Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@03:17:59 GMT

اقتصاد ترکیه داغ کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۸۹۰۶

اقتصاد ترکیه داغ کرد

در حالی که نگرانی سرمایه گذاران در مورد داغ شدن بیش از حد اقتصاد ترکیه و سیاست‌های غیرمسئولانه بانک مرکزی این کشور افزایش یافته است، ارزش لیر این کشور در برابر دلار و یورو به پایین‌ترین رقم خود رسید.

در حالی که نگرانی سرمایه گذاران در مورد داغ شدن بیش از حد اقتصاد ترکیه و سیاست‌های غیرمسئولانه بانک مرکزی این کشور افزایش یافته است، ارزش لیر این کشور در برابر دلار و یورو به پایین‌ترین رقم خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلومبرگ، در حالی که نگرانی سرمایه گذاران در مورد داغ شدن بیش از حد اقتصاد ترکیه و سیاست‌های غیرمسئولانه بانک مرکزی این کشور افزایش یافته است، ارزش لیر این کشور در برابر دلار و یورو به پایین‌ترین رقم خود رسید.

داغ شدن بیش از حد اقتصاد یک کشور زمانی رخ می‌دهد که ظرفیت مولد اقتصادی آن کشور قادر به پاسخگویی به مجموع تقاضای در حال رشد آن کشور نباشد.

بر اساس این گزارش، تا ظهر امروز در استانبول ارزش هر یورو از ۵ لیر عبور کرد و هر دلار آمریکا نیز به ۴.۰۷ لیر رسید. ارزش لیر ترکیه در برابر یورو از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ۹ درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد پول ملی این کشور در بین بازار‌های نوظهور بعد از آرژانتین بوده است. سرمایه گذاران خواستار افزایش نرخ بهره در ترکیه برای تعدیل وضعیت اقتصاد این کشور هستند، اما دولت ترکیه در مقابل با مجموعه‌ای از اقدامات محرک اقتصادی که هدف آن‌ها افزایش نرخ رشد است به وضعیت موجود پاسخ داده است.

لوتز روهمیر، یکی از تحلیلگران لاندس بانک برلین گفت: «این سوء مدیریت ارزی منجر به از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به قدرت خرید لیر می‌شود که بازسازی آن کاری دشوار خواهد بود... تنها یک افزایش قابل توجه نرخ بهره می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد، که با توجه به تبعات منفی‌ای که بر رشد اقتصادی ترکیه دارد چندان محتمل نیست.» لینک کوتاه خبر: farda.fr/003M76

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد