرا به چند هفته و روز محدود نباشد،

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز(20فرودین‌ماه) در نشست خبری بیست و ‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در محل جلسات این معاونت برگزار شد با اشاره به اینکه این نمایشگاه به عنوان یکی از شاخصه‌های اهتمام ویژه وزارت ارشاد به دین است اظهار داشت: اقدامات اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نباید تنها در هنر و سینما دید بلکه اقداماتی همچون نمایشگاه قرآن می‌تواند بیانگر مار وزارت ارشاد به عنوان یکی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه فرهنگ دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گاهی توجه به دین از سوی وزارت ارشاد از سوی رسانه‌ها به خوبی منعکس نشده است، بسیاری از جشن‌های قرآنی در استان‌های مختلف کشور یا جشنوارهای بسیار مهم آیات در شاخه‌های مختلف و .... به خوبی رسانه‌ای نشده است و باید بیشتر به این موضوعات توجه شود.

معاون قرآن و عترت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بیست و ششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد: مقدمات اجرایی و سیاست گذاری را در ارتباط با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قران کریم را از آغاز سال97 شروع کردیم و با تشکیل شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه بیست و ششم و شورای سیاست گذاری این دوره از نمایشگاه توانسته‌ایم با همکاری برجسته گان فرهنگ دینی و هنر دینی دایره شورای سیاست گذاری را گسترش دهیم تا بتوانیم از سلایق گوناگون بهره ببریم.

شعار امسال: قرآن چهل چراغ هدایت

فقهی‌زاده یادآور شد: شعار نمایشگاه بیست و ششمین نیز با عنوان «قرآن چهل چراغ هدایت» خواهد بود که اهداف مختلف و ملاحظات زیادی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این دوره تغییراتی در اهداف و راهبردهای نمایشگاه وجود خواهد داشت، اهداف ما با نگاه انقباضی و کاملا گویا در چهار بند تصویب شده است، اهداف ما به ترتیب تعمیم و ارتقاء باورهای قرآنی در جهان اسلام، توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت، جهت‌دهی به تولید آثار قرآن و عترت، گسترش گفتمان قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز خواهد بود، نکته مشترک در این دوهر از نمایشگاه اهتمام به قرآن و عترت است.

معاون قرآن و عترت با بیان اینکه سیاست های اصلی ما توجه به منویات قرآنی امام راحل و مقام معظم رهبری به ویژه ترویج سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما در این دوره به دنبال تاکید بر ضرورت ترویج قرآن در محیط خانواده، موضوع اخلاقی و تربیتی، جلب مشکارت حداکثر از بخش خصوصی، نخبگان و توجه خاص به استفاده از فضای مجازی و رسانه های نوین، توجه به عنصر هنر برای ترویج آموزه های قرآنی اولوی،ت بخشی به مخاطبین کودک، توجه به محوریت قرآن و عترت در جهت وحدت امت اسلامی، اهتمام ویژه به اقتصاد فرهنگ در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و فعالیت های قرآنی مردم نهاد خواهیم بود.

فقهی‌زاده ابراز داشت: از نظر ما شاخصه‌های نمایشگاه بیست و ششم بین‌المللی قران کریم این است که ما در این دوره بتوانیم نمایشگاه قرآن را به عنوان یک جشنواره ملی و سراسری در کشور تبدیل کنیم و این نمایشگاه منحصرا به چند هفته و روز محدود نباشد، در اصل یک برآیند جشنواره عمومی و همگانی با درگیری موسسات قرآنی را در این دوره در نظر داریم.

 

نمایشگاه قرآن متعلق به همه سازمان‌ها و ارگان‌ها است

وی بیان کرد: تلاش ما براین است که تشکل‌های صنفی و سازمان‌های دولتی، نظامی و غیره نیز در این دوره فعالیت کنند، در واقع نمایشگاه قرآن مخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود و همه باید در آن حضور بیابند، سپس این نمایشگاه در حوزه و ابعاد گستره خود باید فرصتی مغتنم برای ارائه آثار فاخر قرآنی باشد زیرا هنر می‌تواند یک ابزار کارگشا و نافذ باشد.

معاون قرآن و عترت با اشاره به اینکه ما یکی از شاخصه های اصلی خود در این دوره را می خواهیم جریان‌سازی حوزه فرهنگ دینی جامعه اسلامی قرار دهیم، تصریح کرد: ما در اصل به دنبال این هستیم که بتوانیم شاهد درخش استعدادهای این کشور در نمایشگاه قران باشیم، همچنین ما نمایشگاه را بزرگترین رویداد عمومی و همگانی قرآن در سطح ملی می‌دانیم که از حیث تنوع رشته‌هایی که به آن توجه می شود و از میزان مخاطبین می تواند حائز اهمیت باشد.

