Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر حسین مهر آذین یکی از پرورش دهندگان ماهی های زینتی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج؛ اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظم اقتصاد کشورهایی مانند تایلند، مالزی و... در جنوب شرق آسیا از طریق ماهی های زینتی تامین می شود و کشور ما هر سال میلیون ها دلار از این کشورها ماهی وارد می کند که خروج ارز به این شیوه ضربه زیادی به بازار داخلی وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرورش دهنده ماهی زینتی که فارغ التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه تهران است، می گوید: عرصه های فعالیت اقتصادی متنوع و گوناگون است و افراد با مهارتها، تجربیات، علایق و سرمایه اولیه متفاوت می توانند در عرصه های مختلف وارد عمل شوند و فعالیت تولیدی و اقتصادی را شروع کنند.

وی افزود:

 

 دکتر مهر آذین با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی مختص صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و ... نیست، خاطرنشان کرد: عرصه تولید و پرورش آبزیان از جمله طرح های اشتغالزا و عرصه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی نیز در این زمینه آموزشها، تسهیلات و حمایت هایی را در انجام می دهد. اما این به تنهایی کارساز نیست و نیاز به حمایت ارگان های دولتی دارد.

 وی در مورد نحوه راه اندازی این پروژه اظهار داشت: مجموعه ماهی زینتی را با یکی از دوستانم آقای سلطانی که مهندس دامپروری است، راه اندازی کردیم و توانستیم در مدت کوتاهی به حجمی که می خواهیم برسیم چون این کار را با چند نفر از جوانان هم سن و سال و تحصیل کرده آغاز کردیم که سن همه دوستان کمتر از 30 سال است و در مدت یک سال توانستیم به این حد برسیم و قصد داریم که این کار را در سطح منطقه گسترش دهیم و زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

این کار آفرین با اشاره به اینکه این مجموعه را با هزینه خودمان راه اندازی کرده ایم ، گفت: در این کارگاه 4 نفر به طور مستقیم و حدود 10 نفر غیر مستقیم اشتغال به کار دارند و چون این کار برنامه های جانبی هم دارد به دنبال ارتقای تولید در این حرفه و درصدد راه اندازی مجسمه های آکواریوم نیز هستیم.

وی هدف از ورود به این عرصه را علاقه به این کار و مرتبط بودن رشته تحصیلی خود دانست و گفت: دوستان ما هم چون در زمینه شیلات و... کار کرده بودند و پتانسیل علمی این کار را داشتند وارد این کار شدند و در ابتدا کار را به صورت آزمایشگاهی انجام دادیم تا بتوانیم به واحد بزرگتر و تولید بیشتر دسترسی پیدا کنیم و چون به بازار آشنایی داشتیم نژادهای خاصی را تولید می کنیم. قبلا خیلی از این ماهی ها وارد می شدند اما الان خودمان توانستیم آنها را تولید کنیم و امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم این ماهی ها را به کشورهای دیگر صادر نماییم.

 دکتر مهر آذین گفت: مساحت سالن حدود 180 متر مربع است  و چون محل کارگاه اجاره ای است، هزینه ما حدود 40 تا 50 میلیون شده که تمام هزینه ها را خودمان تأمین کردیم و متأسفانه وامی هم به این عرصه پرداخت نشد و با تعداد کمتری کار را کلید زدیم.  با حدود 10 هزار مولد شروع کردیم و در حال حاضر 20000 هزار مولد داریم که مولدها را هم برای خودمان نگه می داریم. در حال حاضر تولیدمان به حدی رسیده که ماهانه 10 تا 15 هزار بچه ماهی داریم.

وی در مورد بازار ماهی های زینتی گفت: این بازار مثل خیلی از بازارهای دیگر نوسان دارد و چون کار تزئینی است معمولاً مشتریان خاص خود را دارد. اما تمام توان خودمان را بر این گذاشته ایم که قیمت ماهی را پایین نگه داریم تا بتوانیم با قیمت مناسب محصولات را به بازار عرضه کنیم

این تولید کننده ماهی های زینتی با تاکید بر مغفول ماندن صنعت گردشگری، در کشور گفت: برخی از کشورهای همجوار نیز آکواریوم های بزرگ در فروشگاه های زیر گذر    ایجاد کرده اند به طوری که مشتریان این فروشگاه ها به بهانه تماشای آکواریوم ها به این اماکن تجاری می روند  و ما نیز باید از این پتانسیل در شهرهای مختلف استفاده کنیم. همچنین برای دکوراسیون ساختمان های جدید هم می توان از آکواریوم های با طراحی های زیبا استفاده کرد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران

براساس اعلام گمرک، در ۱۱ ماه امسال درآمد صادراتی از کالاهای غیر نفتی ۸.۸۷ درصد کاهش داشته و ارزش واردات کشور ۱۱.۱۱ درصد بیشتر شد است. همچنین چین بزرگ‌ترین مقصد صادرات و امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات بخش غیر نفتی به کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲، میزان صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۲۴۷۵۶ هزار تن و به ارزش ۴۴ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۱.۴۲ درصدی و کاهش ۸.۸۷ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

همچنین میزان واردات کشور در این مدت با افزایش ۶.۴۰ درصدی در وزن و ۱۱.۱۱ درصدی در ارزش دلار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ارقام ۳۵۷۶۶ هزار تن و ۵۹ میلیون و ۸۸۴ هزار دلار، رسیده است.

کشورهای عمده مقصد صادرات کدامند؟

بر اساس این گزارش، طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲، بیش‌ترین میزان صادرات به مقصد چین، با رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دلار و سهم ۲۸.۱۹ درصدی از کل ارزش صادرات، کشور عراق با هشت میلیون و ۵۷۶ میلیون دلار و سهم ۱۹.۱۱ دردصدی، امارات متحده عربی با پنج میلیون و ۹۲۳ هزار دلار و سهم ۱۳.۲۰ درصدی، ترکیه با سه میلیون و ۸۱۹ هزار دلار هم ۸.۵۱ درصدی و کشور هند با ۲ میلیون دلار و سهم ۴.۴۶ درصدی، صورت گرفته است.

کشورهای عمده طرف معامله واردات کدامند؟

طی ۱۱ ماه امسال، امارات متحده عربی با اختصاص ۱۸ میلیون و ۷۶۶ هزار دلار و سهم ۳۱.۳۴ درصدی از کل ارزش واردات در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله واردات قرار دارد.

همچنین کشور چین با ۱۶ میلیون و ۷۵۴ هزار دلار و سهم ۲۷.۹۸ درصدی، ترکیه با شش میلیون و ۷۷۵ هزار دلار و سهم ۱۱.۳۱ درصدی، آلمان با یک میلیون و ۹۳۴ هزار دلار و سهم ۳.۲۳ درصدی و هند با یک میلیون و ۷۷۳ هزار دلار و سهم نزدیک به ۳ درصدی از کل ارزش واردات، کشورهای عمده طرف معامله واردات بوده‌اند.

رشد ۳۴ درصدی ترانزیت خارجی

همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری، میزان ترانزیت خارجی کشور با وزن ۱۶۱۲۲ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴.۴۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضبط و جمع آوری حلزون های سیبی یک فروشگاه ماهی های زینتی در کاشمر
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • قرارداد توسعه میادین نفتی سالانه ۱۵ میلیارد دلار عواید خواهد داشت
  • گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن
  • اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر
  • اینجا محل توزیع ماهی قرمز در تهران است | امسال این ماهی زینتی مد نوروز ۱۴۰۳ شده است
  • تولید اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی برای صنایع فروسیلیس کشور در سمنان
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران
  • خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه از کشور توسط تارنماهای قمار/ برخی بانک‌ها به قماربازان سرویس می‌دهند
  • وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو خارجی؛ کمتر از ۱۰هزار دستگاه وارد شد