فقهی‌زاده بیان کرد: ما معتقدیم که نگاه به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان یک کلان پروژه اقتضائاتی دارد، در واقع برای موثر و راه‌گشا بودن و کمک به ماندگاری آثار ما باید نگاه ویژه و برنامه های خاصی داشته باشیم و از این‌رو تحول‌گرایی در محتوا و روش را سخت دنبال می‌کنیم، از سوی دیگر لزوم مشارکت نهادهای مردمی و صنفی را باید ب‌بینیم زیرا نمایشگاه بین المللی قران کریم متعلق به همه است و بدون سازمان و ارگان دیگری نمی‌توان کار را پیش برد.

 

برای اعاده حیثیت باید به جنبه بین‌المللی نمایشگاه قرآن پرداخت

وی ادامه داد: لزوم اعاده حیثیت به جنبه بین‌المللی نمایشگاه نیز دیگر هدف ما است، متاسفانه به دلایلی در چند دوره گذشته بخش بین‌المللی نمایشگاه فعال نبوده است ولی امروز سعی کردیم در بخش بین‌الملل نمایشگاه فعال باشیم.

معاون قرآن و عترت از ایجاد سامانه اطلاع رسانی در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: بخشی از نوآوری‌ها و ابتکارات نیز راه اندازی سامانه اطلاع رسانی نمایشگاه با عنوان «IQFA.IR» است، همچنین انتشار فراخوان ایده‌های نوآورانه در این سامانه انجام خواهد شد و مخاطبین در دو بخش مجزا عموم و دستگاه می‌توانند طرح های خود را بارگذاری کنند.

فقهی‌زاده عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این دوره راه اندازی «باشگاه همران» نمایشگاه است که با هدف کسب نظرات و پیشنهادات است زیرا ما می‌خواهیم که در راستای نظام پیشنهادات بتوانیم گام برداریم.

 

بخش عترت نمایشگاه در جنبه‌های بعثت، غدیر، عاشورا، امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)

وی اظهار کرد: تقویت توجه به عترت در ابعاد گوناگون به خصوص در بخش بعثت، غدیر، عاشورا، امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) که پایگاهاه‌های مهم از منظر اهل بیت(ع) را داشته باشیم، زیرا این بخش‌ها می تواند نوید بخش آرمان‌های بزرگ امت اسلامی و مایه‌های فرهنگی ما باشد.

معاون قرآن و عترت ابراز کرد: تقویت بخش بین‌الملل به صورت خاص مدنظر است، تغییر نگرش نمایشگاه از محل جریان‌سازی به جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی مدنظر ما است، همچنین نوجه عنمده به اقتصاد فرهنگ و تشکیل موسسات قرآنی مردم نهاد برای خوداتکایی از دولت و ارگان‌های حمایتی نیز مدنظر است.

فقهی‌زاده در خصوص بخش بین‌المللی متذکر شد: ما از تشکیل بخش بین‌الملل به دنبال شناساندن فعالیت‌های ایران در خدمت به ساحت قرآن هستیم زیرا برخی رد خارج از کشور تصور می‌کنند قرآنی که در کشور ایران است با قرآن دیگران متفاوت است و ما برای از بین بردن این شائبه باید تلاش کنیم زیرا ما بزرگترین کشور دایه‌دار قران هستیم.

 

سه کمتیه محتوایی و چهار ویژه نامه در نمایشگاه قرآن

وی توضیح داد: محتوای قرآن کریم نیز امثال به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو سعی کردیم سه کمیته اعجاز و شگفتی‌های قرآن، کمیته قرآن و عترت و کمتیه فضای مجازی تشکیل دهیم.

معاون قرآن و عترت از انتشار چهار ویژه‌نامه به چها زبان در آغاز نمایشگاه خبر داد: ما در این دوره چهار ویژه‌نامه به چها زبان در آغاز نمایشگاه را خواهیم داشت که به زبان عربی، اردو، انگلیسی و فرانسه خواهد بود که صدها میلیون مخاطب جهانی را در بر خواهد داشت.

فقهی‌زاده در پایان گفت: بخش الکترونیکی و مجازی و همچنین نسخه‌های مکتوب را در خصوص این ویژه‌نامه‌ها در نظر گرفته‌ایم که از این رو قرار است رسانه‌های مهم دینی همچون «المنار» در این دوره دعوت شوند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی دولت حسن روحانی خبرگزاری شبستان کالای ایرانی روز ملی فناوری هسته ای آیت الله مکارم شیرازی روز طبیعت هفته هنر انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی IQFA بیست و ششمین نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود